• 1
  • 2
2004-07-16, 19:21
Medlem
Vet ej om det var orginalet eller den nya versionen, tippar på originalet..

Har ej exakt tidpunkt men det är iaf innan allt "hemskt" börjar som mamman står i köket tror jag, helt plötsligt blinkar det till i någon 10dels sekund mot ett skåp, jag var den enda av 6 personer som märkte detta och spolade tillbaka för att sedan se i slow motion, och nu blev jag nästan lite rädd, det var ett ansikte, inte på en människa utan något annat, men helt säkert ett äckligt ansikte, demoniskt av nåt slag....

Efter lite tänkande så kanske det var menat som ett litet "easter egg" i filmen, men jag tvivlar STARKT på att det hade nåt med själva filmen att göra, vi pausade och kollade och det såg verkligen ut som att "den" hade hamnat där ofrivilligt...

Kolla upp det någon, det kan ju vara så att någon postat om detta tidigare, då ber jag om ursäkt.
Citera
2004-07-16, 21:00
Medlem
mws avatar
Det är Pazuzus(Demonen) ansikte.

http://www.elpn.com/iane/graphics/exorface.jpg
Citera
2004-07-16, 23:41
Medlem
herr psykfalls avatar
Den ska vara där
Citera
2004-07-16, 23:56
Medlem
SkaruHarus avatar
Nu när du nämner det så minns jag. Tror jag blev ganska rädd första gången jag såg det otäcka ansiktet
Citera
2004-07-17, 23:12
Medlem
herr psykfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkaruHaru
Nu när du nämner det så minns jag. Tror jag blev ganska rädd första gången jag såg det otäcka ansiktet

Jag med
Citera
2004-07-19, 18:04
Medlem
Men varför sattes det dit? Det har ju inget med filmens handling att göra direkt.. Är det som jag tidigare undrade, ett litet "easter egg" eller?
Citera
2004-07-19, 18:50
Medlem
Cineastens avatar
Det är ju en ren skrämseleffekt bara. Ingenting annat.
Citera
2004-07-19, 18:59
Medlem
Uppenbarligen effektiv också. Även om jag inte ens märkte den.
Citera
2004-07-19, 20:50
Medlem
Cineasten, jo, det verkar nog vara så
Citera
2004-07-19, 20:54
Medlem
taffies avatar
Även om du inte skulle se ansiktet så inger sådant en viss diabolisk-stämning för som komma skall.
Citera
2008-02-17, 10:34
Medlem
sommarlovs avatar
Exorcisten -Inte ett dugg skrämmande!

Jag såg exorcisten igår.

Första gången faktiskt.
Det var en utmärkt välgjord film.

Men, men den var väldigt tam måste jag säga, skulle inte denna film vara den mest skrämmande genom tiderna?

Den utgåvan jag såg var den nya på DVD, med hög kvalité på bild och ljud.

Min tjej satt samtidigt i rummet brevid och tittade på melodifestivalen, något jag upplever som betydligt mer obehagligt.
Citera
2008-02-17, 10:39
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag såg exorcisten igår.

Första gången faktiskt.
Det var en utmärkt välgjord film.

Men, men den var väldigt tam måste jag säga, skulle inte denna film vara den mest skrämmande genom tiderna?

Den utgåvan jag såg var den nya på DVD, med hög kvalité på bild och ljud.

Min tjej satt samtidigt i rummet brevid och tittade på melodifestivalen, något jag upplever som betydligt mer obehagligt.

Kan inte göra annat än att hålla med dig. Såg den för ett år sedan ungefär, och den är inte skrämmande alls. Väldigt överskattad. Dock är det väl jag som är avtrubbad..

Men den var nog mer skrämmande för folket, när den kom ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in