2004-07-19, 19:56
Medlem
Body

Trodde att bodysynthare var en mer eller mindre utdöd stil, men det fick man motbevisat där nere. Jag hade iaf grymt trevligt hela festivalen utom möjligen de svinkalla nätterna. Tyckte Skinny-konserten var helt fantastisk... Stod och representerade flashback vid stängslet
Citera
2004-07-19, 20:06
Medlem
auto:erotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybariten
Sen fick jag träffa ett par idoler också i.o.m. Vive La Fete, det var lite kul.

Fast det är ju alltid jefvligt jobbigt att behöva gå runt bland t.ex. såna
här och såna här. Men men, man vänjer sig.
Jag har kramat basisten i Vive La Fete, han är verkligen ursnygg!

Vad exakt är det som är jobbigt att gå bland såna?
Citera
2004-07-19, 23:22
Medlem
Goblins avatar
Jag tyckte att det var fantastiskt att se synthnissar traska omkring i full mundering igen. Fan, man har ju inte sett dessa människor på år och dar. Blev helt varm av nostalgi faktiskt. Jag trodde faktiskt att det var jag på det andra fotot längst till höger i bild men det var det inte .
Citera
2004-07-19, 23:25
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybariten
Jag blev lite knäckt första dagen då jag inte blev insläppt så jag hade åkt bil en och en halv timme för att se en konsert (FSOL) i onödan

I övrigt var det väl inga wow-konserter för min del förutom Kraftwerk, det kändes ganska stort att se en grupp som jag beundrat i femton år. Det var lite mytiskt, med risk för att låta töntig.

Sen fick jag träffa ett par idoler också i.o.m. Vive La Fete, det var lite kul.

Fast det är ju alltid jefvligt jobbigt att behöva gå runt bland t.ex. såna
här och såna här. Men men, man vänjer sig.

Vad är det som är jobbigt? Mobba inte mina trancekompisar
Citera
2004-07-20, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goblin
Jag tyckte att det var fantastiskt att se synthnissar traska omkring i full mundering igen. Fan, man har ju inte sett dessa människor på år och dar. Blev helt varm av nostalgi faktiskt. Jag trodde faktiskt att det var jag på det andra fotot längst till höger i bild men det var det inte .
Var gömmer du dig då under det övriga året? Jag tycker mig kunna se den synthnissar året runt här i Linköping. Kan iofs bero på att jag är en.
Citera
2004-07-20, 12:57
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybreed
Trodde att bodysynthare var en mer eller mindre utdöd stil, men det fick man motbevisat där nere.

EBM dör aldrig=D
Citera
2004-07-20, 13:05
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Var gömmer du dig då under det övriga året? Jag tycker mig kunna se den synthnissar året runt här i Linköping. Kan iofs bero på att jag är en.

Håller till i Stockholm men har inte varit på synthklubb på säkert 5-6 år och av någon anledning syns inte dessa vackra människor någonstans där jag råkar befinna mig. Det var iaf kul att se att man inte är ensam trots att jag droppade stilen under åttitalet . Är synthare ett småstadsfenomen kanske?
Citera
2004-07-20, 13:41
Medlem
Georgs avatar
Var jäkligt nöjd med årets festival. Skinny var bland det bästa jag sett live. Trots att Nivek passerat 40 strecket så var det ett jävla drag på honom uppe på scenen. Väldigt subtila scener på storbildskärmarna var det också där bilder på Hitler/Bush och Swastika/Amerikanska flaggan bytte av varandra.

Fixmer/McCarthy var rätt kul att se även om man blev rejält distraherad av det nakna par som helt plötsligt var uppe bredvid Douglas (även om han verkade uppskatta det). Att jag dessutom hade en tjej som gav sin kille ett handjobb precis bredvid mig gjorde också att fokus förflyttades från konserten. Det kändes inte avspänt helt enkelt.

Kraftwerk var också en riktig höjdare, minst lika bra som på Cirkus i stockholm.
Citera
2004-07-20, 15:02
Medlem
Citat:
Är synthare ett småstadsfenomen kanske?
Det är nog det, det skulle om inte annat förklara varför det finns så många syntklubbar i Stockholm men relativt få i världens storstäder.
Citera
2004-07-20, 15:08
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto:erotic
Det är nog det, det skulle om inte annat förklara varför det finns så många syntklubbar i Stockholm men relativt få i världens storstäder.

Du har förstås rätt. Grejen jag tänkte på var de dom kör stilen jämt, alltså även när de handlar på konsum och åker t-bana. Tex var det år och dagar sedan jag såg någon med en t-shirt med synthtryck.
Citera
2004-07-20, 15:13
Medlem
soundchecks avatar
jaadu, Combat84

hade - många andra tydligen - en mycket roligare festival förra året men såg å andra sidan mer intressanta band i år. tråkigt dessutom att det var så många mindre människor än förra året.

Kraftwerk blev en blandning av mitt livs höjdpunkt och en smått besvikelse.

Gillar inte musiken, men.... Skinny Puppys uppvisning var riktigt coolt.
Citera
2004-07-20, 15:28
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Du har förstås rätt. Grejen jag tänkte på var de dom kör stilen jämt, alltså även när de handlar på konsum och åker t-bana. Tex var det år och dagar sedan jag såg någon med en t-shirt med synthtryck.

Går du aldrig utanför dörren, månntro? Jag tycker att man ser åtminstone en handfull om dagen, när man spatserar på gatorna i Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in