Citat:
Ursprungligen postat av O Dirlewanger
Kul att du tycker om källkritik, att det som skrivits tillbakavisas av honom själv!! Att se en intervju där han frågas om saker som att - Har du förgripit dig på barn?- Nej, det har jag inte. Ok, då tror vi på dig.
Skit = Känner mig övertygad om att han var :
1. Homosexuell
2. Pedofil
3. Skapligt känslomässigt störd
4. Knarkare
Men, OBS, detta är ju bara vad jag anser.

Får väl lämna min åsikt om detta också då...
1. Homosexuell = Men herregud, detta är inte det strikta 20-talet längre. Homosexualitet är vanligt förekommande nu för tiden. Freddy Mercury får t.ex inte skit efter sig (no pun intended) för att han var bög. Spelar roll liksom. Men jag tror definitivt inte att MJ var homosexuell.
2. Pedofil = Naturligtvis inga klara bevis, men känns definitivt inte trovärdigt. En liten jävla skitunge som påstår något om en man som media älskar att hata. Klart att sådant påstående satte djupa spår i Jacksons privatliv och ekonomi. För oss är det en gigantisk summa killen fick för att hålla käft, för MJ var det "småslantar".
3. Känslomässigt störd = Tja, beror på vad som är sant och inte. Hade han en sjukdom som gjorde honom vitare? Annars ja. Sov han verkligen i syrgastält? Annars nej. Var Bubbles (apan) hans bästa vän? Hade han sju dvärgar som sprang efter honom på Neverland och sjöng för honom? Ville han verkligen köpa elefantmannens skelett?? Frågorna är många men svaren oklara.
Dock gjorde han vissa oförlåtliga tabbar som att hålla nyfödd bebis utanför räcket t.ex. Men å andra sidan gjorde t.ex Stewe Irwin värre saker när han håller sin nyfödda unge framför en krokodil. Det blåste över på någon dag det där.... Underlig värld....
4. Knarkare = Fråga, vem lyssnar du på som INTE är knarkare. OK, det finns men de flesta rock & pop artister är väl beroende av något verkar det som. Men visst, han hade en del mediciner i bagaget det ska medges.
Sen tror jag kanske inte han var den ängel han själv ville framställa sig som. Men egentligen bryr jag mig inte så mycket egentligen. Han skänkte för min del mycket musikglädje mellan åren 1982 - 1995 som lyssnas på mycket än i dag med många av hans låtar som mina favoriter.
Sista tanke från min sida är att MJ nog tog livet av sig självmant pga sviktande försäljning av skivor, gigantiska skulder samt att jag tror att han inte orkade med en ny turne, utan kanske kände att allt skulle behövas ställas in....