Citat:
Ursprungligen postat av Brukspartiet
Benrester? Förutom de enorma likhögarna och benresterna så brändes ju stora mängder rester då det knappast fanns plats för massgravar längre.
ben brinner inte så bra hörredu, dessutom behövs det enorma mängder ved för att bränna
en enda person upp emot 300kg ved, det använder man i Indien för att bränna en enda person och Indien är ett av de få länder där man gör detta, i några av lägerna fanns inga papper på att man beställt några mängder ved eller heller någon stor avverkning på skog som skulle behövas för det heller, det enda man känner till man använde för att elda med är stenkol och åk och köp stenkol och försök få fyr på det, helt omöjligt det glöder bara och duger inte till att bränna lik heller.
Citat:
Ursprungligen postat av UllaBullaKnulla
Visst är det fel att det är så, men jag ser inte till antalet människor som dör att det blir ett värre folkmord. Jag ser till inhumanismen i det. Tex. Nazisterna behandlade judarna väldigt illa, men gav dem samtidigt en relativt smärtfri avrättning. Värre var det i Rwanda där man anföll grupper med machetes och torterade fångarna.
Man kan ju tycka att man kan uppskatta hur många som brändes genom att väga askan.
om det var ett folkmord så var det humant yes, men det var inget folkmord hävdar jag, många judar dog av fläcktyfus och det gjorde även tyskar, de sanitära förhållandena i lägren var under all kritik mot slutet, delvis på grund av de allierades bombningar av alla sjukhus i närheten, det var dessutom röda korset arbetare på besök i lägren och inspekterade deras slutsats var att allt gick rätt till, men röda korset anklages för att vara nazister av judarna efter kriget då dom inte ställde upp på deras uppfattning av folkmordet