Flashback bygger pepparkakshus!
2010-12-06, 13:53
Medlem
Medborgare!

Har ett, i största allmänhet, synnerligt stort och drygt problem.
Alla mina spel jag spelar laggar i window mode.
Kör jag fullscreen och sådant, flyter det på riktigt fint.
Emellertid om jag vill vara lite social och så, språka med mina vänner genom det fenomenala programmet messenger samtidigt som jag lirar, säg t.ex World of Warcraft, och vill ha rutan så den täcker hela monitorn så kan jag räkna med en 20-30 fps, på en höft sådär.
Däremot om jag kör med en liten ruta, som inte täcker hela skärmen - så flyter det på!
Huruvida detta ska ha någon betydelse, är för mig en stor gåta.

Det ligger väl kanske i allmänhetens intresse att veta att jag kör med operativsystemet Windows 7,
har Windows 7 Basic som tema. Har dessutom märkt att om man kör Aero som tema, så flyter det märkligt nog på bättre - men inte lika bra!

Tacksam för svar, som kan lösa detta besynnerliga problem!
Citera
2010-12-06, 14:01
Medlem
Har samma problem. Väntar ivrigt på svar
Citera
2010-12-06, 14:09
Medlem
wtbsnuss avatar
Har alltid varit så med wow, flyter på bra i fullscreen, window mode droppar man fps, gör man det ännu mindre så går det fint. Det har varit så de 2 åren jag spelat. Hade win xp från början men bytte till win 7, och det verkar inte ha något med operativsystemet att göra
Citera
2010-12-06, 14:12
Medlem
Sänk multisampling/AA till lägsta så flyter det på bättre i windowed.

Din dator är helt enkelt för klen för att göra flera saker samtidigt (enklaste beskrivningen) dvs ha hela skrivbordet framme samtidigt som du spelar krävande spel.

När du kör fullscreen så "idlar" allting förutom spelet i bakgrunden och datorn fokuserar mera på att hålla spelet flytande.

Vet inte hur man lättast hjälper det men wow är väldigt krävande på processorn, samtidigt som höga inställningar sätter hyfsad belastning på grafikkortet också.
Citera
2010-12-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DungeonKeeper
Sänk multisampling/AA till lägsta så flyter det på bättre i windowed.

Din dator är helt enkelt för klen för att göra flera saker samtidigt (enklaste beskrivningen) dvs ha hela skrivbordet framme samtidigt som du spelar krävande spel.

När du kör fullscreen så "idlar" allting förutom spelet i bakgrunden och datorn fokuserar mera på att hålla spelet flytande.

Vet inte hur man lättast hjälper det men wow är väldigt krävande på processorn, samtidigt som höga inställningar sätter hyfsad belastning på grafikkortet också.

Dator är kraftfull nog att klara av de flesta spel, glider wow på max med 150-200 fps överallt utom diverse huvudstäder - men det spelar liksom ingen roll vad jag har för grafikinställningar i window mode. Kan köra med allt på lägsta, får ändå bara 20-30 fps
Citera
2010-12-06, 14:25
Medlem
Kolla så du inte forcerat inställningar i nvidia/catalyst settings.
Citera
2010-12-06, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjuret.
Dator är kraftfull nog att klara av de flesta spel, glider wow på max med 150-200 fps överallt utom diverse huvudstäder - men det spelar liksom ingen roll vad jag har för grafikinställningar i window mode. Kan köra med allt på lägsta, får ändå bara 20-30 fps

Oj, vad sitter du på för dator? Själv har jag 20-30fps windowed i OG och 35fps fullscreen.

Windows 7
Intel core 2 quad q6600 @2.40ghz
4gig ram
Nvidia geforce 9800gtx
Citera
2010-12-06, 14:43
Medlem
Städerna får ni nog inte ut någon vidare prestanda i windowed.

Jag sitter på i5 @3.8ghz, 4gb 1600mhz minnen, ati 5850 klockat och har knappt ens flyt i dalaran (windowed förståss). Fullscreen flyter allting. Spelet begränsar en del också pga kodning
Citera
2010-12-06, 14:50
Medlem
Citat:

Jag sitter på i5 @3.8ghz, 4gb 1600mhz minnen, ati 5850 klockat och har knappt ens flyt i dalaran (windowed förståss). Fullscreen flyter allting. Spelet begränsar en del också pga kodning

Visst ja, dum jag är. Alltid sämst fps i städer ju.
Citera
2010-12-06, 15:12
Medlem
Citat:

Men alltså, tidigare har det funkat jättebra med typ samma fps
Och jag har spelat i fem år, cirkus. Men då spelade jag i xp.
Någon större skillnad bör det väl inte vara? :O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in