Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-05, 14:17
  #1
Medlem
virre56s avatar
Hej

såg att i en tidigare tråd så tipsade en mod om anonyma betalkort.
'
har letat runt och sökt men inte hittat något. därför frågar jag här ifall någon känner till en fungerande sida där man kan få tag i anonyma kreditkort.

/mvh
Citera
2010-12-05, 14:33
  #2
Medlem
Melongrasss avatar
Lite fel forum, tror den skulle passa bättre här https://www.flashback.org/f259

Vill bara ge ut en varning att en STOR % av "marknaden" är scammers.

Sedan tror jag även inte att du menar kreditkort utan vanliga bankkort kopplade till visa/mastercard.

Helt anonyma kort kan vara halvsvårt att hitta, men vet att det finns "1 gångs"-kort som du köper påladdade, utan namn eller något.

Fungerar som så att du betalar in kanske $3000 till en person via liberty reserve, sedan får du hemskickat ett visa-kort som har $3000 laddat, som du kan använda i affärer etc. (inte i bankomater)

När pengarna sedan är slut får du köpa ett nytt eftersom de går inte att ladda på igen.

Annars kan du starta ett anonymt företag i vissa länder som får ett företagskort anonymt (vet inte hur säkert detta är dock)

Finns även kort ifrån Karibien som går att fylla på via liberty reserve, som de har gjort något med i magnetremsan så att ditt namn ej syns / ett smeknamn visas.
Har för mig att det kostade ~5-7k och du var tvungen att skicka in bild på räkning och pass, tror det kostade en liknande summa extra om man ville ha någon person i landet skrivet till kortet som skickade in sin id/räkning.

Är du verkligen intresserad så bör du hitta det du söker via google (vet inte hur smart det är att skriva ut sidor här helt öppet, och svarar tyvärr inte på PM)
__________________
Senast redigerad av Melongrass 2010-12-05 kl. 14:37. Anledning: såg att jag skrev fel på en punkt
Citera
2010-12-05, 14:46
  #3
Medlem
virre56s avatar
okok, tack för svaret. letar vidare.
Citera
2010-12-05, 16:34
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virre56
okok, tack för svaret. letar vidare.

Look no more. Gå in på Blocket.se sök på visa. Legalis AS har x antal olika kort de kan hjälpa dig med.
Jag skulle reka ett kort ställt mot tex Barcleys. Kosnad mellan 2-5000kr

Mvh CK
Citera
2010-12-05, 20:30
  #5
Medlem
Melongrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolina kallur
Look no more. Gå in på Blocket.se sök på visa. Legalis AS har x antal olika kort de kan hjälpa dig med.
Jag skulle reka ett kort ställt mot tex Barcleys. Kosnad mellan 2-5000kr

Mvh CK

Intressant, sökte lite och det står "Our offshore accounts in the Isle of Man, Jersey and Gibraltar"

Hur säkert är Isle of man, Jersey och Gibraltar?

Tycker jag har läst att folk åker fast titt som tätt och att de är tvungna att ge ut information eftersom de är med i EU etc?

Hur anonymt är det? Alltså är det något företagsnamn som står på magnetremsan eller ?
Citat:
Samtliga tjänster kräver passkopia+kopia på räkning ställd till din folkbokföringsadress.
Helt förståeligt, men frågan är om de lämnar ut det om svenska myndigheter kommer och frågar?
Citera
2010-12-05, 21:45
  #6
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melongrass
Intressant, sökte lite och det står "Our offshore accounts in the Isle of Man, Jersey and Gibraltar"

Hur säkert är Isle of man, Jersey och Gibraltar?
Det beror på vad du har tänkt göra. Om du håller dig borta ifrån terrorism, narkotika, och det inte handlar om höga summor kan du klara dig i dessa länder.

Se bara till att du sätter in pengarna på en riktig bank som har gott rykte och inte kommer att försvinna dagen efter.

Citat:
Ursprungligen postat av Melongrass
Hur anonymt är det? Alltså är det något företagsnamn som står på magnetremsan eller ?

Det finns många företag som hjälper dig öppna ett företag i ett land långt borta där ditt namn aldrig syns i några offentliga register. Detta företag, som du har startat, öppnar i sin tur ett bankkonto i samma eller ett annat land. Till detta bankkonto knyts sedan ett betalningskort, så som Maestro, MasterCard, eller VISA.

Ofta handlar det om ett företag skapas i Belize, Panama, Seychellerna, British Virgin Islands, Brunei, eller någon karibisk paradisö med bankkonto antingen i de länderna eller Schweiz, Liechtenstein, eller Cypern.

