2010-12-01, 20:49
Bannlyst
Jag har BARA sett Jimmie, Björn och Richard i Riksdagen, samt Kent Ekeroth och William Petzäll.
Dom är mycket bra debattörer och har alltid en skarp kniv i lådan.

Men vart är dom andra?

En speciell kandidat är Thoralf Alfsson. Hans aktuella uppdrag är:
Varför har han så mycket aktuella uppdrag jämfört mot andra?
Men han syns inte i media eller liknande. Det gör inte dom andra heller som t.ex. Tony wiklander.

Vart är dom?
Senast redigerad av persson121 2010-12-01 kl. 21:03.
Citera
2010-12-01, 22:15
Medlem
Förhoppningsvis jobbar?
Citera
2010-12-01, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IPledgeAllegiance
Förhoppningsvis jobbar?

Eh? Ja. Men dom syns inte till. Man märker dom knappt.

Är dom bra eller är dom bara random gatufolk?
När jag menar bra så menar jag Jimmie-åkesson-bra.
Citera
2010-12-02, 06:11
Medlem
saktaibackarnas avatar
Här har vi en genomsnitts politiker i Sverigedemokraterna.

Rösta på SD 2014. SD donerar pengar till SMF, Svenska Motstånds Rörelsen, Info14.com och Kent Ekeroth's politisktinkorrekt.info.

Kent Ekeroth har också uttryckt säg att det är i hans intresse och andra SD medlemmar att förbjuda Islam i Sverige, dvs slopa religionsfriheten.
Citera
2010-12-02, 06:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saktaibackarna
Här har vi en genomsnitts politiker i Sverigedemokraterna.
Den har vi aldrig sett förut..... För övrigt sitter ju inte Levi Klausen i riksdagen så exakt hur relevant din skitlänk är för TS frågeställning är svårt att veta.

Lite som att kritisera Ohly och kompani för att en vänsterpartistisk kommunpolitiker gick bärsärk och mördade en liten flicka och en kollega efter att ha beordrats att göra så av en indiansk dödsgud.

Ont: Ja, Thoralf är bra. Han har(hade?) en ganska läsvärd blogg.
Citera
2010-12-04, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Ont: Ja, Thoralf är bra. Han har(hade?) en ganska läsvärd blogg.

Men man ser dom typ inte begära replik i riksdagen.
Citera
2010-12-04, 20:24
Medlem
Rodolfuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Men man ser dom typ inte begära replik i riksdagen.
De sysslar väl med annat eller liknande. Det var ju trots allt 3 Sverigedemokrater där när under den allmänna debatten när invandringen diskuterades, hade bara sett konstigt ut om ännu fler var där.

Mikael Jansson och Sven-Olof Sällström har jag då sett ha både anföranden och repliker vad gäller försvaret respektive arbetsmarknaden.
Citera
2011-01-15, 16:39
Bannlyst
Nu har det gått en lång tid så jag tänker väcka denna tråd igen.
Någon som kanske sitter i riksdagen vet vad SD's andra kandidater gör?

Jag ser ju inte Josef Fransson eller Jonas Åkerlund i riksdagens webbTV??
Bara Petzäll, ekeroth, jimmieÅ och jomshof och skallin.
Citera
2011-01-15, 17:10
Medlem
kakburks avatar
Sällström har väl varit med en del? Jag har sett lite av de andra också men inte mycket.
Det är ju så att runt fem personer syns mest i ett parti, tar de flesta debatterna osv.

Hur många diverse miljöpartister kan du räkna upp som synts?
Moderaterna är ett stort parti med många ledamöter. Hur många diverse moderater har du sett i debatter? Sossar?

I förhållande till sin storlek så har SD mer variation på de som syns jämfört med t ex sossarna.
Lägg därtill att SDs ledamöter är helt oerfarna av riksdagsarbete varpå man gärna låter vissa utvalda synas och höras mest. Helt logiskt och förståeligt.

Låt mig ge ett exempel:
SD har 20 ledamöter. Om 5 av dessa syns och debatterar mest så är det således 25% av SDs ledamöter.

S har 112 ledamöter. Om hela 10 st av dessa syns och debatterar mest så är det således 9% av S ledamöter.

Då är ju SD mer engagerade per capita. Mer kan ingen kräva. Dessutom så är de andra ledamöterna ofta engagerade i utskott och internt politiskt arbete vilket inte syns utåt.
Citera
2011-01-15, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Sällström har väl varit med en del? Jag har sett lite av de andra också men inte mycket.
Det är ju så att runt fem personer syns mest i ett parti, tar de flesta debatterna osv.

Hur många diverse miljöpartister kan du räkna upp som synts?
Moderaterna är ett stort parti med många ledamöter. Hur många diverse moderater har du sett i debatter? Sossar?

I förhållande till sin storlek så har SD mer variation på de som syns jämfört med t ex sossarna.
Lägg därtill att SDs ledamöter är helt oerfarna av riksdagsarbete varpå man gärna låter vissa utvalda synas och höras mest. Helt logiskt och förståeligt.

Låt mig ge ett exempel:
SD har 20 ledamöter. Om 5 av dessa syns och debatterar mest så är det således 25% av SDs ledamöter.

S har 112 ledamöter. Om hela 10 st av dessa syns och debatterar mest så är det således 9% av S ledamöter.

Då är ju SD mer engagerade per capita. Mer kan ingen kräva. Dessutom så är de andra ledamöterna ofta engagerade i utskott och internt politiskt arbete vilket inte syns utåt.

Ja hur många Vänsterpartister är offenliga förutom Ohly?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in