2005-12-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Allt Africana är poppis hur felaktigt det än är. Roligast är Kwanzaa som är en påhittad slags tända-ljus festival a la Chanukah/Advent. Och allt sånt är på Swahili. Kruxet är att svarta i USA härstammar i huvudsak från Västafrika, Kongodeltat och Angola.

Och numera är de ju dessutom i varierande grad vita... Det räcker med att ta en titt på amerikas "svarta" befolknings hudfärg och jämföra med de områden som deras förfäder i Afrika kom ifrån för att inse att de vita godsägarna gillade att roa sig med sina kvinnliga slavar.

FÖ tycker jag att det är en dålig ide för alla, att MJ blir muslim...
Citera
2005-12-27, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Och efter som du varken KAN eller VILL citera ngt du först uttalar dig tvärsäkert om så tar jag dig inte på allvar i fortsättningen...
Men ack så många andra gör det..

Problemet för dig är för det första att det jag beskrev är välkänt, för det andra så har du ett förtroendeproblem eftersom du i princip aldrig har rätt här oavsett ämne.

Här är en inledning.
http://www.faithfreedom.org/oped/GrantSwank41028.htm
Citera
2005-12-28, 00:06
Medlem
Men titta, du kunde ju och ville svara!

Mkt underhållande länk. Men rent ordagrant NAMBLA-stuk är det ju inte direkt. Svårt att göra ett case för att islam är helt och hållet inriktat på att knulla småpojkar, även om det nu verkar passa MJ *som hand i handske*.
Citera
2005-12-28, 08:12
Medlem
Markattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick Steel
Tvärtom så uppmuntrar Koranen till pederastiska handlingar. Det är t ex tillåtet för en gift man att ha sex med en icke-könsmogen pojke eftersom det då vare sig ses som äktenskapsbrott eller homofili.

Dessutom är islam lika god som någon religion på att ge inträdesbiljetter till syndare. Du behöver inte att ha varit nykterist hela livet för att kunna konvertera till muhammedismen.

Be mig inte om en källhänvisning. Jag varken vill eller kan bläddra i den där boken.

Hrm, måste tyvär göra dig besviken, det står inget dylikt i koranen. Finns i vissa äldre nedskrivna lagböcker från små nordafrikanska samhällen dock. Ungefär som att dömma dig efter hur man gör i obskyra kristna sekter i amerikanska mellanvästern...
Citera
2005-12-28, 08:50
Medlem
mr.pungs avatar
Ere bara jag som inte tror att MJ e peddo?
Citera
2005-12-28, 08:51
Medlem
Markattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.pung
Ja.
Citera
2005-12-28, 10:37
Bannlyst
Citat:

japp
Citera
2005-12-28, 13:16
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:

Oavsett om han inte är peddo eller inte så borde han efter de första anklagelserna om misstänkta övergrepp på barn slutat att vara ensam med barn och sova tillsammans med dem. Att han fortsatte med detta väcker onekligen många misstankar.

Det finns många andra sätt att visa sin kärlek till barn än att sova tillsammans med dem (nähä) och således borde han inte fortsatt med detta om han nu verkligen inte var en peddo...
Citera
2005-12-28, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Markattan
Hrm, måste tyvär göra dig besviken, det står inget dylikt i koranen. Finns i vissa äldre nedskrivna lagböcker från små nordafrikanska samhällen dock. Ungefär som att dömma dig efter hur man gör i obskyra kristna sekter i amerikanska mellanvästern...
Inte alls, ****.

Fråga någon påläst så får du det bekräftat att det står i Koranen. Om jag minns rätt så var det i någon vers där man förklarar belöningarna som ska möta hemvändade heliga krigare från Jerusalem, där utlovas unga icke-könsmogna pojkar och samtidigt förklaras att det inte räknas som äktenskapsbrott eller homofili (som är förbjudet). Många muslimer förnekar dock de mindre trevliga delarna inför känsliga västerlänningar.
Citera
2005-12-28, 14:53
Medlem
mr.pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Oavsett om han inte är peddo eller inte så borde han efter de första anklagelserna om misstänkta övergrepp på barn slutat att vara ensam med barn och sova tillsammans med dem. Att han fortsatte med detta väcker onekligen många misstankar.

Det finns många andra sätt att visa sin kärlek till barn än att sova tillsammans med dem (nähä) och således borde han inte fortsatt med detta om han nu verkligen inte var en peddo...

Förstår ditt sätt att se på saken.
Om man tänker ett steg längre tycker jag dock man kan få en annan infallsvinkel på det.
Ere egentligen så konstigt att han gillar ungar?
Han har ju vart superkänd från 5 års ålder och kastats rakt in i vuxenvärlden med allt va det innebär. Han är uppenbarligen en svag kille som inte klarar pressen riktigt, där av alla dessa ingrepp i ansiktet m.m.
Att han tyr sig till barn är ganska logiskt, han försöker på något sätt att uppleva det han missade helt enkelt, att han sen saknar verklighetsuppfattning gör att det lätt kan missförstås om man säger så..
Jag tycker det känns som ganska enkel psykoligi helt enkelt.
Sen blir man ju givetvis påverkad av den ständiga pajkastningen, jag menar, det e lättare att förakta än att förstå.

Bara mitt sätt att se på saken.
Citera
2005-12-28, 16:42
Medlem
Citat:
Fråga någon påläst så får du det bekräftat att det står i Koranen. Om jag minns rätt så var det i någon vers där man förklarar belöningarna som ska möta hemvändade heliga krigare från Jerusalem, där utlovas unga icke-könsmogna pojkar och samtidigt förklaras att det inte räknas som äktenskapsbrott eller homofili (som är förbjudet). Många muslimer förnekar dock de mindre trevliga delarna inför känsliga västerlänningar.

Efter som du själv inte anser dig vara påläst om Koranen men ändå kommer med dylika utsagor föreslår jag att DU kontaktar t ex Jan Hjärpe för att kolla hur det är med en i Koranen officiellt sanktionerad pedofili. Min gissning är att pedofiler med vänner inom stora världsreligioner mörkar pedofilin och inte försöker försvara den utifrån den officiella doktrinen. Katolska kyrkan och Jehovas vittnen (och MJ växte upp i den senare sekten) härbärgerar mycket pedofiler men inte skryter de direkt om det?
Citera
2005-12-28, 22:01
Medlem
Markattans avatar
Citat:
Inte alls, ****.

Räcker 80 p i religionshistora och ett år boende och arbetande i muslimskt land för att kalla sig "påläst"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in