2010-12-02, 23:22
Medlem
Germanofils avatar
Tidigare hänge jag mest i Droger, Spel & Dobbel och Relationer & Samlevnad. Där kunde jag (och alla andra) skriva mängder med trams och OT utan att någon moderator reagerade. Och ärligt talat tyckte jag mycket av "tramset" var underhållande att läsa.

Men när jag på senare tid har börjat besöka Ekonomi, Arbetsliv och liknande forum så har jag på kort tid fått flera tillsägelser för OT/trams. Varför är moderatorerna i dessa forum så kinkiga? Tycker de att just deras forum är lite viktigare och mer värda än andra forum? Eller är de helt enkelt torra jävlar som inte kan uppskatta ett (pre)pubertalt skämt?
Citera
2010-12-02, 23:25
Medlem
Combots avatar
Den enkla sanningen är väl att de forum du vistades i tidigare genererar så
väldigt många inlägg att en del OT slipper igenom. Men de andra forumen du
nämner är inte lika välbesökta och där hinner förmodligen moderatorerna med
att vara mer rigorösa i sitt raderande av OT.
Citera
2010-12-02, 23:25
Medlem
DSCs avatar
Anledningen är väl att folk ska hålla sig till ämnet och inte snacka massa privat skit i en tråd med helt annat innehåll.
Citera
2010-12-02, 23:26
Medlem
Har också märkt av att de är hårdare i vissa forum. Oftast får man en god motivering så jag kan inte säga att Modsen handlar fel heller.
Citera
2010-12-02, 23:37
Medlem
Joomlas avatar
Ptja... Flashback-forat och ÖSUT har otroligt låg gräns för OT och trams, vilket är bra. Folk letar sig gärna till forum som gäller lite mer öppna, och inte så väldigt inriktade på specifika saker.
Till exempel postar folk hellre i "Flashback" istället för att leta upp rätt forum, då det är lättare att låta mod flytta tråden. (Istället hamnar den i pk)

Skulle alla forum köra med samma gräns skulle länktips bli alldeles för strikt och flashback, ÖSUT osv bli alldeles för slappt.

Dessutom är det sagt att moderatorerna själva får göra bedömningar och värderingar om åtgärd krävs, därav de helt olika bedömningarna från olika moderatorer i olika forum. (Fortfarande samma mod-regler de utgår från, men olika fall ger olika domar)
Citera
2010-12-03, 00:11
Medlem
lendrygghs avatar
Den brokiga toleransnivån är ett resultat av mångfald; olika moderatorer, olika människor, är satta i olika avdelningar med olika platsspecifika regler. En del är hårdare än andra och en del forum kräver högre nivå än andra. Det gäller att "ta seden dit man kommer", kanske kolla om det finns några klistrade trådar i delforumet som man som nytillkommen bör ägna en läsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in