Citat:
Ursprungligen postat av UllaBullaKnulla
Och du som postade om galningarna från början, har det gått ur din släkt eller finns den något psykfall kvar?
Tja, det skulle väl jag i så fall

.
En av mina anmödrar undvek helt att straffas när hon dränkte sin 4 månader gamla dotter eftersom det tydligen var uppenbart att hon var spritt språngande tokig när hon begick dådet. Att sedan sex av de åtta barn hon födde därefter dog späda berodde knappast på bristande moderliga omsorger: ett barn var dödfött och trillingflickorna förefaller ha fötts alldeles för tidigt då de levde i sammanlagt 4 dagar.
Anmoderns kusin, som för övrigt också var trilling*, var galen och togs in på mentalsjukhus. Till samma mentalsjukhus kom även samma anmoders dotterdotter (min mm fm) åtskilliga år senare. I hfl hade inte ord nämnts om sinnessjukdom men däremot hade hon under lång tid angetts vara epileptiker, varför det verkar troligt att hon drabbades av ett grand mal anfall som gjorde henne sinnesrubbad. Sedan är ju frågan hur frisk min mormors bror var, som råkade begå självmord av misstag under en mystisk sjukhusvistelse.
* Även anmoderns föräldrar fick trillingar.