2010-12-07, 18:11
Medlem
KarlsKebabs avatar
Min hund gillar nämligen grönsaker, bär, frukt och dylikt.

Smultron är favoriten tätt följt av hallon. Fallfrukter som plommon, äpplen och päron äter han från marken eftersom han inte får röra träden. Nypon är en annan favorit, det enda han inte rör (igen) är blåbär. Just nu ligger han och gnager på en morot och ser allmänt lycklig ut.

Så, är det något fel på hundrackan? Är detta konstigt, farligt osv.

Han är en 18 månader gammal dobermann, om någon undrade över det. Självklart får han mat så det räcker och en hel del normalt hundgodis.
Citera
2010-12-07, 18:15
Medlem
Ducken11s avatar
Finns ju många hundar som trycker i sig i princip allt dom kommer över... inget ovanligt alls
Citera
2010-12-07, 18:18
Medlem
Hade själv en hund som åt allt som man själv åt, spelade ingen roll om det var gott eller inte, åt familjen något så ska han också kunna äta det. Fanns ett undantag för ketchup men men...

Tror inte det är något fel på din hund i alla fall, var glad att den inte lämnar grönsakerna när den käkar resterna för det är tydligen ganska vanligt att hundar gör.
Citera
Medlem
Dr.hankeys avatar
Min labbkille på 1 år gillar också allt i frukt&grönt väg förutom ovannämnda blåbär, verkar inte vara många hundar som gillar dom.
Citera
Medlem
Mr Hectors avatar
Hundar är inte strikta carnivorer, så lite okynnesmat från växtriket brukar hända...
Citera
2010-12-07, 18:22
Medlem
puppes avatar
Jag hade en sibir som fullkomligt älskade mintgodis ( Strong var favorit)
Citera
Medlem
KarlsKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Finns ju många hundar som trycker i sig i princip allt dom kommer över... inget ovanligt alls

Citat:
Ursprungligen postat av Fazt
Hade själv en hund som åt allt som man själv åt, spelade ingen roll om det var gott eller inte, åt familjen något så ska han också kunna äta det. Fanns ett undantag för ketchup men men...

Tror inte det är något fel på din hund i alla fall, var glad att den inte lämnar grönsakerna när den käkar resterna för det är tydligen ganska vanligt att hundar gör.

Jo, han äter ju bajs ibland... Men grönsaker känns av någon anledning mycket konstigare
Citera
Medlem
Napoleons avatar
Min lilla border terrier gillar också smultron och hallon, hon plockar dom t o m själv ute i skogen! En i taget med framtänderna, väldigt försiktigt Morötter, gurka, broccoli, paprika, allt glider ner.
Citera
2010-12-07, 18:26
Medlem
KarlsKebabs avatar
Oj, många svar

Han verkar vara helt normal alltså, kan jag därmed utesluta att han är miljöpartist också?

Det låter så konstigt av någon anledning bara...
Citera
2010-12-07, 18:39
Medlem
Ram0n3ss avatar
Låter fullt onormalt!!

Har en dobbiskille på 19 månader, han vägrar systematiskt att äta grönt, spelar ingen roll vad det är. Ger jag honom en skål med köttfärs så äter han upp allt men lämnar renslickade majs och morotsbitar.
Försökt att mata honom med alla möjliga frukter men det enda han intresserar sig av är vindruvor, de ser han som små bollar och är ruskigt roliga tills han stampar sönder dem

Men min dobbe är galen, finns ingen kräsnare hund, äter enbart utvalda torrfoder eller färskfoder, förutom min mat. Men det har sina poänger, han luktar inte ens på bajs... men det gör det ändå inte trevligare ör mig när han ska upp i ansiktet och slaska, han älskar att slika sig själv mellan benen
Citera
2010-12-07, 18:44
Medlem
KarlsKebabs avatar
Så det ligger ingen näringsbrist eller liknande bakom? Inte för att det borde finnas någon anledning till det, han får nästan dubbel dos med bra mat och lite fiskleverolja för att snygga till pälsen...

Det är klart att hundar äter massor av konstiga grejer, vill bara passa på att fråga för att vara säker på saken

Varför gillar inte hundar blåbär förresten?

Citat:
Ursprungligen postat av Ram0n3s
Låter fullt onormalt!!

Har en dobbiskille på 19 månader, han vägrar systematiskt att äta grönt, spelar ingen roll vad det är. Ger jag honom en skål med köttfärs så äter han upp allt men lämnar renslickade majs och morotsbitar.
Försökt att mata honom med alla möjliga frukter men det enda han intresserar sig av är vindruvor, de ser han som små bollar och är ruskigt roliga tills han stampar sönder dem

Men min dobbe är galen, finns ingen kräsnare hund, äter enbart utvalda torrfoder eller färskfoder, förutom min mat. Men det har sina poänger, han luktar inte ens på bajs... men det gör det ändå inte trevligare ör mig när han ska upp i ansiktet och slaska, han älskar att slika sig själv mellan benen

Detta är vad jag trodde var normalt.
Citera
2010-12-07, 18:48
Medlem
Marmosets avatar
Vilda vargar äter gärna blåbär och det gör min - rätt så tama - hund också. Hon älskar också sallat. Min gamla hund gillade morötter och vindruvor och jag såg henne även äta mandarin. Lustiga djur

Båda hundarna var/är f.ö. miljöpartister; ganska naturligt att de, såsom varande djur, gillar ett parti som månar om djur.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in