Fördelen med detta är att arrangemanget som sådant är fullt legitimt och, så länge det är en stabil bank du använder, kommer dina pengar ligga trygga. På kortet kommer endast företagets namn, om något namn alls, finnas. Det går inte att knyta kortet till dig då ditt namn inte går att få fram ur företaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Melongrass
Helt förståeligt, men frågan är om de lämnar ut det om svenska myndigheter kommer och frågar?
Utanför EU har Skatteverket ingenting att säga till om, speciellt inte i typiska offshoreländer. Dessa länders goda rykte som finansiella offshorecentrum vilar på att de bara öppnar sina register vid grov kriminalitet. Skatteverket har inte ens särskilt mycket inflytande ens inom EU om det handlar om små summor och ingen kriminell aktivitet misstänks.
Citera
2010-12-05, 22:34
  #7
Medlem
Melongrasss avatar
Tack för bra svar
Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Det beror på vad du har tänkt göra. Om du håller dig borta ifrån terrorism, narkotika, och det inte handlar om höga summor kan du klara dig i dessa länder.

Se bara till att du sätter in pengarna på en riktig bank som har gott rykte och inte kommer att försvinna dagen efter.
Jo tänkte främst blocket annonserna som nämndes tidigare, har inte hunnit söka än efter bankerna de jobbar med.
Kommer hålla mig åt laglig verksamhet, troligtvis affiliate åt spelsidor med uppskattad inkomst på ~15-30.000 SEK per månad, så inga stora summor.


Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Det finns många företag som hjälper dig öppna ett företag i ett land långt borta där ditt namn aldrig syns i några offentliga register. Detta företag, som du har startat, öppnar i sin tur ett bankkonto i samma eller ett annat land. Till detta bankkonto knyts sedan ett betalningskort, så som Maestro, MasterCard, eller VISA.

Ofta handlar det om ett företag skapas i Belize, Panama, Seychellerna, British Virgin Islands, Brunei, eller någon karibisk paradisö med bankkonto antingen i de länderna eller Schweiz, Liechtenstein, eller Cypern.

Fördelen med detta är att arrangemanget som sådant är fullt legitimt och, så länge det är en stabil bank du använder, kommer dina pengar ligga trygga. På kortet kommer endast företagets namn, om något namn alls, finnas. Det går inte att knyta kortet till dig då ditt namn inte går att få fram ur företaget.
Jo har kollat upp lite angående att starta upp företag, främst i Panama, men undrar är det mycket pappersarbete etc?
Vill helst undvika att behöva starta upp ett företag, men om det är det säkraste sättet att få tillgång till ett anonymt bankkonto och ett visa/mastercard kopplat till det så antar jag att jag blir tvungen.

Det jag vill ha bankkontot till är att ta emot betalningar 1 gång i månaden ifrån företaget som ger ut pengarna, utan att behöva skatta för dem och kunna ta ut dem anonymt i bankomat/använda om jag flyttar utomlands.

Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Utanför EU har Skatteverket ingenting att säga till om, speciellt inte i typiska offshoreländer. Dessa länders goda rykte som finansiella offshorecentrum vilar på att de bara öppnar sina register vid grov kriminalitet. Skatteverket har inte ens särskilt mycket inflytande ens inom EU om det handlar om små summor och ingen kriminell aktivitet misstänks.

Okej skönt att höra
Citera
2010-12-05, 23:58
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melongrass
Tack för bra svar

Jo tänkte främst blocket annonserna som nämndes tidigare, har inte hunnit söka än efter bankerna de jobbar med.
Kommer hålla mig åt laglig verksamhet, troligtvis affiliate åt spelsidor med uppskattad inkomst på ~15-30.000 SEK per månad, så inga stora summor.



Jo har kollat upp lite angående att starta upp företag, främst i Panama, men undrar är det mycket pappersarbete etc?
Vill helst undvika att behöva starta upp ett företag, men om det är det säkraste sättet att få tillgång till ett anonymt bankkonto och ett visa/mastercard kopplat till det så antar jag att jag blir tvungen.

Det jag vill ha bankkontot till är att ta emot betalningar 1 gång i månaden ifrån företaget som ger ut pengarna, utan att behöva skatta för dem och kunna ta ut dem anonymt i bankomat/använda om jag flyttar utomlands.



