2010-12-07, 23:46
Medlem
INVICTUSTILTs avatar
Jag hittade en bra text som är skriven av "Luap" på pokerforum.nu. Säkert inte jättemånga här som läst den men den kan vara riktigt bra att läsa igenom ett par gånger när man kommer in i sämre perioder och förstå att det kan vara betydligt värre.

Citera
2010-12-08, 00:37
Medlem
Mitt första svar någonsin på den här sidan och det känns givet att den ska komma i den här tråden.

En väldigt givande text!
Citera
2010-12-08, 00:41
Medlem
Aberaths avatar
Om man noterar ett backresultat (på den nivån man vanligtvis grindar på) under en hel månad så har man luckor i sitt spel.

Det var oerhört länge sedan jag låg back under en månad.

(Min personliga åsikt).
Citera
2010-12-08, 00:47
Medlem
INVICTUSTILTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aberath
Om man noterar ett backresultat (på den nivån man vanligtvis grindar på) under en hel månad så har man luckor i sitt spel.

(Min personliga åsikt).

Det där kan du väl inte mena? ALLA har väl backmånader någon gång, annars vore det ju sjukt.
Citera
2010-12-08, 00:49
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:

(Min personliga åsikt).
Vänta bara

Nä, men jag har spelat en del, och haft en del oflyt på nivåer över NL20, har sällan heller haft längre än 20k händer even på NL20, men den nivån vet jag att jag krossar. Spelar man dock NL1k tex så tror jag att man ändå har såpass liten edge så variansen blir större.
Citera
2010-12-08, 00:52
Medlem
Lundin89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Vänta bara

Nä, men jag har spelat en del, och haft en del oflyt på nivåer över NL20, har sällan heller haft längre än 20k händer even på NL20, men den nivån vet jag att jag krossar. Spelar man dock NL1k tex så tror jag att man ändå har såpass liten edge så variansen blir större.

Har du edge på NL1K€?
Citera
2010-12-08, 09:38
Medlem
Jimmits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INVICTUSTILT
Det där kan du väl inte mena? ALLA har väl backmånader någon gång, annars vore det ju sjukt.
Ja så bör det vara. Vet att PokerCampus instruktören Puni snackade om att han inte hade haft någon backmånad, då blir man ganska avis alltså
Citera
2010-12-08, 11:37
Medlem
Aberaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INVICTUSTILT
Jag tycker det är mer eller mindre omöjligt att backa under en hel månad om man grindar varje dag. Antingen har man för dålig kunskap på den nivån man spelar på eller så tableselectar man dåligt.

Sedan så har väl mer eller mindre alla luckor i sitt spel, annars skulle man inte sitta på 1-2 eller lägre och grinda. Och med de sagt så menar jag inte heller att de som backar någon månad är värdelösa, utan dom har helt enkelt luckor i spelet som dom inte har lyckats hitta själva.

Dock finns det ett undantag och det är om man spelar nosebleed, för där är alla så pass bra att det blir svårt att plussa varje månad.
Citera
2010-12-08, 12:02
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Jag tycker det är mer eller mindre omöjligt att backa under en hel månad om man grindar varje dag. Antingen har man för dålig kunskap på den nivån man spelar på eller så tableselectar man dåligt.

Sedan så har väl mer eller mindre alla luckor i sitt spel, annars skulle man inte sitta på 1-2 eller lägre och grinda. Och med de sagt så menar jag inte heller att de som backar någon månad är värdelösa, utan dom har helt enkelt luckor i spelet som dom inte har lyckats hitta själva.

Dock finns det ett undantag och det är om man spelar nosebleed, för där är alla så pass bra att det blir svårt att plussa varje månad.
Jo, men det beror ju på många faktorer. 100k händer even är väl hyfsat stanard om man 10+ tablar. Kör man däremot 4 bord och förlorar över 100k händer är man för kass skulle jag tro, annars tillhör man väl typ 1% av dom som springer riktigt jävla dåligt. Men spelar man liksom 5-6h varje dag på en nivå man har edge på är det nog ganska svårt att backa faktiskt.
Citera
2010-12-08, 12:40
Medlem
pungluders avatar
att skillnaden på nl 400regsen å nl 2k regsen ska vara så stor håller jag inte med om
Citera
2010-12-08, 12:41
Medlem
INVICTUSTILTs avatar
Citat:

Okej då förstår jag lite mer vad du menar.
Citera
2010-12-08, 13:18
Medlem
Aberaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Jo, men det beror ju på många faktorer. 100k händer even är väl hyfsat stanard om man 10+ tablar. Kör man däremot 4 bord och förlorar över 100k händer är man för kass skulle jag tro, annars tillhör man väl typ 1% av dom som springer riktigt jävla dåligt. Men spelar man liksom 5-6h varje dag på en nivå man har edge på är det nog ganska svårt att backa faktiskt.
Precis, 10+tablar man så drar man nytta av att man får en betydligt större rakeback och på de sättet kanske plussar mer än vad man annars skulle göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in