• 1
  • 2
2010-12-08, 15:14
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Mitt förslag är två års prövotid och tre uppkörningar. Den första för att få ut körkortet och sedan en efter varje prövoår. Klarar man inte en uppkörning/teoriprov så är det tillbaka till skolbänken. På så sätt skulle folk bli tvungna att lära sig köra bil och förstå trafikreglerna i högre grad, inte bara klara en uppkörning och sedan glömma allt.

Nja det vet jag inte! skulle bara gynna bilskolor och staten. Eller nej rättare sagt det skulle vi skattebetalare stå för...
Lite eget ansvar borde inte vara fel. Men längre prövotid helt klart
Citera
2010-12-08, 16:16
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
Nja det vet jag inte! skulle bara gynna bilskolor och staten. Eller nej rättare sagt det skulle vi skattebetalare stå för...
Lite eget ansvar borde inte vara fel. Men längre prövotid helt klart
Nej, det skulle gynna trafikmiljön. Vad kan ett teoriprov kosta? Inte många spänn om man gör ett test med ett antal frågor på en dator. Uppkörning behöver inte heller bli särskilt dyrt, du kommer ju isf kunna köra upp i en egen/lånad bil, så säg en femhundring för kontrollanten vid varje tillfälle. Totaltrunt en tusenlapp alltså, kanske mer befogat än att lägga lika mycket på någon mystisk "riskutbildning" som borde ingå i den ordinarie teorin. Hur skulle bilskolan gynnas av detta? Kan du köra behöver du inte ta fler lektioner, kan du inte köra så har du inte på vägen att göra förrän du har uppdaterat dina kunskaper och bevisat att du klarar av det.
Citera
2010-12-08, 17:26
Medlem
Amanites avatar
Håller med, för min del får man gärna ha en ny uppkörning vart 5:e år så att folk håller sig uppdaterade på saker och ting.
Vore jävligt skönt om man iaf kunde sålla ut en 20-25% av idioter som inte kan köra direkt. Sedan kan man ju ta saker och ting ännu längre...Men det sker ju i ett senare skede
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in