2004-07-18, 23:03
Medlem
Skandhas avatar
Jag har tänkt att läsa något som har med religion att göra, gissningsvis religionspsykologi. Det jag undrar är: kan man få något vettigt jobb förutom lärare när man läser religionslära?
Citera
2004-07-19, 08:09
Medlem
Vet faktiskt inte om det är så många konkrekta yrken man kan bli av att ha religonsvetenskap som huvudämne i en examen, förutom präst/pastor eller arbete inom någon kyrka (församlingspedagog t.ex). Däremot finns det väl många yrken det kan vara bra att ha läst det som biämne.
Citera
2004-07-20, 02:42
Medlem
Skandhas avatar
Borde det dock inte gå att forska om ämnet? För det låter lite lockade för mig om det nu går.
Citera
2004-07-20, 05:40
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandha
Borde det dock inte gå att forska om ämnet? För det låter lite lockade för mig om det nu går.
Självklart går det att forska inom teologi. Fast jag skulle gissa att det är mycket hård konkurens om de platserna.
Citera
2004-07-20, 10:25
Bannlyst
Präst?
Citera
2004-07-20, 10:49
Medlem
SuiGeneriss avatar
Kan du inte bli avprogrammerare för folk som har varit med i sekter då? Religionspsykologi tycker jag låter väldigt relevant i sådana fall.
Citera
2004-07-20, 15:59
Medlem
Skandhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbo-Niclas
Präst?
Nej för kattsingen, är inte kristen så jag tror inte dom vill ha mig.
Citera
2004-07-21, 13:06
Medlem
Stor-Orvars avatar
En smart person som har förkovrat sig inom akademia kan bli vad som helst. Vad man ar läst är inte alltid helt relevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in