Citat:
Ursprungligen postat av Wingie
Skämtar du? undantagsfall bland svenskar??
Jag gick i en skola där runt 8-7 var invandare i varje klass av ca 18-20 i varje klass(400 elever)
Ändå var våran skola ganska bra, min klass hade ett högt snittbetyg med 9 invandrare och den enda som fick MVG i svenska var en invandrar tjej.
Jag säger inte att alla invandrare var intelligenta men du har verkligen en sne bild av verkligheten.
Må så vara att det hände dig, och det är riktigt kul att få läsa om invandrare som sköter sin skolagång, men hur ofta hör/läser du om att detta händer på en frekvent basis? Och hur ofta hör/läser du inte om icke-svenska elever som inte sköter sig i skolan och förstör för deras klasskompisar genom att inte kunna sköta sig bättre än vad man själv gjorde under den tid man gick dagis? Var ärlig...
Jag bor i en ganska invandrartät stad och kan säga att jag aldrig någonsin ens hört talas om en "Muhammed" som blir kallad pluggis, alltid får MVG (eller ens VG för den delen) som betyg eller liknande. En stor majoritet av mina vänner är första generationens invandrare, och många av dessa är ganska dåliga på det svenska språket, min bästa vän är en av dem, så försök inte få det här till att jag har något emot invandrare på något sätt. Jag är istället realistisk och ser det som faktiskt händer framför våra ögon; en majoritet av de svenska invandrararna bryr sig inte om Sverige utan vill bara utnyttja systemet så långt det går, de är inte intresserade av att bli integrerade av det svenska samhället, och de är inte heller intresserade av den svenska kulturen utan behåller hellre sin egna. Våga tänka politiskt inkorrekt och du kommer att se en helt ny värld framför dig.