2010-12-06, 03:15
Medlem
hejmittvinterlands avatar
hej, precis skaffat mig en begagnad imac 20" G5
den har ett konstant "hummande" som aldrig ger med sig
har ingen som helst erfarenhet av ldre macar, s undrar r detta normalt?
jag har bara erfarenhet av att macar r tysta. men denna har ju ett par r p nacken (frn 2005).
ngon som vet ngot? vill grna veta om den sjunger p sista vrsen liksom ^^
kanske finns det ngot man kan gra t saken t om.?
Citera
2010-12-07, 16:46
Medlem
bump?

tnkte att jag skulle kolla flkten & om dr fanns damm, men skruvarna sitter som betong. (visst som tjej har jag kanske inte vrldens starkaste nypor, men hrre min jvul vad dom sitter!) s det gick ju inte. fortfarande ingen som vet ngt?
Citera
2010-12-07, 19:53
Medlem
systems avatar
Svrt att sga utan att hra. Kan du hrleda ljudet till ngot speciellt stlle p datorn? Sedan kan man ju ta reda p hur en slik maskin ser ut p insidan och med lite tur dra rtt slutsats drav.
Citera
2010-12-07, 21:21
Medlem
fixiefyllas avatar
om det r iSight G5:an (den med webbkamera) vill du inte frska ppna den, det r ett helvetesprojekt ven om man r van vid elektronikpill. Den ldre r trevlig att ppna.
jag brukar dammsuga flktskran upptill och den bakom foten lite dochd (nr datorn r avstngd..) p min gamla iMac 20 G5 iSight.. Just nu brummar den ocks. Kanske dags igen...
Citera
2010-12-08, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fixiefylla
om det r iSight G5:an (den med webbkamera) vill du inte frska ppna den, det r ett helvetesprojekt ven om man r van vid elektronikpill. Den ldre r trevlig att ppna.
jag brukar dammsuga flktskran upptill och den bakom foten lite dochd (nr datorn r avstngd..) p min gamla iMac 20 G5 iSight.. Just nu brummar den ocks. Kanske dags igen...

jaha, n. det r den G5:an utan isight kamera. men jag kanske ska testa att dammsuga dr du sa, och vara noga med att stnga av den. hehe..virrpanna som man r
tack s mycket fr tipset. kanske inte kan kra igng nu kl 2 p natten med dammsugningen, men imorgon d r det jag och dammsugarn som dejtar!
Citera
2010-12-08, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Svrt att sga utan att hra. Kan du hrleda ljudet till ngot speciellt stlle p datorn? Sedan kan man ju ta reda p hur en slik maskin ser ut p insidan och med lite tur dra rtt slutsats drav.

hej, nej allts - det r inte p ngt srskilt stlle som det lter p. det lter som flktar typ...
Citera
2010-12-08, 08:08
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejmittvinterland
jaha, n. det r den G5:an utan isight kamera. men jag kanske ska testa att dammsuga dr du sa, och vara noga med att stnga av den. hehe..virrpanna som man r
tack s mycket fr tipset. kanske inte kan kra igng nu kl 2 p natten med dammsugningen, men imorgon d r det jag och dammsugarn som dejtar!

D r den ltt att ppna: Lgg den med skrmen nedt, lossa skruvarna i botten. Dom gr inte att skruva ur helt, bara vrid dom motsols tills det tar stopp. Skruven i mitten, vid ntdelen, kan vara lite kinkig. Ta tag i foten p datorn och lyft bakstycket rakt upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in