2010-12-02, 16:00
Medlem
Tjena!
Ibland när jag ska starta något valve spel på Steam som t.ex DoDs, CSS, TF2 blockerar steam internet, inga servrar kommer upp och kan inte connecta på någon. När det väl funkar kommer det upp rätt så många servrar men inte så många som det skall vara. När jag startar google kan jag inte komma in, efter typ 5-10 min så funkar internet igen.. skumt ;s

Vad kan det vara för fel, rotern blockerar internet när jag startar ett steam spel, någon port man ska öppna? Har redan provat det men funkar inte.

Någon som har samma problem?
Citera
2010-12-02, 16:04
Medlem
Kan vara att din router är för klen för att ta emot alla anslutningar som görs när du söker servrar så den dör. Den kanske kommer igång efter ett tag
/Oscar
Citera
2010-12-02, 16:04
Medlem
Enormouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReweloX

Ja, men jag har ingen som helst aning vad det kan bero på tyvärr. Det var samma sak i CoD:WaW innan någon patch kom ut(1.4-1.5). Därför man kör ordentliga spel som t ex Bioshock, det är i för sig singleplayer men.. =)
Citera
2010-12-02, 16:10
Medlem
rzizzlas avatar
Citat:
Tjena!
Ibland när jag ska starta något valve spel på Steam som t.ex DoDs, CSS, TF2 blockerar steam internet, inga servrar kommer upp och kan inte connecta på någon. När det väl funkar kommer det upp rätt så många servrar men inte så många som det skall vara. När jag startar google kan jag inte komma in, efter typ 5-10 min så funkar internet igen.. skumt ;s

Vad kan det vara för fel, rotern blockerar internet när jag startar ett steam spel, någon port man ska öppna? Har redan provat det men funkar inte.

du kör inte peerblock?
och prova att ta bort routern i mellan det kan ju ställa till trubbel.
Citera
2010-12-02, 16:21
Medlem
peerblock vad är de?
måste ha rotern efter som jag inte sitter själv på internet
Citera
2010-12-02, 18:12
Medlem
rzizzlas avatar
Citat:
peerblock vad är de?
måste ha rotern efter som jag inte sitter själv på internet
peerblock är ett grymt bra program som hindrar myndigheter mm att se vad du håller på med.
du kan blocka ip´n mm med det och det e grymt bra när man ex vis tankar mm.
och ta citera så ser jag när du skriver i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in