Citat:
Ursprungligen postat av Micke Bellman
Sanningen är att Bard, i sedvanlig ordning, känner sig illa tvungen att skita fram något kontroversiellt uttanlande. Det är nämligen så att, till skillnad från MJ, så har Bard varit tvungen att anstränga sig för att få sina sekunder i media de senaste åren. Han var nog bara lite avundsjuk på MJ:s "circus"
Alla blev nog inte MJ-fans efter hans död. Väldigt många hade varit MJ-fans någon gång under de 40 år han varit artist. När han dör så berörs givetvis många utav det, även om det var en hel del år sedan de hängivet lyssnade på honom.
Det finns en grej som jag avskyr över allt annat. Opportunism och opportunister.
Vi såg det när Engla dog, vi såg det när Ricardo dog. Vi ser det nu också.
Vi ser det jämt och ständigt och jag hatar det verkligen. Kalla mig gärna cynisk, men det är tyvärr så som det ser ut. Människor och människor som enkelt kan nå ut i massmedia i synnerhet gör allt för höja sin egen status.
Just för stunden gör de det för att slicka på MJ i brygga. Andra stunden för barnen i Afrika.
Om folk bara kunde få ut huvudet ur deras sorgsna arslen så skulle nog även gemene man inse vilket rövslickeri som försigår i massmedia.
Som jag skrev innan så är det oerhört klantigt av TV4 att dra dit Bard som gör exakt allt för tid i etern men samtidigt så är det ju lite uppfriskande också.