2007-08-24, 00:21
Medlem
mr.pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsan10
Haha nej. Jag är bannlyst från dom flesta MJ-forum på internet eftersom jag, enligt andra fans, är en så kallad "hater". Dom anser att jag för en anti-Michael-kampanj eftersom jag påpekar att han har stora brister och är en lat jävel. Att jag dessutom tycker att han inte ska ha en massa barn (som inte är hans egna) och annat löst folk runtomkring sig gör mig inte populärare.

Om du, eller någon annan, har lust att diskutera MJ med andra så rekommenderar jag www.mjstar.com. Där tillåts alla ämnen och du behöver inte dyrka honom som en gud.

Kul att du nämner det, jag brukar oxå kika lite på den sidan. Jag skulle vilja kalla mig Michael Jackson-intresserad, inte fan. Är mest fascinerad av det faktumet att han lyckast bli så stor det går att bli i fråga om berömmelse och artistmässigt, och även vad detta har gjort med honom.
Citera
2007-08-24, 01:47
Medlem
omniscientias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkzie
Inte alls motsägelsefullt, bara för att man själv inte gillar ett visst avvikande beteende så betyder inte det att man vill att dessa personer ska trycka ner sitt beteende som avviker. Jag tycker att homosexuella är avvikande, har dock inget emot att de lever ut sin sexualitet.
Eh, men vänta ett litet tag nu... Jag måste instämma med Gothica:

Vad har homofili med pedofili
att göra?

Sist jag hörde någon bunta ihop dessa två begrepp var när den alltid lika förtjusande Jan Guillou anklagade Rickard Wolff för att vara pederast. Guillou fick göra många pudlar efter den associationen.

Citat:
Det anses inte bevisat att Michael har sovit naken med barn (han har haft kläder på sig). Michaels umgänge är inte uteslutande 12-åriga pojkar. Neverland är inte Thailand.
Det måste vara jobbigt att försvara MJs heder när argumenten är så lövtunna som de du levererar. Det är så mycket enklare för mig att hålla mig vid mitt rättesnöre; nämligen att man inte ska bjuda hem barn för att sedan dela säng med dem - med eller utan kalsipperna på.
Citera
2007-08-24, 09:45
Medlem
Gothicas avatar
Citat:
Båda faller för mig under Parafilier, dessutom sade jag inte pedofili utan det här komplexet ...

... det finns alltså inga bevis på att han skulle förövats sig på barnen, inte ens fysiskt.
Vad menar du med "det här komplexet"? Finns det ett komplex som heter "medelålders män som vill sova i samma säng som 9-12 åriga pojkar men som inte är pedofiler"?

"inte ens fysiskt" Nä men med hans utseende psykiskt
Citera
2007-08-24, 12:24
Medlem
Linkzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothica
Vad menar du med "det här komplexet"? Finns det ett komplex som heter "medelålders män som vill sova i samma säng som 9-12 åriga pojkar men som inte är pedofiler"?

"inte ens fysiskt" Nä men med hans utseende psykiskt

Jag vet inte riktigt. Vad jag försöker förstå är varför han har haft otaliga barn hemma hos sig och sedan legat i samma säng med många av dem. Om vi utgår (och det borde vi göra med tanke på att annat inte har bevisats) från att han varje gång har haft föräldrarnas medgivande, förövar han sig knappast på ungarna, utan det är mer en annan kärleksrelation. Och efter att ha läst (dock inte hela) Caine777:s tråd "fråga hebefilen v2.0" så tror jag mig förstå dessa personer lite mer. För mig känns det inte som helt perversa, de går ju liksom inte och våldtar små barn rakt av (dessa ser jag som perversa hebefilier), utan frågar föräldrarna och det är OK osv. En hebefil (runt de 30) där var ju tillsammans med en 17-årig och hennes mor var kolugnt med det. Det ser jag inte som något fel i och med att alla tre parter är överens (trots att tjejens svar rent formellt skulle väl väga mindre, hon är omyndig. Men många utvecklas ju tidigt och det här visar förstående från modern och ansvar). Det är ju lite synd att samhället går så hårt mot en sexuell-läggning istället för att försöka förstå dem mer, det skulle kännas konstigt om det samma skulle gälla för homosexuella. Fast MJ vill ju inte ha en sexuell relation med ungarna (något annat har inte heller kunnat bevisas) utan mer vara ett barn mitt i bland dem, och föräldrarna känner ju sig kolugna med barnen i MJ’s sällskap (något annat har ju inte heller kunna bevisats). Det är väldigt konstigt, men det förklarar kanske han beteende som jag många gånger sett som idiotiskt och tänkt ”nej, inte en gång till”. Men jag vet verkligen inte mycket om pedofili eller det här ”Peter-Pan komplexet” som nämnts tidigare i tråden.

