• 3
  • 4
2010-12-29, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikkokikk
läste någonstans att vi har lyckats med teleportering på molekylär nivå faktiskt.

Det läste jag också eller "såg" då det var på tv...
Citera
2010-12-29, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykes90
man får väll ta med sig en ipad 3.0

tidsmaskinen kanske är apple som har konkurrerat ut microsoft. ipaden kanske är tidsmaskinen? eller så har alla en tidsmaskin på sig precis som vi alla har mobiler, bara det att tidsmaskinen ska innehålla en massa annan skit som inte har med tidsresandet att göra, typ som kamera, mp3 osv. man köper en ny tidsmaskin eftersom sin gamla tidsmaskin kanske bara har en 50MegaPixels kamera och den nya "i-travel" eller vadfan apple kommer döpa den till har 55megapixelskamera.

ni som inte förstår att det här är en metafor för hur vi använder mobiler idag så kan jag bara säga, lol, köper man en ny telefon för att man vill ha en bättre MP3 kan man lika gärna köpa ett kylskåp med en trädgårdsslang.
Citera
2010-12-29, 23:26
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Man brukar väll tänka på två olika sorters tidsmaskiner, en som skickar saker genom tiden och en som åker igenom tiden själ.

Den första skulle i stort sätt fungera som en teleportör mellan två platser, bara att platserna inte låg i rummet utan tiden, och då skulle du inte kunna skicka tillbaka saker längre en maskinen har funnits. Så anledningen till att ingen/inget har kommit tillbaka är för att det inte har byggts en tidsmaskin än.

Du tänker på alt 2.
Citera
2011-11-19, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cork
Jag kom på en bedrövlig verklighet när jag tänkte.

Vi vet att tidsmaskiner inte kommer att existera inom en snar framtid. för att ingen har kommit tillbaka i tiden. då vet vi ju också att människan kommer dö ut innan vi hinner uppfinna tidsmaskinen. Alltså inom en snar framtid.

enligt mina beräkningar, 200 år

synd att det skulle sluta så kvickt..
man kommer nog ej tyvärr kunna upfinna en sån då det ej kommer kunna vara möjligt att resa i tiden ens. men jag hoppas iof att john titor finns dvs mannen som var här år 1999 som påstod sig komma från framtiden dvs år 2036. för då vet vi att vi inte behöver oroa oss nästa år och att jorden ej går under då! Han påstod att andra världskriget kommer utbryta 2015...... Så om det gör det kanske man får tro annat då kanske han dock ej var en bluff utan var en människa från framtiden som hade rest tillbaka till dåtid! och om det skulle kunna vara möjligt att resa bakom i tiden så kommer du ej kunna ändra nått utan bara kunna se dig själv som tex 12 år vad du gjorde den dagen. alltså du kommer se dig själv så men de kommer ej kunna se dig. säg tex att du åker tillbaka till detta datum för 20 år sedan och att du då var 12 år och var sjuk i feber. då åker du tillbaka och ser sig sjuk hemma i feber! men 12 åriga du kommer ej kunna se dig själv från framtiden!
Senast redigerad av FantaNaranja 2011-11-19 kl. 11:48.
Citera
2011-11-19, 13:06
Medlem
Om människan idag (2011-sep 20) Skulle skapa en tidsmaskin så skulle detta datum bli år 0. Det kommer inte att gå att resa förbi denna dag (2011-sep 20). efter som att maskinen inte fanns
(2011-sep 19).

Så vi säger att det är år 2800, och vi ska resa tillbaks i tiden, då är
(2011-sep 20) den sista "hållplatsen"/"destinationen"? Så om jorden gått förlorad eller liknande (låt oss säga år 2300) och man år 2800 har åter uppbyggt jorden igen så skulle (2011-sep 20) anses som dag 1/år 0 efter som att, (2011-sep 19) blir som ett svarthål.

Det är väldigt länge kvar till 2300 och 2800, jag tror att risken är stor att mänskligheten dör ut på något sätt och därför skulle vårt förflutna från och med idag suddas ut/glömmas bort helt.??

Man blir lite knas i huvudet av att sitta och tänka på det hära :P
Citera
2011-11-19, 19:36
Medlem
Enigms avatar
Du har inte tänkt på att de som reser bakåt i tiden inte säger det till dig pga att de skulle bli betraktade som galna eller att man helt enkelt inte kommit på ett sätt att resa i tiden låt säga 200 år från nu, eller någonsin från nu?
Citera
2011-11-22, 00:46
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cork
Jag kom på en bedrövlig verklighet när jag tänkte.

Vi vet att tidsmaskiner inte kommer att existera inom en snar framtid. för att ingen har kommit tillbaka i tiden. då vet vi ju också att människan kommer dö ut innan vi hinner uppfinna tidsmaskinen. Alltså inom en snar framtid.

enligt mina beräkningar, 200 år

synd att det skulle sluta så kvickt..

Men den tiden har ju inte vart än, hur skulle någon kunna komma tillbaka från den då?
Citera
2011-11-22, 07:11
Bannlyst
Felciterad
Senast redigerad av Goofy63 2011-11-22 kl. 07:14.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in