2010-12-07, 23:32
Medlem
benkebents avatar
Hallå!
Jag har försökt att installera Tiny windows 7 ett bra tag nu men lyckas aldrig.
När jag först laddade ner det brände jag ut det på en CD och körde in i datorn. Allt fungerade bra tills ett tag in på installationen det kommer upp ett felmeddelande där det står att vissa filer saknas och det inte går att fortsätta. Har gjort ett par nya skivor och de har inte funkat heller. När jag gör i ImgBurn går allt bra tills den är på "verify" stadiet så kommer det ett meddelande om att det är ett "read error". Vad kan jag möjligt vis göra fel?

Vad kan gå fel egentligen? Värt att notera också är att jag inte kan skriva i 1x utan måste ha 8x :s

Nåja, jag testade göra ett usb men har inte lyckats, står alltid att bootmgr.exe fattas. Läste att man bara kunde formatera usb minnet till ntfs och kopiera in filerna från skivan till det men det fungerade icke heller.

Har googlat som fasiken men inte hittat något D:

Tack

btw. är tiny win7 nåt att satsa på? eller ska jag köra på vanliga windows 7?
Citera
2010-12-07, 23:50
Medlem
burntfacemans avatar
Testa att följa denna guide för att installera från USB:
http://www.sweclockers.com/artikel/1...ows-7-fran-usb

(Använd såklart din iso-fil istället för en omodifierad. )
Citera
2010-12-08, 08:31
Medlem
benkebents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burntfaceman
Testa att följa denna guide för att installera från USB:
http://www.sweclockers.com/artikel/1...ows-7-fran-usb

(Använd såklart din iso-fil istället för en omodifierad. )

Ah! Tack för den länken. Jag har försökt använda det där Windows 7 usb tool men det har inte funkat men nu lär det göra det med den de visade. Ska testa omedelbart när jag kommer hem!
Citera
2010-12-08, 15:48
Medlem
benkebents avatar
nej fungerade inte D: kommer upp ett felmedelande i Windows7 usb tool även om jag körde den isotoavdpcopy. är det för att det är tiny eller?
Citera
2010-12-09, 22:50
Medlem
benkebents avatar
Har löst det men nu när jag kommer fram till att installera så står det att jag behöver en dvd-drivrutin men jag har inte någon dvdläsare. Såg också att det kunde bero på att man har gjort en dålig brännig men jag har ju USB!!! jag blir så arjjjj

väldigt tacksam för svar!
Citera
2010-12-09, 23:23
Medlem
codRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benkebent
Har löst det men nu när jag kommer fram till att installera så står det att jag behöver en dvd-drivrutin men jag har inte någon dvdläsare. Såg också att det kunde bero på att man har gjort en dålig brännig men jag har ju USB!!! jag blir så arjjjj

väldigt tacksam för svar!

Fick också det problemet när jag ominstallerade datorn, tanka hem en ny version. Det var det enda som fungerade för mig.
Citera
2010-12-10, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av codR
Fick också det problemet när jag ominstallerade datorn, tanka hem en ny version. Det var det enda som fungerade för mig.

Jo, TS, tänk på att det kan vara fel på versionen du laddade hem, ladda hem en annan o kolla om det blir samma problem.
Citera
2010-12-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benkebent
nej fungerade inte D: kommer upp ett felmedelande i Windows7 usb tool även om jag körde den isotoavdpcopy. är det för att det är tiny eller?
DOS WAY:WINDOWS VISTA/7 ON A FLASHDRIVE
RUN AS ADMIN FIRST!!!

cmd
diskpart
list disk

select disk ?
clean
create partition primary
select partition 1
active
format fs=ntfs "OR" fat32
assign
exit

xcopy source:\*.* /s/e/f destination:\
Citera
2010-12-11, 17:21
Medlem
benkebents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codR

Citat:
Ursprungligen postat av HerrSvensson
Jo, TS, tänk på att det kan vara fel på versionen du laddade hem, ladda hem en annan o kolla om det blir samma problem.

Hmm jag har två versioner, en vanlig och en tiny och det är samma fel på båda. Men såg när jag bläddrade runt där man skulle leta upp sina drivisar att det var två mappar på hårddisken så ska testa att formatera hårddisken och sen testa igen. Sen testar jag ladda en ny version :>
Citera
2010-12-12, 20:29
Medlem
benkebents avatar
nope problemet kvarstår. testade att flytta över hårddisken till en annan dator för att installera det men fick samma meddelande där. Har även laddat ner en annan. hur stora ska .iso filerna vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in