Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-06, 16:50
Medlem
Habbbbbbbbis avatar
Hej på er!

Ända sedan jag installerade W7 så har jag hatat det lite grann dagligen, saker som på XP "bara var så" fattas. Som till exempel nu när jag ska köra ett program, Take control för att nedgradera till WMP 11, då måste jag vara admin. Men jag är ju det på mitt konto så varför står det att jag måste vara admin?! Hur ska jag göra?
Citera
2010-12-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habbbbbbbbi
Hej på er!

Ända sedan jag installerade W7 så har jag hatat det lite grann dagligen, saker som på XP "bara var så" fattas. Som till exempel nu när jag ska köra ett program, Take control för att nedgradera till WMP 11, då måste jag vara admin. Men jag är ju det på mitt konto så varför står det att jag måste vara admin?! Hur ska jag göra?

Du högerklickar på filen och väljer "kör som administratör".

Som default är du en begränsad admin på din dator. Du är admin men måste ändå genomgå UAC kontroller när du kör program
Citera
2010-12-06, 17:10
Medlem
Habbbbbbbbis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hamre
Du högerklickar på filen och väljer "kör som administratör".

Som default är du en begränsad admin på din dator. Du är admin men måste ändå genomgå UAC kontroller när du kör program
Men herregud varför tänkte jag inte på det, tack! Om man stänger av UAC, blir man admin "hela tiden" då?
Citera
2010-12-06, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Habbbbbbbbi
Men herregud varför tänkte jag inte på det, tack! Om man stänger av UAC, blir man admin "hela tiden" då?

Nej. Du slipper UAC kontrollen när du startar program men du kommer fortfarande vara begränsad admin.

Det "riktiga" admin kontot är gömt och kan aktiveras men är inte rekommenderat. Man klarar sig bra med det begränsade admin rättigheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in