2010-12-04, 16:28
Medlem
DiviCs avatar
Jag var helt säker på att den här tråden redan skulle finnas. Men efter många sökningar hittade jag ingen tråd som svarade på det jag efterfrågade.

FL har ju stöd för flera 1 000 upplagor av insticksmoduler och det var länge sen jag ens hade programmet på datorn. Så jag undrar vad som används för vilka wobble-effekter och dylikt helt enkelt.

Vore även kul med lite bra hardcore/hardstyleljud, lite tunga basljud, sköna trummor och görgoa syntar

Tacksam för kreativa svar
Senast redigerad av DiviC 2010-12-04 kl. 17:13.
Citera
2010-12-04, 23:03
Medlem
Hyperias avatar
Nu kanske jag tolkade det fel, men för att göra wooble wooble saker så använder du LFO, och sedan för att få till själva ljudet så behövs det lite mer Men wooble wooble principen är inte svår.

För det klassiska wooble wooble ljudet så brukar man få dista ganska mycket. Ohmnicide och Fruity Blood Overdrive är ett bra val. Jag gör inte dubstep, så jag kan inte förklara exakt utan bara leda dig lite

Om du inte orkar skruva till egna trummor(vilket är krånligt som fan enligt mig) så kan du alltid tanka VEC-packs.

VST's:

Med Sylenth1 kan du göra det mesta, den är nästan ett måste. Den är speciellt bra på leads, baser, FX och en jävla massa saker, väldigt allround.

Med V-Station kan man göra det mesta. Dock är den mer begränsad än Sylenth1, men om man lär sig den ordentligt så är den riktigt bra.

Sytrus, vad kan man inte göra med Sytrus?

Är inte hundra på om jag besvarade allt, men bara säg till så fyller jag gärna ut.
Om du behöver ett slags startpaket med lite presets så kan du säga till mig vad du vill ha, så försöker jag skruva till lite om jag har tid och lust.
Citera
2010-12-05, 00:04
Medlem
Azchateros avatar
Native Instruments Massive VSTi.

/Thread.
Citera
2010-12-05, 01:46
Medlem
Pastejankas avatar
Går att göra med standard "3xosc,waasp och sytrus" men själv använder jag Ni massive!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in