• 1
  • 2
2010-12-07, 18:33
Medlem
frigolitpannas avatar
Du får gärna komma hit
Snöröjningen i Mölndal är ett skämt.
Dom tar det värsta på dom större vägarna, dom mindre är moddiga som fan.
Det roliga är att deras plogbilar hörs här utanför just nu.
Det har liksom inte kommit några större mängder snö sen natten till lördag. Nån centimeter kanske.
Man kan undra vad dom gör. Har sett innan att dom flyttar snön, snyggar till högar o.s.v.
Citera
2010-12-07, 20:26
Medlem
Ska det vara vitt så är 250:-/tim helt rimligt. Ska det vara svart (och jag antar att det är så...) då kan man tycka att det är lite högt.

Men å andra sidan så skottar man jävligt mycket på en timme om man har en snösläde. Om du klarar en normalvilla på 20 minuter så blir ju 250/tim inga pengar alls för kunden.

Att sätta ett pris är en konst. Du måste fundera över vad din tjänst är värd för kunden. Jag tycker t.ex. att det är kul att skotta och vill göra det själv. Vem vill då inte skotta? Gamla människor kanske, som inte kan, stressade barnfamiljer osv. Sen är det lite tajming. Lättare att ta bra betalt om det snöar mycket. En möjlig kundkrets kan vara såna som inte vill att det ska synas att de är bortresta osv.

Mycket att tänka på för att det ska bli bra.

En annan grej är att det ska vara enkelt att betala. Om du kan ta betalt med kreditkort/faktura är det ju ett plus.
Citera
2010-12-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frigolitpanna
Du får gärna komma hit
Snöröjningen i Mölndal är ett skämt.
Dom tar det värsta på dom större vägarna, dom mindre är moddiga som fan.
Det roliga är att deras plogbilar hörs här utanför just nu.
Det har liksom inte kommit några större mängder snö sen natten till lördag. Nån centimeter kanske.
Man kan undra vad dom gör. Har sett innan att dom flyttar snön, snyggar till högar o.s.v.

Tyvärr bor jag lite långt bort
Hatar när dom i princip "skiter" i det.. brukar vara samma här

Citat:
Ursprungligen postat av gart
Ska det vara vitt så är 250:-/tim helt rimligt. Ska det vara svart (och jag antar att det är så...) då kan man tycka att det är lite högt.

Men å andra sidan så skottar man jävligt mycket på en timme om man har en snösläde. Om du klarar en normalvilla på 20 minuter så blir ju 250/tim inga pengar alls för kunden.

Att sätta ett pris är en konst. Du måste fundera över vad din tjänst är värd för kunden. Jag tycker t.ex. att det är kul att skotta och vill göra det själv. Vem vill då inte skotta? Gamla människor kanske, som inte kan, stressade barnfamiljer osv. Sen är det lite tajming. Lättare att ta bra betalt om det snöar mycket. En möjlig kundkrets kan vara såna som inte vill att det ska synas att de är bortresta osv.

Mycket att tänka på för att det ska bli bra.

En annan grej är att det ska vara enkelt att betala. Om du kan ta betalt med kreditkort/faktura är det ju ett plus.

Kommer väll antagligen vara vitt!

Så borde man kanske sänka det lite?
Blir kanske inga pengar för dom, bara mina kompisar som är snåla

Jo det är väldigt svårt att få det bra! Ska nog lägga lappar i olika villa områden där jag bor, sen skicka med en länk till sidan där dom kan läsa mer. Ska börja pilla lite på lappen nu så får vi se hur det går, får hoppas på mer snö
Citera
2010-12-07, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peekaboo90
Jo tänkte det
Men snackade med några polare om detta, dom tyckte att 250kr/timme var för mycket.. Borde jag sänka? :P

Definitivt inte.
Jag har jobbat som handskottare via ett företag de senaste vintrarna och då kostar det 350kr/timme att hyra in mig.

Så om du kör ensam och skottar svart så borde du lägga dig runt hundringen under det.
Självklart får du ju lägga på några spänn om arbetet är onormalt, (över metern med snö eller i kraftig lutning eller rent av tak-skottning).

Visst, priserna varierar säkert lite runt om i landet beroende på snömängder mm men att kalla 250/h för mycket är tokigt.
Citera
2010-12-08, 13:13
Bannlyst
Du borde skriva dit att att det finns chans att diskutera priset på plats men annars 150-200kr.

De flesta är mest intresserade av ett snyggt jobb och inte ett snabbt, så ni kan ju snacka en stund utan problem om priset och var dom vill ha snön etc etc
Citera
2014-11-30, 14:28
Medlem
Vitalrepuss avatar
Bump

Skulle ni pröjsa 150kr för en skottad garageuppfart/tomt eller 50kr för uppgången mellan brevlådan och dörren?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in