• 1
  • 2
2010-12-03, 16:06
Medlem
INVICTUSTILTs avatar
D mste den hr vara ok va?
http://img101.imageshack.us/f/pfrtrueflopcbetmade.png/
Citera
2010-12-03, 16:52
Medlem
Highway.Donkeys avatar
Riktigt bra skrivet, mycket bra info!
Mera snt hr!
Citera
2010-12-05, 22:10
Medlem
bonnlurks avatar
Kul att den typ enda vettiga trden p flera r redan hller p att lmna frstasidan . Drfr bumpar jag, bra jobbat jimmit!
Citera
2010-12-05, 22:24
Medlem
Tack fr en intressant lsning. Liten tankestllare, speciellt fr mig som r relativt ny fr poker.
Citera
2010-12-05, 23:08
Medlem
Jimmits avatar
Riktigt kul att det uppskattas, ska se om jag kan hitta fler matnyttiga grejer att verstta nr jag inte har ngot bttre fr mig
Citera
2010-12-05, 23:21
Medlem
Jkligt bra post Jimmit. Kul med lite kvalite p fb pokeravdelning fr en gngs skull.
Tycker speciellt avd med cbet r intressant. Att hitta rtt balans hr r mkt viktigt.
Har fr egen del brjat checka lite fler floppar, fr att istllet agera ovntat pturn och river.
Givet vilken niv vi spelar, s tycker jag mnga har svrt att spela mot check f, acton t r
Citera
2010-12-05, 23:37
Medlem
Jimmits avatar
Gick faktiskt igenom en del cbets med min coach idag, d han tyckte jag var dlig p det under vr frsta session fr ett gng veckor sedan. Han blev dock frvnad nu nr jag hade hyfsad koll p det (ven om det fortfarande finns grova brister). Antar att det i princip bara r att jag satt in mig djupt i denna artikeln, samt kollat p 2 videos p DC som handlar om enbart cbets, som gjort att jag brjat frst vikten av denna delen i spelet.

Har tidigare tyckt att sjlva strategin r astrkig, men det r den faktiskt inte om man bara ger sig fan p att man ska frst den. Riktigt trevligt att gillra fllor alternativt plocka ner 10ggr sin frvntade profit p ett enkelt halvpottsbet mot ngon fit or fold donk p stars NL25.
Citera
2010-12-06, 01:44
Bannlyst
Skummade igenom texten lite och verkade bra skrivet.
Dock sg jag inget om c-bet sizes.

♠ Bet Size - Fold Frequency
If you're cbetting without a made hand, and that is going to happen frequently, here are some numbers to consider when deciding to bet, and deciding on the amount to bet.

* If you bet 1/2 pot, you need to win 1 out of 3 hands to break even on this play. For instance, the pot is $10, and you bet $5. You get raised and have to fold (- $5). Next hand, same thing (- $10 total). third hand, your opponent folds, giving you the $10 pot ($0 total).

At some tables a bet of 1/2 pot may not be large enough to induce your opponent(s) to fold.

* If you cBet 2/3 pot you need to win 40% of the hands to break even.

* If you cBet pot you need to win 50% of the hands to break even.

Below is a chart of typical continuation bet sizes and the number of hands you need to win in order for your cbet to break even.

Bet Size Win Percentage Necessary
1/2 Pot 33%
2/3 Pot 40%
3/4 Pot 43%
Full Pot 50%

http://www.unknownpoker.com/articles/c-bet.htm
Citera
2010-12-06, 12:45
Medlem
YellowLemons avatar
Kanske kan tyckas ondigt d mnga skert redan vet hur man rknar ut hur ofta man behver vinna fr att g breakeven nr man bettar bara fr att stjla och antar att man aldrig vinner annars. Fr er andra r det viktigt att kunna!

(Belopp du stoppar in)/(Belopp du stoppar in + Pottens belopp)
t.ex. (7)/(7+14))=7/21=1/3
Funkar ju ocks givetvis att rkna med det som ett brk om du anvnder halvpott knappar och dylikt.
t.ex. (1/2)/(1/2+1)=(1/2)/(3/2)=1/3

Jag vet att det kanske r enklare att memorera posten ovanfr eller bara g p knsla helt enkelt, men jag tror definitivt inte att man ska underskatta frstelse fr vad det r man egentligen gr.
Det gr ju givetvis att komplicera till allting om man anser att man har en viss chans att vinna potten, t.ex. om man semibluffar nt stege drag. Men jag orkar inte dra utrkningar p detta nu, kanske gr det sedan om motivation finnes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in