2010-12-06, 12:07
Medlem
Hej om jag använder en vpn-tjänst (i mitt fall Hotspotshield), kan då ingen i mitt nätverk se vilka hemsidor jag besöker? Till exempel om de avlyssnar ned hjälp an Wireshark. Tack
Citera
2010-12-06, 12:36
Medlem
Rynes avatar
Nej, För VPN kryptera trafiken mellan dig och VPN-servern.

Har du ens sökt?
Citera
2010-12-06, 19:14
Medlem
Dock finns det sårbarheter i pptp-protokollet, så använd dig av openvpn om du vill vara 100% säker.
Citera
2010-12-06, 23:44
Medlem
ViviOrnitiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0RrE
Dock finns det sårbarheter i pptp-protokollet, så använd dig av openvpn om du vill vara 100% säker.
Man kan aldrig vara helt säker på internet
Citera
2010-12-07, 00:10
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViviOrnitier
Man kan aldrig vara helt säker på internet
Du menar att du inte är 100% säker om du använder mobilt bredband som du snott/fått av någon okänd/hittat/köpt utklädd i en affär 4 mil bort från där du bor, sen använder det på en dator med 0 program installerade (förutom typ Firefox) och sen använder en VPN?
Citera
2010-12-07, 00:14
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
Du menar att du inte är 100% säker om du använder mobilt bredband som du snott/fått av någon okänd/hittat/köpt utklädd i en affär 4 mil bort från där du bor, sen använder det på en dator med 0 program installerade (förutom typ Firefox) och sen använder en VPN?

Nej, man är fortfarande inte helt säker. MAC-adress går att avläsa, triangulering osv osv
Citera
2010-12-07, 09:59
Medlem
Paijters avatar
Om jag förstått den andra tråden om VPN-tunnlar rätt kan andra som delar vpn-tunnel kika in i din dator.
Citera
2010-12-07, 10:48
Medlem
ankeb0rgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Longface
Hej om jag använder en vpn-tjänst (i mitt fall Hotspotshield), kan då ingen i mitt nätverk se vilka hemsidor jag besöker? Till exempel om de avlyssnar ned hjälp an Wireshark. Tack

Nej de kan inte avlyssna din trafik med wireshark om du kör VPN.
Dock så skulle jag byta ut hotspotshield mot www.anonine.net's OpenVPN tjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in