• 1
  • 2
2010-12-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powered
Hej!
Jag har en fundering,
kan man inte göra en kampanj här i vinter.
för att visa missnöje på det höga priset..
Se till så att alla tankar på ett företag en tid. tiden vet jag inte va som skulle va lämpligt men.
De borde ju sätta igång irritationc för bensinbolagen.
skapa konkurrens.
eller att man kan få ihop en stor grupp som bara tankar på ett företag varje lönehelg.
Och när bensinbolagets vars mackar ni tankar på går tomma hela tiden, vad gör ni då?

Det är i slutändan staten som bestämmer priset på bensinen, klaga på dem om ni vill få ner det.
Citera
2010-12-09, 15:25
Medlem
grovsmides avatar
Första steget för att engagera massan bör ju vara att få den att se problemet. Upplys folk om skatten borde vara första steget, arbetsgivarskatt, inkomstskatt, inflationsskatt, boendeskatt, momsskatter, punktskatter å energiskatter mm finns hur mycket som helst och systemet bygger inte precis på demokratisk transparens.

Sedan kommer nästa problem, folk inser inte att deras liv och vårat samhälle är skapat och bygger på billig fossil energi, bygger vi inte billig förnyelsebar energikraft i överflöd är vi torsk. Förnyelsebar energikraft är i princip likställt med miljövänlig energikraft med dagens teknik.
Citera
2010-12-10, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Hur går det med kampanjen?

Har du skaffat finansiärer?

Har du etablerat en webbsida?

Har du skapat ett kontaktnät från Haparanda till Trelleborg?

Vilket företag skall alla tanka på och i så fall...varför?

Eller du kanske menar att någon ANNAN skulle göra jobbet?
Hahaha du är ju blåst! Läs vad Jag skriver "FUNDERING" slå upp det i saob.se *tips*
Citera
2010-12-10, 18:31
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powered
Hej!
Jag har en fundering,
kan man inte göra en kampanj här i vinter.
för att visa missnöje på det höga priset..
Se till så att alla tankar på ett företag en tid. tiden vet jag inte va som skulle va lämpligt men.
De borde ju sätta igång irritationc för bensinbolagen.
skapa konkurrens.
eller att man kan få ihop en stor grupp som bara tankar på ett företag varje lönehelg.

Enligt min uppfattning antyder trådstarten att du är intresserad av en kampanj, du har ju bland annat preciserat några punkter som kampanjen borde innehålla.

Jag pekade i mitt inlägg på några nödvändiga punkter som tveklöst behövs för att kampanjen skall kunna bli verklighet.

Nu framstår det som ganska uppenbart att du inte själv vill starta någon kampanj (du är sannolikt inte kompetent för uppdraget) utan den bör i så fall startas av någon annan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in