Okej skönt att höra

För en affiliate verksamhet kan jag rekommendera att öppna ett Hongkong bolag, du kan stå som ensam i styrelsen och dessa uppgifter är ej offentliga i Hongkong. Till detta bolag öppnar du ett konto på Barcleys bank uk, med tillhörande visa, mastercard.
Gjorde själv detta upplägg för ca 2 år sedan och funkar perfekt.
Kostanden för detta var 5000 kr, plus en årlig avgift på ca 1800 kr.
Jag fick hjälp att ordna detta av ett svenskt ftg, kan pm deras kontaktuppgifter om du är intresserad.
Mitt visa och mastercard kan jag ta ut pengar med i hela världen.
Citera
2010-12-06, 14:14
  #9
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melongrass
Jo har kollat upp lite angående att starta upp företag, främst i Panama, men undrar är det mycket pappersarbete etc?

Ja, du måste tyvärr resa dig upp ur stolen och gå några ärenden för att kunna göra detta. Det brukar handla om en passkopia, kopia på räkning som styrker din adress, bankutdrag och en referens ifrån din bank där de skriver att du har varit en bra kund under flera år.

Affiliatebolag är vanliga i Panama, Costa Rica, Seychellerna, och Belize. Jag vet inte om jag skulle rekommendera den lösning som carolina kallur föreslår med företag i Hong Kong. Först och främst har Hong Kong offentliga företagsregister. Du kan bara gömma dig genom att låta någon annan stå som ägare för företaget, vilket gör att du faktiskt inte äger företaget eller dess tillgångar.

Dessutom har Hong Kong mycket strikta lagar emot allt som har med online-gambling att göra. Om polisen där får nys om att det finns ett skokartongsföretag som sysslar med att marknadsföra spelbolag kan det nog gå rätt fort innan företaget är borta. När Barclays sedan får veta att företaget bakom bankkontot har brutit mot lokal lag, kommer dina tillgångar att beslagtas. I värsta fall skickar Barclays även en notis till Skatteverket.

Det låter för mig som en fullständigt onödig risk, med tanke på att du istället kan ha både företag och bank utanför EU och i länder som tillåter vad du sysslar med.

Men om carolina kallur har bättre koll på den juridiska situationen är det alltid intressant att lära sig någonting nytt.
Citera
2010-12-06, 17:05
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Ja, du måste tyvärr resa dig upp ur stolen och gå några ärenden för att kunna göra detta. Det brukar handla om en passkopia, kopia på räkning som styrker din adress, bankutdrag och en referens ifrån din bank där de skriver att du har varit en bra kund under flera år.

Affiliatebolag är vanliga i Panama, Costa Rica, Seychellerna, och Belize. Jag vet inte om jag skulle rekommendera den lösning som carolina kallur föreslår med företag i Hong Kong. Först och främst har Hong Kong offentliga företagsregister. Du kan bara gömma dig genom att låta någon annan stå som ägare för företaget, vilket gör att du faktiskt inte äger företaget eller dess tillgångar.

Dessutom har Hong Kong mycket strikta lagar emot allt som har med online-gambling att göra. Om polisen där får nys om att det finns ett skokartongsföretag som sysslar med att marknadsföra spelbolag kan det nog gå rätt fort innan företaget är borta. När Barclays sedan får veta att företaget bakom bankkontot har brutit mot lokal lag, kommer dina tillgångar att beslagtas. I värsta fall skickar Barclays även en notis till Skatteverket.

Det låter för mig som en fullständigt onödig risk, med tanke på att du istället kan ha både företag och bank utanför EU och i länder som tillåter vad du sysslar med.

Men om carolina kallur har bättre koll på den juridiska situationen är det alltid intressant att lära sig någonting nytt.

Mkt intressant information. Tack för den. Detta var för mig okänt.
Upplägget har så långt fungerat för mig, men jag hanterar relativt små belopp , max 7000 dollar per månad. Jag kände stort obehag i början med ett sk bulvanägande, men det har funkat bra.
Ett plus med Barcleys bank är att du kan köpa vad dom kallar clean sheat account. Du ändrar alla inloggningskoder samt även 6 siffror i ditt kontonr. Detta kostade mig 120 pund, men fick mig att känna mig säkrare.
Jag är okunnig i dessa sammanhang och att ta dessa råd från SchackMatt verkar klokt.
Hade jag vetat detta från början hade jag nog valt ett annat upplägg.
__________________
Senast redigerad av carolina kallur 2010-12-06 kl. 17:08.
Citera
2016-02-11, 15:15
  #11
Medlem
healing79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melongrass
Lite fel forum, tror den skulle passa bättre här https://www.flashback.org/f259

Fungerar som så att du betalar in kanske $3000 till en person via liberty reserve, sedan får du hemskickat ett visa-kort som har $3000 laddat, som du kan använda i affärer etc. (inte i bankomater)

Vet du något liknande som fungerar i ATM?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback