2010-12-11, 21:46
Medlem
hur länge har du kört?
Citera
2010-12-14, 01:43
Medlem
Jo visst har jag bytt krök och ljuddämpare å drevat ner den så helt rätt där ! Jaa såhär är det att jag tycker det blir tråkigt att köra runt runt på en bana jag har kört sen 11 års ålder.
Citera
2010-12-14, 22:42
Bannlyst
hur kan du tycka att enduro är en större utmaning än att köra på crossbana?
Citera
2010-12-17, 20:20
Medlem
Det blir så tråkigt att köra runt runt hela tiden ! Bra mycket roligare att köra en par mil i sträck och bli helt slut
Citera
2011-01-07, 16:53
Medlem
Hur skulle en Kawasaki KLR650 klara sig på enduroslingor / crossbana? Maskinen väger in på runt 200 pannor...
Citera
2011-01-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteShadow
Hur skulle en Kawasaki KLR650 klara sig på enduroslingor / crossbana? Maskinen väger in på runt 200 pannor...
Svårt att utläsa syftet, men om syftet är att ta dig runt så kommer den göra det, speciellt under bra väderförhållanden.
Hade du tänkt hänga på en polare med enduro/crosshoj så går det inte.
Citera
2011-01-08, 14:33
Bannlyst
Är det svårt att hålla i sig när man gasar på rejält?
Citera
2011-01-09, 02:42
Medlem
KLR antar jag är en offroad maskin. Så om du ska köra svensk bök enduro ska du nog hoppa över den. Men grusvägar kan det nog bli kul på Svårt att hålla i sig när man gasar fullt ? Bara man håller i styret och kniper med knäna så funkar det bra.
Citera
2011-01-09, 13:22
Medlem
Hur kom du in på att just köra Enduro? Berätta lite om hur du tränar och tävlar du något?
Citera
2011-01-09, 15:16
Medlem
Ett tips om du vill orka längre, känna dig säkrare samt minska varvtider.
Sälj iväg din CR och köp en CRF250X. Du kommer aldrig att ångra dig om du bara kör i skogen.
Citera
2011-01-09, 17:53
Medlem
Ja det började när jag fyllde 15 och fick en moped och den moppen va inte många timmar på landsväg kan jag säga. Så då kom jag in på enduro helt enkelt. Och angående träningen så kör jag minst 3 gånger i veckan. Och cyklar på landsväg. Nej du ingen fyrtakt för mig
Citera
2011-01-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ron_hoegom
Svårt att utläsa syftet, men om syftet är att ta dig runt så kommer den göra det, speciellt under bra väderförhållanden.
Hade du tänkt hänga på en polare med enduro/crosshoj så går det inte.

Har testat ta runt en sån i endurospår nån gång, kan tillägga att det var första gången överhuvudtaget jag testat nåt liknande och det sattes inga rekord på den slingan kan jag säga, den är jobbig att få upp i spåret igen om man fastnar... Skaffade en sån med tanken på alltiallo-maskin (första MCn). Kör den (tyvärr) på 95 % på asfalt.. Blev smått överraskad när man kan hitta klipp på youtube från amerikanska militären som kör med den!

Citat:
Ursprungligen postat av Mooki57
KLR antar jag är en offroad maskin. Så om du ska köra svensk bök enduro ska du nog hoppa över den. Men grusvägar kan det nog bli kul på Svårt att hålla i sig när man gasar fullt ? Bara man håller i styret och kniper med knäna så funkar det bra.

Den är helt i original så den är inte så himla stark, jämför man med polarens LC4 så är det stor skillnad som väger mindre dessutom. Den är lite sladdrig, jag väger inte så mycket så det blir inte så mycket "tryck" heller... Dock så gick det bra att köra med isdäck på snöig sjö, skulle gärna vilja testa på plogad. Inte så gott om det i trakterna, skulle man köra på långfärdsåkarnas upplogade banor blir man väl lynchad. Nån som vet om man kan åka dit för att göra det, dvs åka på upplogade banor som kommunen gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in