2010-12-06, 09:20
Medlem
Så sjukt att många ungdomar går och skaffar sig en hund då de hux flux gått och blivit sugna på en. Och framför allt de som lever på socialbidrag. Vadå? Vad ger de sin hund för käk undrar jag då? Jo, det billigaste de hittar ifrån affären. Euro shopper. Och har vissa ens försäkring på deras hund? Har de genomfört alla veterinär undersökningar, avmaskning, märkning, kollat stamtavlan mm? Och så väljer de ofta en stor hundras. När de själva är soffsittare och tycker att en bruks hund ska nöja sig med ett varv runt huset. Jag är så irriterad på detta! Det är fel. och sen plötsligt tröttnar de på hunden för att hunden har blivit "galen". Det är inte hunden som har blivit galen, utan ägaren som inte skött sitt jobb och låtit hunden lida. Fy f-- säger jag för dessa hund ägare!!
2010-12-06, 09:32
Medlem
sgeddingagglis avatar
Det verkar vara alldeles för lätt att skaffa hund. Jag har ofta hört att det är typiskt förbudssverige när jag nämner det, men många tänker själviskt och bryr sig inte det minsta om hunden. En kurs på ett halvår vore rimligt. Först en månadslång kurs utan hund och sedan en på minst ett halvår med hund. Om man inte tycker sig ha den tiden då har man knappast tiden det krävs att ha hund heller. Men det verkar som att många fler än ungdomar omfattas av det. Jag ser lika många medelålders med hundar i schäferstorlek som aldrig rör på sig. Och det tror fan att de samlar på sig energi som får utlopp genom aggressivitet. Och det är hundar som från början är helt normala.
2010-12-06, 09:32
Medlem
cbatbhs avatar
Då vet vi.
2010-12-06, 10:00
Bannlyst
Trött på alla som skapar ett konto bara för att uttrycka sina idiotiska åsikter baserade på luft
2010-12-06, 12:35
Medlem
Bloodbounds avatar
Och diskussionsunderlaget är...?
2010-12-07, 13:20
Medlem
sköt dig själv och skit i andra!
eller så kan du ju börja fråga hundägare vad dom har för inkomst,vad hunder får för mat osv.
och ang prommenader sitter du och vaktar dina grannas portar för att se när dom går ut med sina hundar eller?
2010-12-07, 13:41
Medlem
Kingen_kings avatar
Många skaffar hund som inte borde, ja.

Det där med maten och euroshopper... Det kommer oftast från samma fabriker och har samma innehåll som det fina fodret som veterinären har betalt för att rekomendera till dej. Hundägare är dom mest lättlurade människor som finns när det gäller mat.
2010-12-07, 14:56
Medlem
tankgrls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Det där med maten och euroshopper... Det kommer oftast från samma fabriker och har samma innehåll som det fina fodret som veterinären har betalt för att rekomendera till dej. Hundägare är dom mest lättlurade människor som finns när det gäller mat.

Källa?

Kan det vara som så att det är samma innehåll men fördelningen skiljer sig? För att ta ett exempel så kan man läsa om Doggy Original att köttinnehållet är 10% medans Standardt Original har 23% köttinnehåll. Det är alltså dubbelt så mycket kött i Standardt. (Dock vet jag inte i vilken mängd tillverkarna har mätt upp det hela om det är per 100 gr eller hela säcken.)
Förlåt för OT!

I övrigt håller jag med om att det finns en massa dårar och tattare därute som borde ha skaffat en annan ras och helst ett annat djur. (Hamster?)
2010-12-07, 15:12
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tankgrl
Källa?

Kan det vara som så att det är samma innehåll men fördelningen skiljer sig? För att ta ett exempel så kan man läsa om Doggy Original att köttinnehållet är 10% medans Standardt Original har 23% köttinnehåll. Det är alltså dubbelt så mycket kött i Standardt. (Dock vet jag inte i vilken mängd tillverkarna har mätt upp det hela om det är per 100 gr eller hela säcken.)
Förlåt för OT!

I övrigt håller jag med om att det finns en massa dårar och tattare därute som borde ha skaffat en annan ras och helst ett annat djur. (Hamster?)
Det gjordes en stor granskning av djurfoder för ett par år sen i nåt tv-program. När det gäller % kött så spelar det ingen roll om man mäter på ett gram eller sju ton, procentandelen är densamma ändå.
2010-12-07, 23:40
Medlem
core_s avatar
Du kanske borde skaffa dig en blogg?

Låst
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in