2010-12-09, 20:48
Medlem
Deliberatelys avatar
Nej för i helvete!!! Vadfan håller Sverige på att bli??? Sinnesjukt är förnamnet!

Den där jävla kompletta idioten Katri Linnas resonemang brister på flertalet punkter, så jävla inkonsekvent mot folk bara pga av deras åsikter eller religion, hon diskriminerar ju fan folk som inte är religiösa... Men det är ju tydligen helt ok!

http://www.dn.se/debatt/forbud-mot-niqab-strider-mot-diskrimineringslagen-1.1219208

- Katri Linna: ''Att utestänga en elev från undervisningen bara för att hon bär niqab – utan att ta hänsyn till de specifika förutsättningarna för deltagandet – strider därför enligt min mening mot diskrimineringslagen.''

- ''På skolan finns en ordningsregel som förbjuder eleverna att bära plagg som täcker ansiktet.''

- Katri Linna: ''Det jag har att ta ställning till i ärendet är inte om det är bra eller dåligt att bära niqab, utan om A har blivit diskriminerad av skäl som har samband med hennes religion.''

Den där jävla hemska kärringen är tydligen helt med på att det är förbjudet för elever att bära plagg som täcker ansiktet förutom om de är muslimer! Diskriminering? Ja! Men tydligen så är den där kärringen helt sjukt inkonsekvent sålänge samhället anpassas till allt muslimerna kräver! Vadfan är felet på DO?

''...bara för att hon bär niqab...''
''...skäl som har samband med hennes religion.''

Ren och skär jävla lögn! Det står:

...''förbjuder eleverna att bära plagg som täcker ansiktet.''

Det står inte: ''Förbjuder elever att pga deras religion täcka ansiktet''

Eller:

''Förbjuder elever att bära niqab''

Barnskötare ska hon bli alltså? Ska den där personen klä ut sig som ett jävla spöke när hon ska sköta om barnen sedan? En jävla robot blir hon, det inger ju jättemycket personlighet och kontakt med barnen, aldrig att ett sådant spöke ska få sköta om mina barn!

Vadfan kan man göra åt detta? Helt jävla sjukt!
Senast redigerad av Deliberately 2010-12-09 kl. 20:54.
2010-12-09, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Diskrimineringslagen strider mot rättigheten att identifiera människor i ens närhet.
Barn blir ju rädda när dom inte har nån aning om vad som döljer sig där under.
Dessutom tappar man personlighet och blir en främling i alla situationer, och det är ju respektlöst att inte visa sitt ansikte för människor runt omkring.

Framför allt tycker jag att det är respektlöst, ja t.o.m. diskriminerande, att vara villig att visa sitt ansikte för kvinnor och små barn men vägra visa det för män. Det är könsdiskriminering.
2010-12-16, 22:39
Moderator
skunkensunes avatar
// https://www.flashback.org/t1376068

Låst.

mod
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto