Jag söker en simpel och smidig konverterare som kan ta ljudet ur mp4-filer och spara dem som mp3-filer med högsta möjliga kvalitet. Då menar jag alltså 320 kbps/s, stereo-ljud och så vidare..
Svårt att få bra kvalitet på mp3 filer eftersom de är komprimerade. men testa vilket filmredigeringsprogram som helst´och bara unlinka ljudet med bilden, ta bort bildmaterialet och spara ljudfilen.
När du skriver att du vill ha det i 320kb/s så hoppas jag du inser att bitraten är helt ovesäntlig om du har en kass källa. Men jag skulle föreslå det samma som pr0teus, kör filerna genom iTunes.
Testade precis på en mp4 i iTunes 9. De verkar ha tagit bort möjligheten för att plocka ljudet från filmer. Innan gjorde inte iTunes någon skillnad på film och bara ljud.
När du skriver att du vill ha det i 320kb/s så hoppas jag du inser att bitraten är helt ovesäntlig om du har en kass källa. Men jag skulle föreslå det samma som pr0teus, kör filerna genom iTunes.
Jo då, det är jag väl medveten om.
OnT: Tack för tipsen, men vet ni inget program som är gjort för just detta? Jag gillar inte iTunes speciellt mycket nämligen.
Jag söker en simpel och smidig konverterare som kan ta ljudet ur mp4-filer och spara dem som mp3-filer med högsta möjliga kvalitet. Då menar jag alltså 320 kbps/s, stereo-ljud och så vidare..