2012-02-02, 02:26
Medlem
Sudarshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Nu fantiserar du? Är pappan åtalad för brott?

Nu fantiserar du? Det är mamman som är åtalad för brott. Försök häng med lite.
Citera
2012-02-02, 02:40
Medlem
Sudarshans avatar
Jag kommer inte ha chans att fightas mot hela papparättsrörelsens puckade argument medan kvinnorörelsen om den nu finns bara tiger som kvinnor alltid gjort.

Det här är inte en kamp mellan pappor och mammor. Det här måste bli en kamp att rätta till ett systemfelet som drabbar både mammor och pappor. Ett systemfel som bara systemet tjänar en jäkla massa pengar på när föräldrarna förlorar vårdnaden och barnen hamnar på olika hem. Idag vet ingen vad dottern är - uppenbarligen kidnappad av myndigheterna.
Citera
2012-02-02, 03:28
Medlem
Sudarshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med hänsyn till att det inte tycks finnas några belägg för att pappan faktiskt skulle ha utsatt flickan...
Det finns belägg! Att domen blev ganska förmildrad var för att hennes domare höll låg profil och bara nämnde att "kissen" inte fungerade riktigt visade det sig när hon rövade bort dottern. Alla halvbra bevis togs dock inte upp. Det skulle de bara få emot sig. Jag rekommenderar alla drabbade mammor och pappor att skaffa sig diktafon och spionkamera, men jag tror inte ens det räcker och kan ju anses arrangerat och sjukt.

Domarna borde ha förmåga att se en helhetsbild av alla halvbra bevis så det går att våga framlägga dem. Jag antar det fanns en hel del sagt i anmälningarna till familjerätten, men de brydde sig inte och bedömde henne psyksjuk, men det nämndes inte nu, för att kunna förmildra straffet.

Mamman uttryckte sin oro för dottern och direkt användes det emot henne som ett "bevis" på att hon kommer fortsätta jaga dottern. Får en mamma inte ens känna omsorg över sin egen dotter?

Jag blev indragen i det här ganska nyligen genom hennes vänner, så jag hängde på till tingsrätten i måndags. Vi fick vänta ungefär tre timmar och då utbyttes ett och annat. Allt vad vännerna sagt är väl inte så lämpligt och säga. Inte på ett sånt här forum i alla fall.

Jo förresten. Barnpsykopaten Mia Mark var också på tingsrätten och tog parti för Jonas. Hon satt i rätten och skakade på huvudet och grimaserade var det flera som såg (men inte jag för jag visste inte då vem hon var). Under den långa pausen fick jag veta detta och gick då fram och frågade om hon inte kunde komma över till oss, men nej. Så sa jag: Aha - du kanske är ihop med honom och pekade på Jonas. Nej sa hon. Då kanske du inte ska vara partisk sa jag och gick.

Oj vad fint - det snöar!
Senast redigerad av Sudarshan 2012-02-02 kl. 03:50.
Citera
2012-02-02, 03:34
Medlem
Sudarshans avatar
Nu har jag svarat på allas. Om ni (papparättsröterörelsen eller vilka ni nu är) börjar bomba med idiotiska förvridna insinuerande manipulationer så kommer jag inte orka svara.
Senast redigerad av Sudarshan 2012-02-02 kl. 03:43.
Citera
2012-02-02, 07:33
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudarshan
Om man är en frisk mamma så gör man allt för att träffa sin dotter. Det var på helt fel grunder (att familjerätten ansåg mamman psyksjuk)
...
(Dravel inom spoiler.)
Citat:

Du är det så att det enda de har kommit fram till är att Carola Höijer inte varit så psyksjuk att hon inte kan hållas ansvarig för sina handlingar. Det är alltså ingen friskförklaring de kommer med. Vad som sägs är kort gott att hon är rättskapabel.

Det är tämligen löjligt att se dessa argument. Först tidigare att hon skulle vara psyksjuk och därmed oskyldig, och nu är hon oskyldig för att hon är frisk. Bara för att i stället skylla på pappan.

