2010-12-04, 23:40
Medlem
Gokväll.

Efter en skön dusch såhär på kvällskvisten så upptäckte jag efter 2timmar när jag gick på toa att min penis känns och ser lite konstig ut. Den är typ lite sne och förhuden är lite invikt, speciellt på ena sidan. Det känns lite som att förhuden sitter fast. Drar jag ner förhuden så långt jag kan så böjer sig ollonet också. Verkar inte vara speciellt mycket som "sitter fast" dock.

Jag har försökt att "dra ut" förhuden men det går inte. Känner mig livrädd. Det gör inget ont eller så, förutom att jag dragit som en galning så är väl det som känns...

Hittade info om parafimosis: "Ett allvarligt men ovanligt tillstånd är om förhuden nätt och jämt kan dras tillbaka, och sedan fastnar i det tillbakadragna läget. Detta kallas för parafimosis. Förhuden sitter då som ett trångt band runt penis, bakom ollonet, och försämrar blodcirkulationen. En del av förhuden svullnar upp och det gör mycket ont."

Detta ser ju dock inte ut att vara mitt problem, då jag får hud ovanför ollonet och det gör inte ont (förutom att jag dragit). Men det känns lite konstigt... typ lite som det skaver. Jag sitter och darrar och är livrädd här efter jag läste om parafimosis, men penis ser bra ut så lär inte vara det.

Så vad sjutton ska jag göra? Åka in till akuten eller? Vänta tills imorgon och uppsöka läkare? Har även försökt få erektion men det går inte?! Antar jag är så jäkla rädd och nervös. Dock så körde jag i duschen och tidigare på dagen... Jag har dragit i förhuden som en galning på den sida där den "stramar", men det hjälper inte.

Tackar för svar och tips! Jag är 23år förövrigt om någon undrar.
Citera
2010-12-04, 23:44
Medlem
AmadeusKriegs avatar
hoppa in i duschen o duscha varmt o massera runt på åbäket, slit i den när den är uppvärmd och glidig så att säga. Veva runt osv osv.
Kanske?

Nog inte bra o slita i den när den är torr och kall.
Citera
2010-12-04, 23:44
Medlem
Zarfots avatar
Hmm... Brukar hända för mig ganska ofta att förhuden inte riktigt kommer fram. Jag brukar inte bry mig om det utan det blir som vanligt efter ett tag. Jag vet dock inte om det är samma sak som har hänt för dig.
Citera
2010-12-04, 23:46
Medlem
Danro80s avatar
Om du har möjlighet att ta ett varmt bad kanske det kan vara lösningen? Bara en spontan tanke.
Citera
2010-12-04, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfot
Hmm... Brukar hända för mig ganska ofta att förhuden inte riktigt kommer fram. Jag brukar inte bry mig om det utan det blir som vanligt efter ett tag. Jag vet dock inte om det är samma sak som har hänt för dig.

Hmm.. Kanske bara är jag som överreagerar men man blir ju lite skrajj när något oväntat händer, eftersom det inte gör något ont och det gått snart 3timmar så är det säkerligen inget farligt. Men det verkar så konstigt att jag inte kan dra fram den... Är typ ena hörnet av förhuden.

Tackar för snabbt svar ;}
Citera
2010-12-04, 23:50
Medlem
menslutanus avatar
Du kanske borde fundera på en omskärelse?

Liknande har hänt mig när jag var yngre, kommer ihåg att väntade man ett tag och tog i för kung och fosterland så ordande de sig!
Citera
2010-12-04, 23:54
Medlem
Zarfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zffe
Hmm.. Kanske bara är jag som överreagerar men man blir ju lite skrajj när något oväntat händer, eftersom det inte gör något ont och det gått snart 3timmar så är det säkerligen inget farligt. Men det verkar så konstigt att jag inte kan dra fram den... Är typ ena hörnet av förhuden.

Tackar för snabbt svar ;}

Jag har inte tänkt så mycket på det eftersom det har gått över av sig själv. Har som du dratt i förhuden utan resultat och inte tagit reda på riktigt varför det blir så här. Egentligen man ska göra något åt det, men det är inget som stör mig och du verkar ju inte heller känna något speciellt förutom oro.
Citera
2010-12-04, 23:54
Medlem
Har du parafimosis så lär du känna det ganska snart. Inom loppet av 6 timmar så kan dicken "dö", den får syrebrit och ollonet ruttnar). Man ska då duscha kallt så att blodkärlen drar ihop sig och förhuden går att rulla tillbaka, går inte det så drar man till akuten. Du verkar mera har lite grus i maskineriet så att den inte rullar åter.
Citera
2010-12-05, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BomDia
Har du parafimosis så lär du känna det ganska snart. Inom loppet av 6 timmar så kan dicken "dö", den får syrebrit och ollonet ruttnar). Man ska då duscha kallt så att blodkärlen drar ihop sig och förhuden går att rulla tillbaka, går inte det så drar man till akuten. Du verkar mera har lite grus i maskineriet så att den inte rullar åter.

Ja det lär ju göra förbannat ont så nu börjar jag känna mig rätt lugn.
Var in å duschade lite kallt men bara i några minuter utan resultat. Tror minna dragningar gjort mer skada än nytta så lär nog låta den vila och förhoppningsvis gå tillbaka av sig själv.
Citera
2010-12-05, 00:19
Medlem
Germalkins avatar
Om du väntar tillräckligt länge(typ flera år), utan att dra tillbaka förhuden så växer den fast. Jag hoppas att det inte är det du har gjort.

Men testa och runka upp ett stånd och se om det släpper.
Citera
2010-12-05, 00:34
Medlem
Men att förhuden fastnar och stryper blodtillförseln drabbar väl bara småpojkar, förhuden är inte gjord för att släppa ut penis oskyddad när man inte är fruktbar?!!

Det är iaf jäkligt akut och gör ont som sjutton, det är bara att smörja med lite matolja på lillkillen och så får han dra tillbaka den fort som sjutton... Annars blir det doktorn och kniven.. Men vi pratar minuter, ollonet blir rött och svullet som sjutton på några minuter.

I ditt fall skulle jag nog ta matoljan i allafall och sova på saken.. Men strunta i att dra och slita så mycket, speciellt om det är torrt och irriterat nu.. Men vad vet jag, har ju ingen snopp själv..
Citera
2010-12-05, 00:44
Medlem
Om det inte går över efter ett tag får du ta och åka in till akuten då de får fixa det, annars kan det bli farligt för din FB dase.
Skämt åsido, åk seriöst in om det blir minsta lilla blått, eller tappar känseln eller vad som helst!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in