2009-03-11, 17:21
Medlem
Wyerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Better_Half
Jag hade en super wild card station för detta till mitt snes på nittiotalet, åh vad jag saknar den maskinen, funderar på att skaffa mig en ny såfort ekonomin tillåter det

Har gjort mig av med nästan alla mina originalspel. Shenmue till dreamcast finns dock kvar helt intakt och lär vara värd några kronor, det var det iallafall för något år sedan.

Ja. Det är underbart att kunna spela roms på orginalhårdvaran. En super Wild Card är dock rätt klumpig och dyr nuförtiden. Jag har ett Super Flash Cart som ser ut som ett vanligt spel som man lägger in roms på och bara sätter i SNESet, funkar grymmt.

Det bästa är som sagt att man kan spela fan-översatta rollspel som aldrig kom ut i Europa på engelska, som t.ex Secret of Mana 2, Tales of Phantasia och massa andra. Dessutom kan man spela massa HELT GRYMMA Super Mario Wold hacks som folk gjort: http://www.smwcentral.net/?p=hacks&level=1
Citera
2009-03-11, 21:50
Medlem
atatatatas avatar
Nemesis 2 till Spectra video, lite kul att ha.Spelet är omöjligt, joystickjäveln är hur seg som helst...
Citera
2009-03-11, 23:19
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyerd
Ja. Det är underbart att kunna spela roms på orginalhårdvaran. En super Wild Card är dock rätt klumpig och dyr nuförtiden. Jag har ett Super Flash Cart som ser ut som ett vanligt spel som man lägger in roms på och bara sätter i SNESet, funkar grymmt.

Det bästa är som sagt att man kan spela fan-översatta rollspel som aldrig kom ut i Europa på engelska, som t.ex Secret of Mana 2, Tales of Phantasia och massa andra. Dessutom kan man spela massa HELT GRYMMA Super Mario Wold hacks som folk gjort: http://www.smwcentral.net/?p=hacks&level=1

Åh smw hacks, låter grymt kul
Jo dom va rätt stora och klumpiga, charmigt dock med floppy diskar
Ångrar att jag sålde den. Men vad får man ge för en flash cart eg? Ifall man skulle lägga vantarna på en billig snes. Just nu får jag köra alla mina snes lir via Wii'n eller emulatorn på gamla xboxen. Fungerar ju helt klart precis som vanliga snses, men ändå fel känsla
Citera
2009-03-12, 23:21
Medlem
PappaZs avatar
Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards till PC original.
Även Kings Quest (första) original.
Citera
2009-03-13, 00:11
Medlem
Better_Halfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaZ
Även Kings Quest (första) original.

Skönt! Älskade alla sierra "quests" på min gamla amiga!
Citera
2009-03-18, 10:47
Medlem
NightShades avatar
NES

Mario 1.2.3
Metroid
Zelda 1.2
LoLo
Dizzy
Topgun 1.2
Tiny Toons
Chin N Dale
DunkTales 1.2
Megaman 1-6
DuckHunt
Turtels
Miketyson
Hook
Robin Hood
Iceclimbers
Thunderbirds
Castlevenia
Rygard
Adams Family
Ninja Gaiden
Tetris
Adventure Island
Ghost N Goblins
Och ett spel där du spelar som en tomte, där du går runt och trollar fram och bort ice block ( minns aldrig vad de heter -.-)

NES 64

Mariokart
007
Super Smash Bro
Super Mario 64
Turok 2
Zelda serien
Dunkey Kong Racing
Donkey Kong 64
Starfox
F-Zero

PC

Monkeyisland 1-4
MOHAA
Diablo 1-2
Silver
Monstor Truck Madness
GTA 1
Rage OF Mage
Dungeon Siege
Stronghold & Crusader
Splintercell 1
Worms 1-2
Dungeon Keeper
Comand & Conquer
Red Alert 1
Starwars Rouge Squadron
Sim City 3000
Starcraft 1
Warcraft 1-3
Bauldersgate
Call of Duty 1

Xbox & 360

Halo 1-3
Gears Of War 1-2
Fabel 1-2
Oblivion
DoA
Sonic Heros
NFS Mostwanted
Assasins Creed

Dessa spel har jag bland annat växt upp med och är väldigt betydelsefulla i mitt liv. De har fyllt den mesta tomma tiden då jag inte har haft något annat att göra
Citera
2009-10-25, 20:05
Medlem
Paroxyzms avatar
Jag satt på kul och grävde i lite kartonger idag och slet upp Mr. Gimmick ur gömmorna... Ett spel jag aldrig spelat speciellt mkt. Så jag har kartongen kvar i fint skick men tyvärr hittade jag inte manualen. Gissa om jag vart munter när jag insåg vad just det spelet går lös på i dagsläget.

