2005-12-11, 20:36
Bannlyst
Ojoj, mycket tomma spekulationer i denna tråd...
Nej, han har inte tagit en överdos, och nej han kommer aldrig någonsin att bli bankrutt. Han har skulder men _absolut_ inte några som hotar hans ekonomi i någon större grad.

Vad gäller "arab-land" som någon uttryckte det, och deras socialtjänst så kan jag säga att i exempelvis Dubai får medborgarna betalt för att de är just medborgare.
Citera
2005-12-11, 21:33
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
Nej, han har inte tagit en överdos, och nej han kommer aldrig någonsin att bli bankrutt.

Och vem är du då som verkar ha så j*vla full koll?
Citera
2005-12-12, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Och vem är du då som verkar ha så j*vla full koll?
Ta inte i så du spricker nu...
Gällande överdosen skrev jag om den i en liknande tråd här.
Gällande det andra så kan jag säga att jag vet tillräckligt om Michael för att veta att en skuld på 2,1 miljarder inte är några bekymmer för honom, utan att behöva utveckla det närmare.
Citera
2005-12-12, 08:15
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tavi
jag vet tillräckligt om Michael för att veta att en skuld på 2,1 miljarder inte är några bekymmer för honom, utan att behöva utveckla det närmare.

Jo tjenare. Du vet INGENTING om hans ekonomi. I alla fall inte så mycket att du med lätthet konstaterar att 2,1 miljarder skulle vara peanuts för honom i dagsläget.
Citera
2005-12-14, 00:57
Bannlyst
Snälla, det är inte Dr. Bombay vi snackar om här...

Egentligen borde det räcka med den ofta använda frasen "he made Thriller...", en skiva som sålt i 60 miljoner exemplar världen över vilket är ett rekord som förmodligen aldrig kommer slås. 'Thriller' säljer fortfarande runt 4000ex i veckan enkom i USA.

Men det är ju bara en liten, liten hörnsten. Han har släppt 10 andra album som soloartist, till exempel 'Invincible' som när den släpptes 2001 sågs som en flopp då den inte sålde särskilt mycket. Ligger just nu på runt 8 miljoner sålda ex... (Jämför med Madonnas superalbum 'Music' som nådde 5milj.)
För typ en månad släppte MJ en samlingsskiva, den beräknas ha sålt 2 miljoner exemplar redan.
And so it goes...

Lägg därpå till inkomsterna för hans handfull världsomspännande turnéer (runt 100miljoner dollar vardera), videoförsäljning, memorabilia, royaltypengar för sina egna låtar, royaltypengar för Jackson5-låtar, royalty för Beatles-låtar osv. Det är enkel matematik helt enkelt. Visserligen lever han otroligt dyrt och skänker iväg pengar till höger och vänster för välgörenhet.

Sjävlklart är det inte peanuts för honom (då hade han betalat av det direkt), men att han är nära personlig konkurs är inget annat än absurt.
Skulle det någon gång krisa kan han sälja av lite av det han äger (Neverland, hans by i Italien med 60 hus, Beatleskatalogen osv.)
Citera
2005-12-14, 03:43
Medlem
marcarolos avatar
Av vänner har jag fått veta att dom sett MJ i Oman i förrgår och att han var ute och spatserade med en klase barn i släptåg. Han showade också till det och gick ibland i marchtakt som en soldat. Han var klädd i svart skynke vilket egentligen är kvinnoklädsel.
http://www.albawaba.com/en/countries/Oman/191994
Citera
2005-12-14, 06:56
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
$ eller SEK?

Problemet med Jackson är inte att han inte drar in stålar, utan att ligger på en sån fruktansvärt hög utgiftsnivå för sina levnadsomkostnader. Jag skulle tro att han är den privatperson som har högst nivå i världen, undantaget för kunglighetet och andra som inte betalar med sina egna pengar. 10 miljoner dollar i månaden ger utgifter på runt en miljard kr per år. Det är alltså vad han behöver dra in för att bara ligga på plus minus noll. Och när inkomsterna sjunker så har han tagit stora lån med royakties som säkerhet. Han belånar sin egen framtid. Och ungefär som Framfab så kommer bankerna att vilja ha tillbaka sina pengar om dom inte tror att han är nån moneymaker längre, och då får han betala tillbaka med fast egendom eller musikrättighter. Problemet är att han inte längre kan rätta mun efter matsäck.
Citera
2005-12-14, 08:55
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Problemet med Jackson är inte att han inte drar in stålar, utan att ligger på en sån fruktansvärt hög utgiftsnivå för sina levnadsomkostnader. Jag skulle tro att han är den privatperson som har högst nivå i världen, undantaget för kunglighetet och andra som inte betalar med sina egna pengar. 10 miljoner dollar i månaden ger utgifter på runt en miljard kr per år. Det är alltså vad han behöver dra in för att bara ligga på plus minus noll. Och när inkomsterna sjunker så har han tagit stora lån med royakties som säkerhet. Han belånar sin egen framtid. Och ungefär som Framfab så kommer bankerna att vilja ha tillbaka sina pengar om dom inte tror att han är nån moneymaker längre, och då får han betala tillbaka med fast egendom eller musikrättighter. Problemet är att han inte längre kan rätta mun efter matsäck.

Precis. Huvet på spiken.
Citera
2005-12-14, 19:24
Medlem
James Fjongs avatar
Citat:
http://www.expressen.se/index.jsp?a=485938

Okej han släpper en ny samlingsplatta just nu. Då undrar man om det där bara är ett PR-trick för att skapa uppmärksamhet eller det verkligen hänt. Det sägs i artikeln att hans liv står på spel. Jag tvivlar. Det handlar nog snarare om en desperat jakt på pengar i samband med skivsläppet, så han försöker skapa uppmärksamhet.

Vad tror ni?

Lite för genomskådligt för min del...lägga pr-fokus på en s k överdos istället på de peddoböjelser som tidigare kommit fram i ljuset...sådär lagom till samlings cd:n släpps...nä Peddo-Mike bort, bort, bort...for ever!
Citera
2005-12-14, 20:47
Medlem
crosspins avatar
jaaså

Inte en dag försent att den människan försvinner från jorde livet ,
Citera
2005-12-14, 21:07
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Av vänner har jag fått veta att dom sett MJ i Oman i förrgår och att han var ute och spatserade med en klase barn i släptåg. Han showade också till det och gick ibland i marchtakt som en soldat. Han var klädd i svart skynke vilket egentligen är kvinnoklädsel.
http://www.albawaba.com/en/countries/Oman/191994

Helt sanslös artikel. Det måste vara något fel med karln. Mycket underlig människa.
Citera
2005-12-21, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Nu borde väl Paul McCartney passa på att köpa tillbaka rättigheterna...? I alla fall i nåt konsortium typ....

Mccartney har sagt att han aldrig kommer att betala pengar för att köpa tillbaks sina egna låtar....Den mannen är smart och han har bland annat sagt att det finns papper på att Beatles sångkatalog kommer tillbaks till Mccarteny och Lennon efter en viss tid....Mccartney är ingen dumbom så för eller senare lär vi får se beatles katalogen i dem rätta händerna igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in