Citat:
Ursprungligen postat av frigolitpanna
Du får gärna komma hit
Snöröjningen i Mölndal är ett skämt.
Dom tar det värsta på dom större vägarna, dom mindre är moddiga som fan.
Det roliga är att deras plogbilar hörs här utanför just nu.
Det har liksom inte kommit några större mängder snö sen natten till lördag. Nån centimeter kanske.
Man kan undra vad dom gör. Har sett innan att dom flyttar snön, snyggar till högar o.s.v.
Tyvärr bor jag lite långt bort

Hatar när dom i princip "skiter" i det.. brukar vara samma här
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Ska det vara vitt så är 250:-/tim helt rimligt. Ska det vara svart (och jag antar att det är så...) då kan man tycka att det är lite högt.
Men å andra sidan så skottar man jävligt mycket på en timme om man har en snösläde. Om du klarar en normalvilla på 20 minuter så blir ju 250/tim inga pengar alls för kunden.
Att sätta ett pris är en konst. Du måste fundera över vad din tjänst är värd för kunden. Jag tycker t.ex. att det är kul att skotta och vill göra det själv. Vem vill då inte skotta? Gamla människor kanske, som inte kan, stressade barnfamiljer osv. Sen är det lite tajming. Lättare att ta bra betalt om det snöar mycket. En möjlig kundkrets kan vara såna som inte vill att det ska synas att de är bortresta osv.
Mycket att tänka på för att det ska bli bra.
En annan grej är att det ska vara enkelt att betala. Om du kan ta betalt med kreditkort/faktura är det ju ett plus.
Kommer väll antagligen vara vitt!
Så borde man kanske sänka det lite?
Blir kanske inga pengar för dom, bara mina kompisar som är snåla
Jo det är väldigt svårt att få det bra! Ska nog lägga lappar i olika villa områden där jag bor, sen skicka med en länk till sidan där dom kan läsa mer. Ska börja pilla lite på lappen nu så får vi se hur det går, får hoppas på mer snö