2024-07-15, 20:08
Medlem
Man trycker på en knapp hemma och så åker Ica affären hem till mig .
Citera
2024-08-26, 22:20
Mikrovågsugn fast den fryser ner istället för värmer. 2 minuter så är den varma maten djupfrusen
Citera
2024-08-27, 00:43
Avstängd
KungPungPats avatar
ett skåp som suger ut allt syre och sprutar in nån gas som gör att grödor aldrig ruttnar.. sen trycker man på en knapp så sugs gasen in i en tub igen.. Och då kan skåpet öppnas efter diverse säkerhetskontroller.

Dom gör så med tex äpplen så att vi kan köpa dom även på vintern.

Men ett litet sånt skåp med sån teknologi hade ju gjort frysar till en föråldrad teknologi.

Tänk energibesparingarna jämfört med frysar.
Gasen drar ju ingen el.
Citera
2024-08-27, 16:50
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Man trycker på en knapp hemma och så åker Ica affären hem till mig .

Handla på nätet?
Citera
2024-08-27, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Handla på nätet?
Ja det kanske finns redan wow
Citera
2025-01-02, 11:24
Medlem
Jordgubbes avatar
(1) En app. Ibland händer något där det vore bra antingen för en själv eller för andra att spåra vad som hänt. Jag skulle gärna se att det fanns en app som spelade in senaste 20 minutrarna på mobiltelefon, i en slinga. Ungefär som man kan ha i sin bil, eller svarta lådan på flygplan. Ett tekniskt problem som behöver lösas är tex om nån blir nedslagen och blir liggande, så skall det inte spelas över. Men jag tror den tekniken kan hittas (tex gravitation, eller upprörda röster följt av tystnad, vet inte exakt hur).

(2) En rengöringsprodukt. Det finns tabletter man kan stoppa i wc stolen, som gör vattnet blått. Märkligt nog har de ingen som helst övrig funktion, tex att få bort helt normala kalkavlagringar. Varför bara kosmetiskt. Borde inte vara så svårt att ha en sån tablett som på något sätt portionerar ut inte endast meningslös färg, utan även wc medel inkl avkalkning. Allt kan ju inte komma på första spolningen, så fysiska formuleringen kan behövas experimenteras med.

(3) En hastighetsmätare. När man kör bil handlar mycket om att bedöma hastigheten på framförvarande fordon. Hoppas det snart kommer en display (kanske som HUD) som kan peka ut vad fordonen framför har för hastighet. Då hinner man på avstånd tex se att de pendlar mellan 80-100, eller kör fem under hastighetsbegränsningen, och kan bättre planera hur förhålla sig till dem (köra om mer motiverat). Nån kan väl påskynda den utvecklingen.

PS. Varför står det "tråd låst" (precis här ovan, när man gör inlägget) om den inte är det, förslagsvis se över.
Senast redigerad av Jordgubbe 2025-01-02 kl. 11:28.
Citera
2025-01-03, 00:59
Medlem
Elementarts avatar
-En maskin som rengör tänderna så att man inte behöver borsta dem så pass bra att man slapp gå till tandläkaren.
-I vissa tecknade filmer kunde man ju ibland se att människor beställde mat från sitt kylskåp, så att de slapp gå ut o handla. Eller att man hade olika piller som förvandlades till olika maträtter.
Citera
2025-02-01, 16:21
Medlem
Senkommen uppdatering: min "tvärsadel" har fungerat ypperligt i fem år nu!
Citera
2025-02-01, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
-En maskin som rengör tänderna så att man inte behöver borsta dem så pass bra att man slapp gå till tandläkaren.

Har för mig jag läst nå'nstans om ett forskarpar som hade en schimpans som husdjur. Schimpansen lär ha använt ngt i stil med det du efterfrågar för att rengöra sina tänder: i princip bara en slang, kopplad till vattenkranen, och med ett munstycke med ytterst liten öppning, så att vattnet sprutade ut med stor kraft! Därmed sköljdes alla tänder och mellanrum/tandfickor snabbt rena!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in