2010-12-05, 21:27
Medlem
Ozstrikers avatar
Vet inte direkt vart jag skulle posta denna men flytta den gärna ifall det finns bättre ställen.

Jag kör Win7(Pirat) utlimate. Det är så att min dator piper ibland på spel som World Of Warcraft när den ska kunna klara det hur lätt som helst.

Jag har kört Battlefield bad company 2 på högsta grafik utan problem. Mw2 högsta grafik utan problem.

Jag har märkt på senaste att den har börjat pipa ibland. Kan detta bero på att minnet blir för överfullt eller för att det är för mycket damm i datorn? (Har inte städat den sen jag fick den, köpte den för ett årsen nu.)

Är själv bra på datorer men när det gäller hårdvara så är det inte min starka sida. Så mycket hjälp som möjligt skulle uppskattas.

PS. Har inte städat den för jag är skit lat.. Ska nog formatera om den och städa rent den någon gång snart.
Citera
2010-12-05, 21:31
Medlem
Zukvalj2s avatar
Att formatera om och städa lite i datorn är ett hett tips. Jag brukar formatera min ungefär var femte månad och öppnar den och blåser bort allt skit. Man märker klart skillnaden.
Citera
2010-12-05, 21:34
Medlem
DollarMakers avatar
låter som Cpu Fläkten..
Citera
2010-12-05, 21:39
Medlem
DollarMakers avatar
du kan kolla här

http://www.bioscentral.com/beepcodes/awardbeep.htm
Citera
2010-12-05, 22:24
Medlem
mickelinds avatar
Nätagget/Coil whine?
Citera
2010-12-05, 22:35
Medlem
Ozstrikers avatar
Är lite rädd att formatera dock.. Aldrig gjort det förr och är rädd för att göra något fel. Sen så har jag ett sånt spel beroende så jag har svårt att göra datorn inaktiv i någon dag

Enligt denna sidan så är det att min CPU blir överhettad.. Jag har kollat tempen på den förr, senaste kanske två månader sen.. Då låg den på runt 40-48 C. Antar att jag få ta isär datorn snart blåsa rent den och formatera om den.
Senast redigerad av Ozstriker 2010-12-05 kl. 22:48.
Citera
2011-03-10, 19:37
Medlem
bästa tipset är väl alltid att omformatera datorn.

min dator höll också på att pipa.
visste inte riktigt var pipet kom ifrån. kunde inte höra det.

så fort jag spelade ett spel som krävde bara lite av processorn, så började det tjuta som en sirén.
och grafikkortet snurrade som faan.

hur som helst, så visade det sig att jag behövde ta bort lite damm som samlats vid processorns fläkt.
det var så mycket damm där så fläkten kylde antagligen 0. + att dammet inneslöt processorn.

tog bort all damm som samlats sig i 3 år. nu går datorn klockrent
Citera
2011-03-10, 19:57
Medlem
har alla dammproblem nu för tiden. sluta ställ datorn på golvet,
den piper för att den e för varm, vild gissning, men jag kan lova att den piper inte för att du installerat nått knas,

nej det e förmodligen överhettning, gör rent, flytta bort datorn från golvet,
eller så ser du till å byta till vattenkylning med hermetiskt tillslutet system,
inga in eller ut fläktar i burken,
står en dator på golvet bör den rengöras lika ofta som man dammsuger runt den,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in