2010-12-06, 14:31
Medlem
Sedan från mitten ut av högstadietiden, (tog i somras studenten) har jag känt att det är saker med mig som inte borde vara så. Exempelvis nedstämdhet, sociala problem, paranoia, kroppskomplex, koncentrationssvårigheter, plötsliga utbrott. Dessa problem grubblar jag mer eller mindre parallellt med andra tankar på konstant och jag börjar få ångest över att jag aldrig finner en lösning på dem.

För drygt ett och ett halvt år sedan var jag hos en läkare och fick utskrivet en antidepressiv medicin vid namn citalopram. Under ca 6 månader gick jag på medicinen, och kunde faktiskt efter ett tag känna att jag mådde bättre och såg livet på ett ljusare sätt.
Så efter dessa 6 månader slutade jag ta min medicin dels för att jag ansåg att den ej var behövlig något mer och till en liten viss del att mina föräldrar tyckte det kändes konstigt och kanske (skrämmande) att deras son gick på antidepressiva .
Jag vill tilläga att jag är vältränad och ser enligt min omgivning hyfsat bra ut, men att jag trots mina 19 år fortfarande är oskuld.
Kan jag altså fortfarande var deprimerad eller har min gamla depprission utvecklats till något värre eller tvärt om.
Kan även tillägga att jag sedan i början av mitt sista år på gymnasiet brukat en hel del cannabis och har på senaste tiden tagit ectasy vid ett antal tillfällen. Festar även hårt, vilket inkluderar en grov fylla varje fredag och lördag.
Har även sömnsvårigheter och går sedan ett år tillbaks på sömnmedlet circadin.

Tacksam för svar. Ej intresserad av dumma och ogenomtänkta kommentarer.
Senast redigerad av patricbateman 2010-12-06 kl. 14:45. Anledning: Glömde tilläga betydande mening.
Citera
2010-12-06, 14:35
Medlem
Dalailamas avatar
1. Lägg av med knarket
2. Uppsök läkare igen för remiss till psykiatrin
Citera
2010-12-06, 14:38
Medlem
Ectasy ska jag sluta med, men cannabisen är inget problem, då jag även innan jag började bruka cannabis mådde likadant.
Tack för tipset om läkare, ska helt klart boka en ny tid.
Citera
2010-12-07, 15:38
Medlem
Du tar ju en omväg för att bli av med problemen. Slutar du kröka och knarka kommer du må bättre inom kort och slipper ta antidepressiv medicin och sömnpiller.....

Folk verkar inte fatta att alkohol har så pass stor inverkan på psyket som det faktiskt har.
Citera
2010-12-07, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patricbateman
Ectasy ska jag sluta med, men cannabisen är inget problem, då jag även innan jag började bruka cannabis mådde likadant.
Tack för tipset om läkare, ska helt klart boka en ny tid.

Röker du strains med hög CBD-halt, hur ofta röker du?
Citera
2010-12-09, 22:40
Medlem
Det är olika, men överlag så är THC-halten rätt så medelmåttig.
Citera
2013-08-11, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patricbateman
Det är olika, men överlag så är THC-halten rätt så medelmåttig.

Det spelar ingen roll för det är inte cannabiset som är grundorsaken till att du är/varit depressiv.
Ta dig en holk någon gång ibland och slappna av som vanligt och försök finna orsaken till varför du är deprimerad, först då kan du gå vidare och lösa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in