2010-12-08, 06:54
Medlem
Huvvaligen, denna tråd stack iväg fort som fan!

Men, fan, nu har jag det i huvvet hela tiden, gaddarna ryker... Om jag hade lyssnat på alla som tyckte att jag skulle sluta snusa. Men men, envis var man ju.

Hursomhelst, försäkringsbolaget ska uppge vad jag måste betala för att få mina kära tänder utslitna med våld. Håller på att sälja en bil, så jag tror väl att de pengarna går åt till att reparera vad mitt snusande har ställt till med.

Jag har sju dosor snus kvar.
Dessa dosor ska jag njuta av bara fan av och sedan blir det inget mer snusande.
Inga problem för mig egentligen för där jag bor, Nederländerna, så är det förbjudet att sälja snus.

Sluta snusa kära bröder och systrar innan det är för sent!
Citera
2010-12-08, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccoonnyy
Jag satt och nojjade över mitt snusande igår. Satt och kände på tänderna och kollade tandköttet i spegeln. Sedan drömde jag att jag tappade tänderna.

Nu tar jag det som ett tecken när denna tråd kom också och lägger av med skiten.

Är du seriös? Fan vad härligt! Önskar dig lycka till!
Citera
2010-12-08, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jaså? Har snusat själv i drygt 20 år. När jag berättade detta för min nya tandläkare vägrade han att tro mig.Mina gaddar var i toppskick.

Hmm, min tandläkare klagade inte på mina gaddar, som jag nämnde.
Problemet är tandköttet.
Citera
2010-12-08, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananalurv
TS borstar du dina tänder eller? Min farsa har snusat sedan han var 14 år och han är 46 år nu. Han har inga som helst problem med sina tänder. :S

Problemet är att mitt tandkött s.a.s. fräts bort av snuset
Senast redigerad av CenoCeno 2010-12-08 kl. 07:13.
Citera
2010-12-08, 07:30
Medlem
Allharjarins avatar
Jag har snusat i över fyra år, och använde ändå bara en dosa per vecka.
Hur kan man snusa mer än så?
Jag får hjärtklappning vid låga doser nikotin. De som snusar en dosa per dag kan ju inte må bra.
Citera
2010-12-08, 08:14
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenoCeno
Hmm, min tandläkare klagade inte på mina gaddar, som jag nämnde.
Problemet är tandköttet.
Samma sak där.
Citera
2010-12-08, 09:52
Medlem
Skit samma, det blir ju snyggt i slutändan i alla fall
Citera
2010-12-08, 10:15
Medlem
QOTSAs avatar
Slutade snusa för ungefär ett år sedan efter tio års snusande, mitt tandkött blev inflammerat hela tiden och det var inte ovanligt att det började blöda när jag borstade tänderna.

Har inga problem med tandköttet nu, dessutom så sover jag mycket bättre.
Citera
2010-12-08, 10:36
Medlem
Jag har snusat i 21 år och det går åt drygt en dosa per dag. Jag har inga problem med lösa tänder men tandköttet har tagit stryk.

Nu på senare tid har jag även fått något som liknar en vit brännblåsa i snusgropen. Den är stor som en ärta och gör riktigt ont när man stress snusar. Men byter jag sida ett par dagar så försvinner blåsan och blir mer som en förhårdnad under tandköttet
Citera
2010-12-08, 10:52
Medlem
Både rökt och snusat i fyra år, men har nu i 2 veckor varit helt tobaksfri. Jag hoppas det håller sig, lite jobbigt är det, men samtidigt är det skönt att slippa vara beroende av något. Sluta medans ni kan, det blir säkert svårare i längden.
Citera
2010-12-08, 11:18
Medlem
Två goda råd från en som snusat varje dag i över 40 år.
1. lägg aldrig prillan på samma plats utan flytta runt den från sida till sida.
2. Använd CORSODYL 1% munhålegel med jämna mellanrum. Det motverkar att fickor djupnar mellan tanden och tandköttet.
Citera
2010-12-08, 11:21
Medlem
Det viktigaste när man snusar är att Inte trycka hårt med tandborsten när du borstar tänderna. Sen givetvis vara nogrann med att borsta.

Sen går det tyvärr inte att undvika att man blottar tandrötterna när man snusat under en längre tid. För er som inte vet hur detta känns så kan man jämföra det med att man har ätit något tex popcorn och en bit har fastnat i tandköttet, detta är mycket irriterande och du kommer att få lida av det här resten av livet om du snusar. Som man bäddar får man ligga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in