Hon har gjort sig skyldig till ett allvarligt brott och har dömts till fängelse. Sedan är påföljden åtta månader förhållandevis liten.
Citera
2012-02-02, 12:04
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Om man är en frisk mamma så gör man allt för att träffa sin dotter. Det var på helt fel grunder (att familjerätten ansåg mamman psyksjuk) som hon bara fick se sin dotter 4 tim varannan vecka under övervakning! Vad annat kan hon göra än att röva bort dottern från en sexmissbrukande psykopat som utnyttjar sitt barn och mamman (med bilder till tidningar och bloggar, skapa historier) och lyckas få till en skadeståndssumma på 120 000 (inkl dotterns 25 000 som ju han tar) trots att mamman omöjligt kunnat haft kontakt med pappan, så hur kan hon ha skadat honom när hon varit borta med barnet i ett år? Det är ju för fan inte för att skada honom som hon tog barnet, utan för att han skadar dottern! Om psykopaten låtsas vara känslig, empatisk och må dåligt så är det väl hans problem som mamman omöjligt kunnat rå över? Det är ju därför som mamman anmälde fanskapet! Hennes anmälan bedömdes som sjukt (men nu är hon alltså friskförklarad) och som straff fick hon inte se dottern. Vad gör då en frisk mamma som har empatiska förmågor för sin dotter? NÄ, nu är det pedofilpappans tur att ta en svängom igenom den stora rättspsykiatriska undersökningen! Kanske det visar sig han borde haft de där 8 månader fängelse? Hur kul är det för en överintelligen och empatisk mamma att sitta så länge och fundera på dottern? Det smärtar mig också! Och jag kommer göra allt för att bekämpa den hord av giriga gamar och hånfulla hyenor som gör allt för att göra andras liv till ett helvete.

Hela ditt inlägg är skrämmande, och du beter dig precis på samma sätt som vissa fanatiker från den s.k papparättsrörelsen gör.

Jag har ägnat mig åt 1000+ antal inlägg åt att försvara en kvinna som av många blivit kallad för just "pedofilmamman" och jag gör det även i detta fall. Ingen, oavsett kön, skall behöva bli kallad pedofil på dessa lösa grunder och bara för att det passar ens egna syften. Du borde skämmas och därmed börja bekämpa dig själv.

Om en man förlorar vårdnaden av barnen och får övervakat umgänge så tycks du och dina gelikar anse det är ok, om det drabbar en kvinna så är det fel och mamman är egentligen bara "ömsint"
Papparättsrörelsen innehåller många otroligt enögda personer, motsatta sidan likaså.
Citera
2012-02-02, 14:31
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Nu fantiserar du? Det är mamman som är åtalad för brott. Försök häng med lite.

JAG vet att mamman är åtalad för brott (och numera dömd). Pappan däremot är mig veterligen INTE åtalad för brott. Du påstår ju att det "nu är det pedofilpappans tur att ta en svängom igenom den stora rättspsykiatriska undersökningen! Kanske det visar sig han borde haft de där 8 månader fängelse?".

Man kan inte göra en rättspsykiatrisk undersökning på någon som inte är åtalad för brott!
Citera
2012-02-02, 14:39
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Du fattar fel. Det var rättspsyk som gjorde den STORA psykologiska undersökningen och kom fram till att hon är intelligent över genomsnittet, empatisk, är mån om sin dotter, ostraffad, inga anmärkningar någonsin, snäll och samarbetsvillig... om jag kommer ihåg rätt, men den här utredningen från rättspsyk kommer ju stå i domen som kommer snart. Jag antar att det som lästes upp från rättspsyk undersökningen finns med. Vi var ett antal vittnen som hörde det. Jag noterade följande ärendenummer...

b18242-10

Egenmäktighet med barn, grovt brott

Avslutad måndagen 30 april 2012 kl 10.00

Vi fick vänta ungefär tre timmar på domen, bara för att höra att bara för hon hade erkänt grov egenmäktighet med barn så fick hon den domen. Domarna såg helt nollställda ut på kokain, vi skojade att de hade gått på lunch och när vi äntligen fick komma in igen för att höra domen så var det som om de sket blankt i allt vad som hade sagts, gick bara på ett gammalt erkännande de hört nånstans. Okej, en sak tog de notis om och det var skadeanspråket på sammanlagt 120 000 kr som gick igenom.

