2010-12-05, 13:43
Medlem
Största skillnaderna är väl mickarna? I vilket fall, vilken hade ni valt och varför? Om ni hade fått byta mickar på någon, vilken och till vilka? Varför prisskillnaden?
Citera
2010-12-06, 13:09
Medlem
uniqezs avatar
Det jag tycker är testa när jag var i din sists så valde jag Traditional för den kändes bäst för mig men .

Priset var inte det som gjorde mitt val utan gitarren och kännslan att spela på en sådan juvel
Citera
2010-12-06, 14:08
Medlem
Headshrinkers avatar
Citerar mig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Som ni citerade mitt inlägg på förra sidan så ÄR Traditional var Standard var innan 2008 men nu mera även PLEK behandlad vilket bara Custom modellerna var tidigare. Traiditionalen känns som en klassisk Les Paul gör för mig, tung, Kluston-stämmisar och lite grövre hals. Jag skulle nästan säga att halsen är något slags mellanting mellan 50's & 60's tjocklek. 60'an tycker jag är lite väl smal och 50's lite väl tjock så mellantingen passar mig personligen som ballen i handen.

Mickarna på Standarden är Burstbuckers som orginal vilket är cp bra mickar som jag gillade skarpt men resten av gitarren kändes för lätt för min smak. Kändes som en SG i Les Paul utförande vilket skar sig för mig.

Traditionalen kommer ju med Classic 57 /Classic 57+ mickar som jag tyckte lät förjävligt, bytte genast ut mina mot "SD SH-2 Jazz" i hals-pos. och "SD SH-4 JB" i stall-pos. Fy fan vad ultimat hårdrocksyxa det blev. En vinnande kombination i mina öron. Min personliga åsikt är att Traditionalen har bättre sustain.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in