Ang. kopplingen till homofili. Nå, både homofili och pedofili avviker från det normala och det är en läggning. Vill egentligen inte brännmärka homofiler, utan bara vill göra det enklare för mig att strukturera det. Men om det är fel, så tja då har jag väl fel.

Jag försöker bara förstå desa grupper, jag för det inte bara för att jag gillar MJ.
Citera
2007-08-24, 12:33
Medlem
Gothicas avatar
Citat:
Ang. kopplingen till homofili. Nå, både homofili och pedofili avviker från det normala och det är en läggning. Vill egentligen inte brännmärka homofiler, utan bara vill göra det enklare för mig att strukturera det. Men om det är fel, så tja då har jag väl fel.

Jag försöker bara förstå desa grupper, jag för det inte bara för att jag gillar MJ.
Men homofili är ju mellan vuxna människor som gör sina egna val. Pedofili är en brottslig handling av en vuxen som utnyttjar oskyldiga barn som inte kan hindra det som sker. Det är en väldig skillnad.
Citera
2007-08-24, 12:59
Medlem
Linkzies avatar
Citat:
Men homofili är ju mellan vuxna människor som gör sina egna val. Pedofili är en brottslig handling av en vuxen som utnyttjar oskyldiga barn som inte kan hindra det som sker. Det är en väldig skillnad.

Jag är helt emot den här att man utnyttjar barn, men visst det blir ett stort dilemma när en förälder tycker att det är OK att hans unge "hänger" med en äldre man och sover i samma säng (icke-sexuellt) som honom (han/hon har ju det fulla ansvaret för barnet och väljer för barnet således), och ungen tycker likadant, alla parter är överens. Man kan ändå prata om att barnet utnyttjas eftersom den är så ung. Det är ju lättare för hebefilen (som jag nämnde tidigare), men det är mycket mer problematiskt för en pedofil. Tänk att vara i en sådan situation? Tänk att känna så där?

Ånyo igen jag försöker bara förstå detta avvikande beteende.
Citera
2007-08-24, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omniscientia
Det måste vara jobbigt att försvara MJs heder när argumenten är så lövtunna som de du levererar. Det är så mycket enklare för mig att hålla mig vid mitt rättesnöre; nämligen att man inte ska bjuda hem barn för att sedan dela säng med dem - med eller utan kalsipperna på.

Jag försvarar det faktum att han inte är skyldig och det är jävligt lätt. Jag har inte sagt att man ska bjuda hem barn och dela säng med dom.
Citera
2007-08-24, 15:56
Medlem
Gothicas avatar
Citat:
Jag försvarar det faktum att han inte är skyldig och det är jävligt lätt. Jag har inte sagt att man ska bjuda hem barn och dela säng med dom.
Varför tror du Jacko vill dela säng med andras barn då?
Citera
2007-08-24, 17:31
Medlem
mr.pungs avatar
Citat:
Varför tror du Jacko vill dela säng med andras barn då?

Jag tror inte att han specifikt är ute efter att dela säng med andras barn, det är snarare något som har råkat ske när barnen har varit och härjat på Neverland, och nej det är inte okej, men det är inget sexuellt inblandat i det hela. Han tycker om barn för att han vill uppleva hur det är att vara barn på riktigt, sen har han missat en jävla massa sociala regler och det är inget jag försvarar.
Citera
2007-09-14, 15:16
Medlem
LJ87s avatar
*suck* Where to begin..? *suck*

Var ska man då börja... Hm, operationerna. Han har inte gjort så många operationer som det sägs. Alla Jacksons har skarpa kindben och stora ögon. Visst har han opererat näsan, det kan ingen förneka, men inte alls så många gånger som media påstår. Den berömda näsan ser olika ut från olika vinklar, olika ljus osv. Han använder smink som mascara, vilket jag tycker han är i stort ensam om bland män att bära upp väldigt bra. Och så har han läppstift, eftersom hans vitiligo ger sig på även läpparna. Tro mig, han skulle se ännu "värre" ut utan läppstiftet (även om han då och då kanske tar lite fel nyans.. lol). Och han har i övrigt inte förändrats särskilt mycket. Det är mest olika hårstilar genom åren. Men jag måste säga att jag tycker han ser riktigt bra ut idag, även om han är snudd på underviktig... Han skulle gott kunna lägga på sig några kilon. Jo, och så tycker jag det är dags för en ny frisyr... Bring back the curls, Mike!

Och så anklagelserna... Jag tror inte att han är skyldig. Jag tror att barnens föräldrar ville åt Mike's pengar, och kom på ett sätt att få dem. Jag tror inte att MJ "betalade sig ur" allt, man behöver inte vara skyldig bara för att man betalar.
Man har inte hittat allt som påstås på Neverland. Det är bara lögn.
Och han bjöd inte direkt in barnen att sova hos honom. Barnen älskar honom och de vill inte ens lämna honom ifred på toan... lol. Så de vill sova över, och får de det för sina föräldrar så får de det för Michael. Men Michael sa att han sov på golvet, och att barnet sov själv i sängen.

Och Mike skulle aldrig ljuga för sina fans. Invincible-albumet blev också försenat, men det var ju för att Sony och Mike bråkade. Nu har ju Michael inte ens hittat ett nytt skivbolag så det tar ju lite tid... Och sen är han ju perfektionist. Det tog lång tid att göra Bad, fast då startade han tidigare än den här gången. Det sägs att Raymone Bain bekräftat att det ska komma singlar ut redan i år, men det ska man väl inte tro på. Haha, faktiskt är det kul att se alla nya rykten om det kommande albumet; de har roliga namn på det och massa låttitlar, massa bekräftade samarbeten (som 50 cent LOL) och release-datum! rotflmao. Nej, jag tror inte att Mike skulle ljuga för fansen... Det kommer ett album, wait and see.
Citera
2007-09-14, 15:38
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LJ87
*suck* Where to begin..? *suck*

Var ska man då börja... Hm, operationerna. Han har inte gjort så många operationer som det sägs. Alla Jacksons har skarpa kindben och stora ögon. Visst har han opererat näsan, det kan ingen förneka, men inte alls så många gånger som media påstår. Den berömda näsan ser olika ut från olika vinklar, olika ljus osv. Han använder smink som mascara, vilket jag tycker han är i stort ensam om bland män att bära upp väldigt bra. Och så har han läppstift, eftersom hans vitiligo ger sig på även läpparna. Tro mig, han skulle se ännu "värre" ut utan läppstiftet (även om han då och då kanske tar lite fel nyans.. lol). Och han har i övrigt inte förändrats särskilt mycket. Det är mest olika hårstilar genom åren. Men jag måste säga att jag tycker han ser riktigt bra ut idag, även om han är snudd på underviktig... Han skulle gott kunna lägga på sig några kilon. Jo, och så tycker jag det är dags för en ny frisyr... Bring back the curls, Mike!

Och så anklagelserna... Jag tror inte att han är skyldig. Jag tror att barnens föräldrar ville åt Mike's pengar, och kom på ett sätt att få dem. Jag tror inte att MJ "betalade sig ur" allt, man behöver inte vara skyldig bara för att man betalar.
Man har inte hittat allt som påstås på Neverland. Det är bara lögn.
Och han bjöd inte direkt in barnen att sova hos honom. Barnen älskar honom och de vill inte ens lämna honom ifred på toan... lol. Så de vill sova över, och får de det för sina föräldrar så får de det för Michael. Men Michael sa att han sov på golvet, och att barnet sov själv i sängen.

Och Mike skulle aldrig ljuga för sina fans. Invincible-albumet blev också försenat, men det var ju för att Sony och Mike bråkade. Nu har ju Michael inte ens hittat ett nytt skivbolag så det tar ju lite tid... Och sen är han ju perfektionist. Det tog lång tid att göra Bad, fast då startade han tidigare än den här gången. Det sägs att Raymone Bain bekräftat att det ska komma singlar ut redan i år, men det ska man väl inte tro på. Haha, faktiskt är det kul att se alla nya rykten om det kommande albumet; de har roliga namn på det och massa låttitlar, massa bekräftade samarbeten (som 50 cent LOL) och release-datum! rotflmao. Nej, jag tror inte att Mike skulle ljuga för fansen... Det kommer ett album, wait and see.

Det här med att bli bästa vän med barnen är väl ett klassiskt pedofilgrepp då barn väldigt sällan skvallrar på sina vänner för att de inte vill att de ska hamna i knipa :P
Citera
2007-09-14, 15:39
Medlem
LJ87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Det här med att bli bästa vän med barnen är väl ett klassiskt pedofilgrepp då barn väldigt sällan skvallrar på sina vänner för att de inte vill att de ska hamna i knipa :P

Han försökte väl aldrig bli bästa vän med barnen... lol
Han lät sjuka barn komma och ha kul på Neverland.

Hans bästa vän är förresten Liz Taylor lol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in