2010-12-03, 14:02
Medlem
Acid-Brains avatar
Nu har min vrsta farhga besannats. Jag hade rkade tappa min vska med min Mac i. Som tur var hade jag den i ett skyddshlje. Jag trodde att den klarade sig.

Frst mrkte jag att ena kanten vid skrmen har tryckts in. "Fine" tnkte jag. Jag bjer ut det tillbaka. Men nu har jag mrkt att hela min MacBook blivit litet sned. Varje gng jag skall skriva p den och lgger hnderna p den s mrker jag att den sitter ojmt p bordet.

Funktionellt har den inga fel, men jag kan inte leva med en sned MacBook

Finns det ngon som vet ifall man kan kpa ett nytt aluminiumskal till en MacBook av 2008 rs modell, dvs. en nstan MacBook Pro? Jag har frskt googla, men frgves.
Citera
2010-12-03, 14:21
Medlem
Mycket tveksam, jag mailade en gng en mac terfrsljare fr jag var intresserad av mac pro chassit.
Fick svaret: "Det r vldigt svrt att f tag i chassin, och ifall det skulle g s kommer det kosta minst 8000 kr."

Your best shot r nog att leta en beggad defekt eller liknande fr billigast mjligt lr g till apple och frga vad de kan gra.

Har dock ingen som helst aning om man kan kpa en p ebay lr liknande. Endast vad jag tror, hade ingen lust att brja massgoogla.
Citera
2010-12-03, 14:22
Medlem
Tihihis avatar
Dom flesta APR med egen verkstad kan slja om man frgar snllt. Det tar ngra dagar att f hem.
Citera
2010-12-04, 10:00
Medlem
Acid-Brains avatar
Tack fr tipsen!

Lste problemet genom att BJA tillbaka den. Den knaka till och snedheten frsvann. Om jag jmfr med vilken kraft jag behver fr att pressa ner vnstra och hgra sidan s mrker jag en liten skillnad s att det r lttare att pressa ner vnstra sidan. Mste fortstta och "tja" den rak. Annars r Macen helt intakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in