2010-12-03, 17:46
Bannlyst
Hur tänker de? Hur kan de ta fotboll så seriöst?
Varför banka ner en DIF supporter när man är AIK supporter?

Jag ser inte logiken i att bry sig om något fotbollslag, förutom om man inte växt ifrån det sen man var 10 och höll på DIF/AIK/whatever. Hur tänker man då när det blir så pass seriöst?
Citera
2010-12-03, 17:56
Bannlyst
Vilsna själar med ett behov känna samhörighet.
Citera
2010-12-03, 18:06
Medlem
de tycker att det är kul o slåss har egentligen inte något med fotboll o göra det är bara en dålig andledning
Citera
2010-12-03, 18:07
Medlem
movieidiots avatar
Antar att dom tycker om adrenalinet? Fotbollshuliganer är inte som på 70-talet längre...
Citera
2010-12-03, 18:08
Medlem
Kasporrs avatar
Kolla filmen "Green Strees Holigans". Hur verklighets baserad den är vet jag inte, men man får en stadig inblick!
Citera
2010-12-03, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kasporr
Kolla filmen "Green Strees Holigans". Hur verklighets baserad den är vet jag inte, men man får en stadig inblick!
............................................______ __........................
....................................,.-‘”...................``~.,..................
.............................,.-”...................................“-.,............
.........................,/...............................................”:, ........
.....................,?........................... ...........................\,.....
.................../.................................................. .........,}....
................./.................................................. ....,:`^`..}....
.............../.................................................. .,:”........./.....
..............?.....__............................ .............:`.........../.....
............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../........
.........../(_....”~,_........“~,_....................,:`..... ..._/...........
..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....}...........
...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../............
...,,,___.\`~,......“~.,....................`..... }............../.............
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-”...............
............/.`~,......`-...............................\....../\...................
.............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__...........
,,_..........}.>-._\...................................|........... ...`=~-,....
.....`=~-,_\_......`\,.................................\... .....................
...................`=~-,,.\,...............................\............. ..........
................................`:,,.............. .............`\..............__..
.....................................`=-,...................,%`>--==``.......
........................................_\........ ..._,-%.......`\...............
...................................,<`.._|_,-&``................`\..............
Citera
2010-12-03, 18:43
Medlem
movieidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasporr
Hahah troll
Citera
2010-12-03, 19:49
Medlem
Kasporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjaarN
(...)

Oh herregud.
Jag vet inte vad som är värst, min felformulering eller adrenalin kicken du fick när du såg mitt inlägg och tänkte "Gud vad underbart rolig jag var nu. Äntligen kommer jag bli accepterad!" samtidigt som du frenetiskt letade upp detta virrvarr av tecken...
Citera
2010-12-03, 19:58
Medlem
Snoppzors avatar
Googla på "gruppdynamik", "grupptillhörighet", "gruppsykologi" eller liknande sökord. Själva grunden att tillhöra en grupp spelar en stor roll, och kan applicerar på en rad olika områden, ex. olika kulturer, idrottslag, ett tv-produktions team eller en firmagruppering. Sedan finns det i de flesta fall en stark anknytning till laget de håller på. Och de väljer att skydda det till hundra procent. Precis som en livspartner. Om någon provocerade din livspartner skulle du antagligen skydda denne. Sedan är det ett lamt ex. Men ändå inte.
Citera
2010-12-03, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Googla på "gruppdynamik", "grupptillhörighet", "gruppsykologi" eller liknande sökord. Själva grunden att tillhöra en grupp spelar en stor roll, och kan applicerar på en rad olika områden, ex. olika kulturer, idrottslag, ett tv-produktions team eller en firmagruppering. Sedan finns det i de flesta fall en stark anknytning till laget de håller på. Och de väljer att skydda det till hundra procent. Precis som en livspartner. Om någon provocerade din livspartner skulle du antagligen skydda denne. Sedan är det ett lamt ex. Men ändå inte.

Identitet är ju en anknytning som kan få folk att bete sig aggressivt vid påhopp mot laget eller dess medlemmar. Eller att man känner att man är något slags AIK-garde, en roll.

Rena och skära primitiva sociala funktioner utan någon närmare rationell eftertanke, även om evolutionen gjort den rationell i många andra situationer.
Citera
2010-12-03, 20:12
Medlem
Cregers avatar
Samma anledning som småtjejer gillar Darin eller folk går med i AFA eller Green Peace, olika uttryck för vad som i grunden är samma sak.
Citera
2010-12-03, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Creger
Samma anledning som småtjejer gillar Darin eller folk går med i AFA eller Green Peace, olika uttryck för vad som i grunden är samma sak.

Menar du att 'groupie och aktivist' i grunden är samma sak? Svårtolkat med tre subjekt och ett imperativ (ungefär).
Ja, men vad är anledningen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in