Nej, jag fattar inte fel. En rättspsykiatrisk undersökning görs för att utröna om brottet är gjort under inflytande av en allvarlig psykisk störning och om fängelseförbud föreligger. Den rättspsykiatriska undersökningen står inte med i domen mer än som ett sammandrag/utdrag. Din uppfattningsförmåga tycks vara förvriden. Hon blev knappast dömd enbart för att hon erkänt. Det är ett faktum att hon rövade bort sin dotter i ett år.
Citera
2012-02-02, 14:54
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Det finns belägg! Att domen blev ganska förmildrad var för att hennes domare höll låg profil och bara nämnde att "kissen" inte fungerade riktigt visade det sig när hon rövade bort dottern. Alla halvbra bevis togs dock inte upp. Det skulle de bara få emot sig. Jag rekommenderar alla drabbade mammor och pappor att skaffa sig diktafon och spionkamera, men jag tror inte ens det räcker och kan ju anses arrangerat och sjukt.

Domarna borde ha förmåga att se en helhetsbild av alla halvbra bevis så det går att våga framlägga dem. Jag antar det fanns en hel del sagt i anmälningarna till familjerätten, men de brydde sig inte och bedömde henne psyksjuk, men det nämndes inte nu, för att kunna förmildra straffet.

Mamman uttryckte sin oro för dottern och direkt användes det emot henne som ett "bevis" på att hon kommer fortsätta jaga dottern. Får en mamma inte ens känna omsorg över sin egen dotter?

Jag blev indragen i det här ganska nyligen genom hennes vänner, så jag hängde på till tingsrätten i måndags. Vi fick vänta ungefär tre timmar och då utbyttes ett och annat. Allt vad vännerna sagt är väl inte så lämpligt och säga. Inte på ett sånt här forum i alla fall.

Jo förresten. Barnpsykopaten Mia Mark var också på tingsrätten och tog parti för Jonas. Hon satt i rätten och skakade på huvudet och grimaserade var det flera som såg (men inte jag för jag visste inte då vem hon var). Under den långa pausen fick jag veta detta och gick då fram och frågade om hon inte kunde komma över till oss, men nej. Så sa jag: Aha - du kanske är ihop med honom och pekade på Jonas. Nej sa hon. Då kanske du inte ska vara partisk sa jag och gick.

Oj vad fint - det snöar!

Det är skrämmande att läsa dina inlägg och uppenbart hur lättmanipulerad du är. Du tar allt mammans så kallade "vänner" säger som sanningar. Precis som de andra "vänerna" bryr ni er inte ett skit om hur flickan mår och hur det blir för henne. Det är bara mammans "rättigheter" ni svamlar om. Dessutom påstår ni saker om pappan som ni inte har några som helst bevis för. Du kallar pappan för "sexmissbrukande psykopat och pedofil och barnpsykologen för psykopat... I er värld är allt svart eller vitt, ni är ju inte riktigt kloka. Tänk efter lite själv för fan.
Citera
2012-02-03, 01:38
Moderator
Eerieyes avatar
Allt det där vet jag inget om. Men jag vet att att de socialtjänstemän som varit inblandade är att betrakta som idioter. Jag vet även att det sk "Barnahuset" enligt egen utsago har konstaterat att flickan utsatts för sexövergrepp.

Time will tell, och snart har flickan uppnått den ålder då myndigheterna inte längre kan förbise hennes vilja. Pappan är att betrakta som en loser, vi får väl se hur det går när Försäkringskassan inte längre vill betala hans uppehälle.

Fallet är riktigt djävla ruttet.
Citera
2012-02-03, 01:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Allt det där vet jag inget om. Men jag vet att att de socialtjänstemän som varit inblandade är att betrakta som idioter. Jag vet även att det sk "Barnahuset" enligt egen utsago har konstaterat att flickan utsatts för sexövergrepp.

Time will tell, och snart har flickan uppnått den ålder då myndigheterna inte längre kan förbise hennes vilja. Pappan är att betrakta som en loser, vi får väl se hur det går när Försäkringskassan inte längre vill betala hans uppehälle.

Givet de uppgifter som du gett så får man hålla tummarna för att barnet får ny identitet, flyttas ut ur landet och inte behöver ta kontakt med sin pappa förrän det känns stabilt lungt nog för det för barnet självt ..... mamman, jag det förstår du ju själv.
Citera
2012-02-03, 02:32
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye

"snart" har inte flickan uppnått den åldern, hon är väl bara sju år? Om hon är utsatt för övergrepp är det en förfärligt lång tid tills dess. Jag tycker synd om flickebarnet som har denna konflikt runt sig ständigt. Om nu socialtjänstemännen är så värdelösa tycker jag det är märkligt att mamman, om hon nu är så bra som ni påstår, inte har några trovärdiga vänner som kan hjälpa henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in