T.ex. Gamereplay Nordic tar 3587:- för ett ex med kartong utan manual.
http://www.gamereplay.se/index.phtml?navid=11&show=193

Såg ett komplett exemplar på tradera ligga uppe i 3713:- so far...

Eftersom jag aldrig spelat det speciellt mkt så kommer det nog åka på tradera eller annons, visst svider det lite att sälja NES-spel öht, men det är rätt stora slantar det handlar om och min kassa är skral.
Citera
2009-10-25, 23:21
Medlem
glootus avatar
Lite OT, men det handlar om värdefulla spel i alla fall.

Har sett sidan som nämns i posten ovanför förrut. Om man nu ska sälja ett spel och funderar på att göra det på gamereplay, ser att dom köper in dom för t.ex. 1800 kr som för spelet Paroxyzm ska sälja, och man ser att dom i sin tur sedan säljer det för nästan dubbla.

Vem fan säljer då spelet till dom? Hur svårt är det att lägga upp det på tradera/ebay själv? Visst, man kanske inte får ut deras säljpris, men man lär ju få mer än det som köper för i alla fall.

Förstår inte hur dom kan gå runt. Man kan inte säga att det är för att det är smidigt heller, för smidigare än tradera/ebay blir det inte. Har aldrig haft problem med köp/försäljningar.

On Topic:
Phantasy Star 4
Ghouls 'n Ghosts
Till Sega Mega Drive då. Dom är värda nån slant i alla fall.

Har säkert något mer som ger några kronor, typ Flashback och Shinobi 3. Vet inte hur mycket dom är värda dock

Självklart är alla Complete in Box
Citera
2009-10-26, 00:05
Medlem
Paroxyzms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glootu
Lite OT, men det handlar om värdefulla spel i alla fall.

Har sett sidan som nämns i posten ovanför förrut. Om man nu ska sälja ett spel och funderar på att göra det på gamereplay, ser att dom köper in dom för t.ex. 1800 kr som för spelet Paroxyzm ska sälja, och man ser att dom i sin tur sedan säljer det för nästan dubbla.

Vem fan säljer då spelet till dom? Hur svårt är det att lägga upp det på tradera/ebay själv? Visst, man kanske inte får ut deras säljpris, men man lär ju få mer än det som köper för i alla fall.

Förstår inte hur dom kan gå runt. Man kan inte säga att det är för att det är smidigt heller, för smidigare än tradera/ebay blir det inte. Har aldrig haft problem med köp/försäljningar.

Har man ett spel som är tillräckligt sällsynt så ska man självklart ge fan i att sälja det till gnidiga as som GameReplay och själv kasta upp det på Tradera/eBay. T.ex. Mr. Gimmick som jag nämnde... Det släpptes tydligen bara i Japan och skandinavien, så jänkarna kan punga ut med betydligt större slantar än random svensson på tradera, så eBay är givet i det fallet.
Konceptet köpa spel billigt och sälja dyrt är ju ett mycket gammalt fenomen som sträcker sig ända tillbaka till t.ex. Nintendomagasinet. Jag tror inte det är så många som kränger sina riktigt dyrbara spel till sidor som GameReplay längre, med tanke på att det inte finns en sida anywhere på nätet förutom tradera och eBay som har spel som t.ex. Mr. Gimmick.

Anyways, summan av kardemumman är iaf att det finns hundratusentals nötter där ute som har på tok för mkt pengar för sitt eget bästa och då är det klart att man ska utnyttja det till max och inte släppa liren för smågrus till gnidiga schweins som GR.
Citera
2009-10-26, 00:12
Medlem
teowinds avatar
Det enda jag kommer ihåg på är väl att jag har Pirates! hemma till C64 på kassett. Inte direkt värdefullt, men är ändock lite av en raritet. Får rota igenom allt sånt där man har kvar, men tyvärr har jag alltid sålt konsoler med spel när jag bytt till efterträdaren.
Citera
2009-10-26, 15:10
Medlem
Mitt värdefullaste spel när nog terranigma till snes.
Citera
2009-10-26, 21:59
Medlem
Paroxyzms avatar
Såg just ett Mr. Gimmick gå iväg för 4550:- på tradera. Komplett med manual ofc.
Jävla irriterande att jag inte kan hitta min manual hur mkt jag än letar, bara manualen ensam är värd närmare 1500:-
Men jag borde kunna inbringa närmare 3000:- för mitt ex iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in