• 1
  • 2
2010-12-04, 14:05
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Nytta och nytta, man kanske delar konto med sin sambo tex? Om den ena inte använder kontot så mycket så är det väl lugnt att den andra skiver där ibland istället för att bara låta kontot "stå"?
Ja, det är väl upp till er, men inte om en av er är ägare till ett bannat konto, då åker ni på 1.07.
Citera
2010-12-04, 19:53
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Det finns inget i regelverket som säger att det inte får finnas flera personer bakom ett konto. För en del av oss är JackassTRE en välkänd medlem. Nu är de tydligen två personer som skriver, men om jag inte kommer ihåg helt fel har de varit både tre och fyra olika personer som använder det kontot.
Citera
2010-12-04, 22:09
Medlem
BenzoGrabbens avatar
Dela konto , skitfjantigt ju.. likadant som om jag frågar om din mor vill dela säng med mig?
Citera
2010-12-05, 15:58
Medlem
Brutes avatar
Om det nu är ok att låta andra använda sitt konto, hur kommer det sig att det tycks vara helt legitimt att göra så, även om den andre användaren är minderårig??

Väldigt ofta kan man läsa erkännanden att någon "lånat" kontot för att busa/trolla ooch att denne är för ung för att ha egent konto här inne.

T ex:
https://www.flashback.org/sp27353192
(Inte bästa exemplet, men det finns inlägg där det skylls på att någon lånat kontot p g a att ej ha ålder inne för eget konto)

Får man låna ut (läs slarva med sina kontouppgifter så att minderårig kan nyttja) sitt konto?

Eller skall såna erkännanden rapporteras?

//Brute
Citera
2010-12-05, 17:55
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Om det nu är ok att låta andra använda sitt konto, hur kommer det sig att det tycks vara helt legitimt att göra så, även om den andre användaren är minderårig??

Väldigt ofta kan man läsa erkännanden att någon "lånat" kontot för att busa/trolla ooch att denne är för ung för att ha egent konto här inne.

T ex:
https://www.flashback.org/sp27353192
(Inte bästa exemplet, men det finns inlägg där det skylls på att någon lånat kontot p g a att ej ha ålder inne för eget konto)

Får man låna ut (läs slarva med sina kontouppgifter så att minderårig kan nyttja) sitt konto?

Eller skall såna erkännanden rapporteras?

//Brute
Ja, det får man. Skulle dock den minderårige skriva att han exempelvis är 16 år gammal blir kontot bannlyst.
Citera
2012-10-30, 10:07
Bannlyst
OK, då kanske jag har brytit mot 1.07. Jag var nu avstängde användaren "kukukukusjkin".
Citera
2012-10-30, 15:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvis.Presley
OK, då kanske jag har brytit mot 1.07. Jag var nu avstängde användaren "kukukukusjkin".
Då har du med all sannolikhet brutit mot regel 1.07. Det är lätt att läsa reglerna, svårare att följa desamma. Logga ut, släng nyckeln och återkom när avstängningstiden är över (skulle varit mitt råd vara till dig om jag vore mod).
Som användare tycker jag du är en smula påträngande med dina eviga postningar kring en viss känd (och död) blondin. I övrigt verkar du vara en harmlös figur och du önskas lycka till och välkommen tillbaka.
Citera
2012-11-28, 01:49
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Kanske har med 1.07 att göra? Massa flashbackare på samma nätverk som sitter och tipsar varandra om trådar...
Fast nu begränsar väl 1.07 hur en person använder flera konton. Flera användare på samma nät är ju knappast 1.07 om kontona innehas och används av olika personer.
Citera
2012-11-28, 12:42
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Fast nu begränsar väl 1.07 hur en person använder flera konton. Flera användare på samma nät är ju knappast 1.07 om kontona innehas och används av olika personer.
Precis. 1.07 gäller en person, inte ett konto. Blir du avstängd så är det du som person som blir avstängd. Börjar du då använda ett annat konto så träder 1.07 in med pinnen och rappar dig på fingrarna.

Flera personer på samma konto är ingenting som stör i sig, även om det kan skapa en del förvirring hos andra användare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in