2010-12-06, 00:41
Medlem
-lejka-s avatar
Vet inte riktigt vart ja skulle lägga tråden..
Men.. ja kom att tänka på en sak.. ja undrar hur många procent man kommer ihåg av sitt liv?
Måste veta.. klart det e olika men det måste ju finnas nån statistik ju.. har googlat men hittar inget

Hade visst lagt ämnet i fel tråd, varför stänga ner det istället för att flytta rätt? Hoppas det blev rätt nu då..
Citera
2010-12-06, 00:46
Medlem
menslutanus avatar
Finns nog tyvärr inget bra svar på din fråga. Så sjukt olika från person till person och sen "minnen" är ju nått som även kan framkallas, typ hypnos etc etc.

Det är ju inte så att du kommer ihåg en hel dag som hänt eller så utan fragment och olika situationer.
Citera
2010-12-06, 00:46
Medlem
-Johan-s avatar
Tror att det är högst individuellt och att det är många faktorer som spelar in. Om du jämför ditt minne med dina vänners/familj, märker du om det är bättre eller sämre? Det jag menar är bara att det är olika för alla.

Har inga siffror, statistik eller liknande. Men att ställa den frågan som du gör är ungefär som att fråga hur långt ett snöre är.
Citera
2010-12-06, 00:49
Medlem
Von-Upplands avatar
Det är nog ytterst, ytterst lite man kommer ihåg någorlunda klart. Jag själv minns min barndom ganska dåligt, är mera en enda stor klump av händelser som utspela sig någon gång mellan 4-9 år ålder, varav vissa sticker ut mera än andra. Annars minns jag mera vad jag gjorde och hur jag mådde under längre perioder än enskilda dagar och timmar, och såklart särskilda händelser som etsat sig fast.

Men vill minnas att jag sett något program om en person med någon form av utvecklingsstöring som hade ett enastående minne, som kunde bara man gav honom ett datum minnas den dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in