Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Får upp detta så fort jag ska starta upp datorn mor internet!
""""Ditt bredband är delvis blockerat
Bredbandsabonnemanget som du använder är
delvis blockerat för närvarande, på grund av
otillåten användning.
Just nu kan du bara använda ditt bredband för att besöka webbplatser, som till exempel din Internetbank. E-post, ftp och annan funktionalitet är avstängd. Detta beror på att ditt bredbandskonto används för att skicka skräppost (spam) och/eller virus. """""
Faan säger upp mitt abonnemang på telia nästa månad! Har bara haft problem med Telias 8mbit!!!
Nån som har fått samma sak?????
Hej!
Fasen människa är du ute och kör på nätet utan uppdaterat antivirusprogram pöjk?.
I denna hemska farliga Internetvärld av idag så får du automatiskt en hel del virus,trojaner och maskar om du kör utan sådant. Du skulel bara vara förvånad hur många skitsajter som kör med sådana fula grejer!.
maskar kan man förövrigt få bara av att vara ansluten till nätet!.
Skaffa Antivirusprogram tex Norton och håll det uppdaterat och kör en system scan. Skaffa antispyware program . Du behöver flera stycken för att ta bort allt. Tex Ad Aware(skall också hållas uppdaterat med referensfiler), Spybot Search & Destroy(samma som för Ad Aware), Spy Sweeper(samma som för Ad Aware och Spy Bot). Hijack This(för att hjälpa mot kapad IE och olika toolbars och annat skit inte ett lätt program att använda kräver hjälp från någon som kan tex jag). Töm Temp Filerna med Windows Diskrensare också. Så nu bör ditt Windows fungera mycket snabbare och vara rent!.
Du kan redan nu som akutåtgärd köra en viruskoll och borttagning av virus med Trend House Micro's gratis online tjänst House Call som du finner här:
http://housecall.trendmicro.com/
Efter denna rensning så bör du ha ett relativt rent system! Ring sedan Telia och tala om att du fixat datorn!.