2010-12-07, 15:31
Medlem
BarryHeros avatar
Tjena.

När Leslie Nielsen dog så skrev jag "Mannen som såg ut som 65 hela livet" i hans minnestråd på Flashback och kände mig nöjd med det. Sedan dagen efter så såg jag att någon skrivit EXAKT samma kommentar under en artikel i Aftonstjärten om honom. Hade han/hon snott det från mig eller är det ett vanligt uttryck om Leslie Nielsen?

Trodde jag hade kommit på ett eget och unikt sätt att beskriva Lesliekungen på.
Citera
2010-12-07, 15:34
Medlem
Skitonds avatar
Jag tror faktiskt att flera stycken myntat det där för länge sedan. Han såg ju faktiskt ut att han hade fastnat i tiden och jag tror att flera har sagt något liknande många gånger.
Citera
2010-12-07, 15:38
Medlem
wonderlands avatar
Nja Leslie tillhörde den där gruppen av kändisar som aldrig åldrades utseendemässigt. Steve Martin är en annan.
Citera
2010-12-07, 15:55
Medlem
BarryHeros avatar
Vet att många som jag tyckte att han aldrig åldrades, men visste inte att folk uttryckte det på exakt samma sätt som jag. Kanske har sett det någonstans tidigare och influerats...
Citera
2010-12-07, 16:45
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Nja Leslie tillhörde den där gruppen av kändisar som aldrig åldrades utseendemässigt. Steve Martin är en annan.
Aldrig åldrades? Alltid såg gammal ut, menar du?
Citera
2010-12-07, 19:06
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Aldrig åldrades? Alltid såg gammal ut, menar du?

Fast det finns ingen direkt motsättning i dessa olika uttryck. Jag kan lova dig att de flesta "åldras" utseendenmässigt från 65 till 85 år.
Citera
2010-12-07, 19:29
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentWar1
Fast det finns ingen direkt motsättning i dessa olika uttryck. Jag kan lova dig att de flesta "åldras" utseendenmässigt från 65 till 85 år.
Jag vet att även någon som ser gammal ut kan se ut att aldrig åldras, jag menade att han såg äldre ut än han var tidigare för att sedan "växa in" i sitt utseende. Han hade alltså redan åldrats till att se gammal ut.
Citera
2010-12-07, 20:48
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Jag vet att även någon som ser gammal ut kan se ut att aldrig åldras, jag menade att han såg äldre ut än han var tidigare för att sedan "växa in" i sitt utseende. Han hade alltså redan åldrats till att se gammal ut.

Ja jag förstod att du förstår, men det förändrar ju inte faktum att din kommentar blev lite motsägelsefull eftersom den inte pekade på en motsättning.
Citera
2010-12-07, 21:37
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentWar1
Ja jag förstod att du förstår, men det förändrar ju inte faktum att din kommentar blev lite motsägelsefull eftersom den inte pekade på en motsättning.
Så du menar att du förstod, vilket borde innebära att du även förstod att mitt inlägg var menat som en rolig kommentar, men du kände ändå ett behov av att komma och dryga dig? Är du lika skitnödig i verkligheten? Ta en e-kaka och känn dig stolt nu. I'm out.
Citera
2010-12-08, 07:50
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Så du menar att du förstod, vilket borde innebära att du även förstod att mitt inlägg var menat som en rolig kommentar, men du kände ändå ett behov av att komma och dryga dig? Är du lika skitnödig i verkligheten? Ta en e-kaka och känn dig stolt nu. I'm out.

Nej, jag förstod inte att det var menat som en rolig kommentar. Jag var alltså inte ute efter att "sätta dit dig".
Citera
2010-12-08, 16:19
Medlem
TimGunns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Sean Connery
Citera
2010-12-08, 21:51
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimGunn
Sean Connery
Han star val snarare for motsatsen? Har ju aldrats med tusen ar sen James Bond-filmerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in