2017-02-08, 18:42
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korden
Gjorde ett konto runt -01 för att få ett svar på en sak . Fick tag på det genom en kompis sen glömdes lösen bort.
Tycker att alla konton över visst antal år och noll inloggningar kan tas bort.

Har försökt med att få lösen till det kontot några gånger utan resultat så varför ska det finnas kvar som medlem?

Vem stör det?
Citera
2017-08-14, 21:20
Medlem
Ta över ett redan registrerat men inaktivt användarnamn?

En bekant skulle vilja ha ett speciellt användarnamn men det finns redan registrerat. Det registrerades 2007 och användaren har inte varit aktiv på sitt konto sedan samma dag och tidpunkt som kontot skapades, det ser man på profilsidan.

Frågan är helt enkelt om Flashback kan tänka sig att "låsa upp" användarnamnet så det kan registreras på nytt eller att det helt enkelt kan "tas över" av min bekant?
Citera
2017-08-14, 21:23
Medlem
MoaLjungs avatar
Man kan ju inte bara ge bort någons konto. Oavsett tid.
Citera
2017-08-14, 21:29
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashr
En bekant skulle vilja ha ett speciellt användarnamn men det finns redan registrerat. Det registrerades 2007 och användaren har inte varit aktiv på sitt konto sedan samma dag och tidpunkt som kontot skapades, det ser man på profilsidan.

Frågan är helt enkelt om Flashback kan tänka sig att "låsa upp" användarnamnet så det kan registreras på nytt eller att det helt enkelt kan "tas över" av min bekant?

Nej. Flashback överlåter aldrig konton till någon annan.
Din bekant får välja ett annat användarnamn.
Citera
2017-08-14, 21:30
Medlem
beaver_ses avatar
Man kanske kunde införa en ny regel om inaktivitet, att man efter 10 års (eller 5 år) inaktivitet och ett helt tomt konto så raderas kontot om man inte har varit inloggad alls utöver registreringen.
Ett kontot som tillhör någon tidigare speciell skribent är en annan sak, då det skrivits på det.
Men ett helt oanvänt konto kanske skall rensar efter några år... Bara en tanke.
Citera
2017-08-14, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Nej. Flashback överlåter aldrig konton till någon annan.
Din bekant får välja ett annat användarnamn.

Har du någon källa på detta? Har sökt men hittar inget om det.

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Man kanske kunde införa en ny regel om inaktivitet, att man efter 10 års (eller 5 år) inaktivitet och ett helt tomt konto så raderas kontot om man inte har varit inloggad alls utöver registreringen.
Ett kontot som tillhör någon tidigare speciell skribent är en annan sak, då det skrivits på det.
Men ett helt oanvänt konto kanske skall rensar efter några år... Bara en tanke.

Håller med dig helt.
Citera
2017-08-14, 21:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det har varit tvärnej hittills och jag hoppas att det aldig blir möjligt.

Har diskuterats här tidigare bl.a.:

(FB) Varför vill inte Flashback radera användarkonton?
Citera
2017-08-14, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det har varit tvärnej hittills och jag hoppas att det aldig blir möjligt.

Har diskuterats här tidigare bl.a.:

(FB) Varför vill inte Flashback radera användarkonton?

Läsa igenom 500 inlägg känns inte direkt lockande men det jag kunde utröna av det jag läste så verkar det handla om användarnamn där användaren skrivit inlägg. Du kanske missade att det användarnamnet som det gäller inte har skrivit ett endaste inlägg. Det påverkar då inte trådar etc.
Citera
2017-08-14, 21:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Har du någon källa på detta? Har sökt men hittar inget om det.

FAQ är ju tydlig:

(FB) Användarkonto (2012-12-30)

Och överlåta är samma sak här som jag ser det. En användares konto måste ju raderas för att någon ny ska kunna få det.

Dessutom... En user som inte skrivit eller varit inloggad på tio år kan ju fortfarande ha läst inlägg dagligen. Nu är det ju inte det bästa i diskussionsforumshänseende, men det finns ju en del exempel på användare som postar sitt första inlägg efter över tio års lurkande.
Citera
2017-08-14, 21:50
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Läsa igenom 500 inlägg känns inte direkt lockande men det jag kunde utröna av det jag läste så verkar det handla om användarnamn där användaren skrivit inlägg. Du kanske missade att det användarnamnet som det gäller inte har skrivit ett endaste inlägg. Det påverkar då inte trådar etc.

Se ovan.
Citera
2017-08-14, 22:00
Medlem
PM:at Admin och inväntar hens svar.
Citera
2017-08-14, 22:36
Medlem
zorzes avatar
Det finns konton där användaren enbart pmar.

Snvändaren vill på det sättet vara extra anonym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in