• 1
  • 2
2010-12-02, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
Nonsens. Är det egoistiskt att äga mer än ett par skor också?

Om det är brist på skor, ja ^^
Citera
2010-12-02, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carlvonline
alla har väl en lägenhet innan man får en ny? hur många går från att vara hemlösa till att få en lägenhet? klart man har en lägenhet innan.

Du måste ofta visa upp bevis på att den andra är uppsagd.
Citera
2010-12-03, 01:43
Medlem
jag står just nu skriven hos mina föräldrar.

Är det nått problem att inneha 2 lägenheter, men inte vara skriven på nån utav dom?
Citera
2010-12-03, 02:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carlvonline
jag står just nu skriven hos mina föräldrar.

Är det nått problem att inneha 2 lägenheter, men inte vara skriven på nån utav dom?

Vem ska stå skriven på lägenheten då? Menar det är ju inte din om den inte är skriven på dig.
Citera
2010-12-03, 08:17
Medlem
Citat:
Vem ska stå skriven på lägenheten då? Menar det är ju inte din om den inte är skriven på dig.

Jag är rätt säker på att han med "skriven på" menar "folkbokförd på".
Citera
2010-12-03, 12:03
Medlem
Snubben2006s avatar
om man bor i hr och köpt br, gör adressändring till nya br, får inte hyresvärden reda på det och säger upp den? hur ska man göra för att behålla sitt hyreskontrakt om man bor i br?
Citera
2010-12-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben2006
om man bor i hr och köpt br, gör adressändring till nya br, får inte hyresvärden reda på det och säger upp den? hur ska man göra för att behålla sitt hyreskontrakt om man bor i br?

Vad finns det för anledning att ha en hyresrätt när man ändå bor i bostadsrätt ? Du har ingen möjlighet att ha kvar kontraktet på din hyresrätt om du bor på annat håll, dvs bostadrätt som du sa. Man kan faktiskt även bli uppsagd om man vistas för lite i sin lägenhet. Då kan den anses som övergiven. Du kan även bli uppsagd om du köper BR och hyr ut din HR i andrahand. Då anser du inte ha behov av den alls.
Citera
2010-12-03, 19:06
Medlem
Snubben2006s avatar
ombildning på G.
Citera
2010-12-04, 03:03
Avstängd
DRD4s avatar
folk som flyttar från en HR till villa, hyr ut den i andra hand för att tex kunna köpa den vid ev ombildning av HR till BR, det är efterblivet att det fungerar att göra så.
Nog för att nyckeln till att lösa arbetslöshet och bostadsbrist är att skattebefria byggandet av HR .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in