2010-12-08, 08:15
Medlem
Hej Flashback! Hoppas verkligen att ni kan hjälpa mig!
Jag har precis fått tillbaka min dator efter att moderkortet lagt av och jag fått ett nytt installerat. Men nu så vill ljudet från t.ex. spotify inte komma ur rätt ljudenhet!
Ljudet från spotify, firefox osv kommer från en av High definition audio device ljudenhet medans windows kommer från den andra. Testar jag den andra i listan så kommer det fint ljud ur högtalarna. Testar jag den övre som spotify skickar ljud ur så kommer det inget ljud.
Har haft detta problemet innan men det har typ löst sig av sig självt, men det verkar det ju inte göra nu -.-' .
http://data.fuskbugg.se/dipdip/ljudproblem.jpg
Hur ska jag lösa detta så att jag kan få ljud!?
Tack på förhand!
Citera
2010-12-08, 08:29
Medlem
FloW912s avatar
låter som du har vista, jag har aldrig förstått mig på ljudsystemet i vista, byt till win7
Citera
2010-12-08, 08:30
Medlem
Jag är lite osäker men testa att höger klicka på den översta och välj "ange som standard enhet". Hade samma Fel själv för ett tag sen, för mig att det löste problemet.
Citera
2010-12-08, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FloW912
låter som du har vista, jag har aldrig förstått mig på ljudsystemet i vista, byt till win7
Du har så rätt! Känner inte för att punga ut pengar till det.
Citat:
Ursprungligen postat av subcetra
Jag är lite osäker men testa att höger klicka på den översta och välj "ange som standard enhet". Hade samma Fel själv för ett tag sen, för mig att det löste problemet.
Är inte hemma för tillfället men tror jag har testat det.
Citera
2010-12-08, 18:18
Medlem
Underbart! Det fungerar Angav den tredje i listan som standard enhet samt inaktiverade den högst upp och då kom ljudet ur den andra i listan skumt som fan
Tackar för hjälpen ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in