Man behöver inte ha stöd i koranen för att ha på sig ett klädesplagg. Den tanken är ju löjlig. Inte behöver man ha stöd i De Liberalas Punkarbibel för att ha grön tuppkamm. Vem i hela friden har såna löjligheter på skallen? Det är väl vettigare att dölja ansiktet med slöja än att visa underkläderna?
Sen ser jag inget problem i att dessa kvinnor skulle jobba inom ett yrke som är kvinnodominerat, då de kan ta av sig niqaben bland sina kollegor. Om det nu skulle dyka upp någon jämställd förälder på daghemmet där hon jobbar kan man ju se till att hon slipper träffa denna man. Jag menar, man köper in speciella hissar och ramper, och gud vet vad för varje enstaka handikappad som ska in i en byggnad, men inte kan man se till att placera en niqab-kvinna på en dagisavdelning utan män.

För att inte nämna att man har en hel verksamhet för att mentalt efterblivna ska kunna jobba (läs Samhall). Ok, de bär ju inte niqab, visst. Men de är
mentalt efterblivna.
Tror jag har tagit upp det här tidigare, men det är värt att nämna igen:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6474543.ab
Varför skulle man inte hellre ha en kvinna som väljer att skyla sig för män än den här fånen, på sitt barns dagis?