Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med hänsyn till att det inte tycks finnas några belägg för att pappan faktiskt skulle ha utsatt flickan...
Det finns belägg! Att domen blev ganska förmildrad var för att hennes domare höll låg profil och bara nämnde att "kissen" inte fungerade riktigt visade det sig när hon rövade bort dottern. Alla halvbra bevis togs dock inte upp. Det skulle de bara få emot sig. Jag rekommenderar alla drabbade mammor och pappor att skaffa sig diktafon och spionkamera, men jag tror inte ens det räcker och kan ju anses arrangerat och sjukt.
Domarna borde ha förmåga att se en helhetsbild av alla halvbra bevis så det går att våga framlägga dem. Jag antar det fanns en hel del sagt i anmälningarna till familjerätten, men de brydde sig inte och bedömde henne psyksjuk, men det nämndes inte nu, för att kunna förmildra straffet.
Mamman uttryckte sin oro för dottern och direkt användes det emot henne som ett "bevis" på att hon kommer fortsätta jaga dottern. Får en mamma inte ens känna omsorg över sin egen dotter?
Jag blev indragen i det här ganska nyligen genom hennes vänner, så jag hängde på till tingsrätten i måndags. Vi fick vänta ungefär tre timmar och då utbyttes ett och annat. Allt vad vännerna sagt är väl inte så lämpligt och säga. Inte på ett sånt här forum i alla fall.
Jo förresten. Barnpsykopaten Mia Mark var också på tingsrätten och tog parti för Jonas. Hon satt i rätten och skakade på huvudet och grimaserade var det flera som såg (men inte jag för jag visste inte då vem hon var). Under den långa pausen fick jag veta detta och gick då fram och frågade om hon inte kunde komma över till oss, men nej. Så sa jag: Aha - du kanske är ihop med honom och pekade på Jonas. Nej sa hon. Då kanske du inte ska vara partisk sa jag och gick.
Oj vad fint - det snöar!